Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Hier nog een nieuwe Tesla-eigenaar. Sinds ruim een week rijden wij (man, twee zoons en ik zelf) rond in onze S75D. Overgestapt van een benzine-auto uit 2005, dus er gaat een wereld aan rijplezier voor ons open ;-)

Al veel gehad aan de tips op het forum: echt heel fijn!
Welkom op dit forum! Als Teslarijder zul je steeds vaker hier antwoorden op je vragen krijgen! En na verloop van tijd kun je zelfs vragen beantwoorden!
 
Mijn naam is Alexander Vink en ik mag ergens in de laatste twee weken van juni (hoe eerder hoe liever) mijn MS75D, in prachtig rood met zwart interieur en 19" Sonic Carbon Slipstream velgen en premium pakket ophalen in Tilburg. In tegenstelling tot veel mensen hier werk ik niet in de IT maar in de energie sector. Mijn keuze voor en Tesla was primair gedreven door het feit dat ik het niet meer vind kunnen om in een diesel als lease auto te rijden. Die tijd moet echt voorbij zijn. Met zonnepanelen op het dak hoop ik toch echt vaak mijn Tesla groen te laden. Ik heb hier al lezend al veel geleerd en ik begin nu toch ook wel last te krijgen van het Tesla virus. Mijn dochter en vrouw ook en mijn buren blijven mij maar vragen wanneer hij komt.
 
Mijn naam is Alexander Vink en ik mag ergens in de laatste twee weken van juni (hoe eerder hoe liever) mijn MS75D, in prachtig rood met zwart interieur en 19" Sonic Carbon Slipstream velgen en premium pakket ophalen in Tilburg. In tegenstelling tot veel mensen hier werk ik niet in de IT maar in de energie sector. Mijn keuze voor en Tesla was primair gedreven door het feit dat ik het niet meer vind kunnen om in een diesel als lease auto te rijden. Die tijd moet echt voorbij zijn. Met zonnepanelen op het dak hoop ik toch echt vaak mijn Tesla groen te laden. Ik heb hier al lezend al veel geleerd en ik begin nu toch ook wel last te krijgen van het Tesla virus. Mijn dochter en vrouw ook en mijn buren blijven mij maar vragen wanneer hij komt.
Welkom! En heel veel (lees) plezier alhier!
 
Mijn naam is Alexander Vink en ik mag ergens in de laatste twee weken van juni (hoe eerder hoe liever) mijn MS75D, in prachtig rood met zwart interieur en 19" Sonic Carbon Slipstream velgen en premium pakket ophalen in Tilburg. In tegenstelling tot veel mensen hier werk ik niet in de IT maar in de energie sector. Mijn keuze voor en Tesla was primair gedreven door het feit dat ik het niet meer vind kunnen om in een diesel als lease auto te rijden. Die tijd moet echt voorbij zijn. Met zonnepanelen op het dak hoop ik toch echt vaak mijn Tesla groen te laden. Ik heb hier al lezend al veel geleerd en ik begin nu toch ook wel last te krijgen van het Tesla virus. Mijn dochter en vrouw ook en mijn buren blijven mij maar vragen wanneer hij komt.
@Limbo2121 Een collega uit de energiesector!
 
Mijn naam is Alexander Vink en ik mag ergens in de laatste twee weken van juni (hoe eerder hoe liever) mijn MS75D, in prachtig rood met zwart interieur en 19" Sonic Carbon Slipstream velgen en premium pakket ophalen in Tilburg. In tegenstelling tot veel mensen hier werk ik niet in de IT maar in de energie sector. Mijn keuze voor en Tesla was primair gedreven door het feit dat ik het niet meer vind kunnen om in een diesel als lease auto te rijden. Die tijd moet echt voorbij zijn. Met zonnepanelen op het dak hoop ik toch echt vaak mijn Tesla groen te laden. Ik heb hier al lezend al veel geleerd en ik begin nu toch ook wel last te krijgen van het Tesla virus. Mijn dochter en vrouw ook en mijn buren blijven mij maar vragen wanneer hij komt.
Hoe herkenbaar! Welkom!
 
Kwam erachter dat ik - behalve de korte intro hier - mezelf nog niet echt voorgesteld heb: Aangenaam, ik ben Laurens. Inmiddels 40 jaar en vader van twee kids (zoon 7jr en dochter 5mnd) samen met mijn vrouw. Wij wonen heerlijk in Enschede. Sinds 1997 ondernemer en nu CTO voor een groep met cloudbedrijven. Verder heb ik wel iets met auto's (heb mijn racelicentie gehaald, geraced, gewonnen en heb nog steeds een leuke track toy) maar ook karting is mooi.

Eind 2013 ben ik - na 2x een 535d - mijn eerste Tesla Model S gaan rijden. Noodgedwongen via operational lease om nog in 2013 geleverd te kunnen worden. De S85, waar inmiddels 170.000km op staat. Dat bevalt goed. De eerste twee jaar wel echte kinderziektes gehad (hv accu, motorbrom, etc) en ook wel 3x onhandig stilgevallen. Laatste 2,5 jaar geen enkele issue meer. Nu - na 4,5 jaar - de tweede besteld. Omdat range 5-7% is afgenomen en de A1 mijn oprit is, ben ik voor de range van een 100D gegaan.

Ik kjk uit naar de luchtvering, betere geluidsisolatie, betere stoelen, tacc en autopilot. Nog circa twee weken...
 
Aangenaam kennis te maken allemaal. Mijn naam is Robert en ik ben blij dat ik mij sinds 1 week de trotse eigenaar van van een heuse Model S 100D mag noemen. Na 5 jaar met veel plezier en voordelig in een Volvo V60 PIH zakelijk rondgereden te hebben, heb ik de keuze gemaakt om nogmaals van de gunstige bijtellingsregels gebruik te maken en het milieu te dienen.
Ik ben begin 50, ben werkzaam in de zorg en heb naast een lieve vriendin 2 zoons van 17 en 20 jaar oud en woon in het noorden van het land. Twee maanden geleden ging ik samen met vrouwlief een testritje maken in een model S en we waren meteen verkocht. Had aanvankelijk een 'all black' interior + exterior exemplaar besteld, maar later geruild voor een creme interieur. Omdat de bestelde auto reeds in productie was en dit niet meer aangepast kon worden, maar er wel een voorraad auto beschikbaar was, kon de auto 2 maanden eerder dan gepland opgehaald worden, en kregen we nog een fikse korting ook! De uiteindelijke configuratie is Obsidian black, open dak, creme interieur, en 21 inch Sonic Carbon Twin Turbine velgen. Inmiddels de ruiten laten tinten in Gorredijk (ruitblinderen.nl), heel netjes gedaan! Verder mooie zwarte matten aangeschaft (justcarpets.nl) in plaats van de creme kleurige vloerbedekking (wie heeft dát bedacht?!), die mij in ons natte land niet zo praktisch leek.
Heb een voorliefde voor ruime luxe wagens, en vond de Volvo eigenlijk altijd wat krap, nadat ik jaren in een uit de VS geïmporteerde Chrysler Town and Country 3.8LV6 (Grand Voyager Limited) rond getoured had. Hoewel ik de Volvo nog steeds een fraaie wagen vind ben ik super tevreden met onze nieuwe aankoop. De parkeergarage voelt plots echter wel een stuk krapper van voorheen, is weer even wennen. Durfde het volledig elektrisch rijden 5 jaar geleden nog niet aan, maar ben inmiddels helemaal om. Mede dank zij dit forum al zeer veel geleerd over mijn auto, waarvoor dank aan alle actieve posters! Ga over 3 weken een road trip maken naar het meest westelijke puntje van Sicilie, en ben me al flink aan het voorbereiden op deze reis (alle stops al min of meer gepland met a better routeplanner). Wanneer mensen nog tips hebben houd ik me van harte aanbevolen.
 
Ga over 3 weken een road trip maken naar het meest westelijke puntje van Sicilie, en ben me al flink aan het voorbereiden op deze reis (alle stops al min of meer gepland met a better routeplanner). Wanneer mensen nog tips hebben houd ik me van harte aanbevolen.


Welkom hier!
tips... eigenlijk alleen dat dat plannen niet eens meer nodig is, de SuC-dichtheid is inmiddels zo groot dat je zo weg kunt rijden. De informatie hierover in de auto is erg betrouwbaar en de combi met de navigatie helpt je om afhankelijk van weer en verkeer de meest optimale volgende SuC te vinden. Ik vind dit een nogal eens onderschat groot voordeel van Tesla tov andere EV's. Tot nu toe de enige EV-optie waarbij er end-to-end goed over is nagedacht - klassieke autobouwers blijven tot nu toe steken in het hun bekende op de verbrandingsmotor gebaseerde paradigma.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Aangenaam kennis te maken allemaal. Mijn naam is Robert en ik ben blij dat ik mij sinds 1 week de trotse eigenaar van van een heuse Model S 100D mag noemen. Na 5 jaar met veel plezier en voordelig in een Volvo V60 PIH zakelijk rondgereden te hebben, heb ik de keuze gemaakt om nogmaals van de gunstige bijtellingsregels gebruik te maken en het milieu te dienen.
Ik ben begin 50, ben werkzaam in de zorg en heb naast een lieve vriendin 2 zoons van 17 en 20 jaar oud en woon in het noorden van het land. Twee maanden geleden ging ik samen met vrouwlief een testritje maken in een model S en we waren meteen verkocht. Had aanvankelijk een 'all black' interior + exterior exemplaar besteld, maar later geruild voor een creme interieur. Omdat de bestelde auto reeds in productie was en dit niet meer aangepast kon worden, maar er wel een voorraad auto beschikbaar was, kon de auto 2 maanden eerder dan gepland opgehaald worden, en kregen we nog een fikse korting ook! De uiteindelijke configuratie is Obsidian black, open dak, creme interieur, en 21 inch Sonic Carbon Twin Turbine velgen. Inmiddels de ruiten laten tinten in Gorredijk (ruitblinderen.nl), heel netjes gedaan! Verder mooie zwarte matten aangeschaft (justcarpets.nl) in plaats van de creme kleurige vloerbedekking (wie heeft dát bedacht?!), die mij in ons natte land niet zo praktisch leek.
Heb een voorliefde voor ruime luxe wagens, en vond de Volvo eigenlijk altijd wat krap, nadat ik jaren in een uit de VS geïmporteerde Chrysler Town and Country 3.8LV6 (Grand Voyager Limited) rond getoured had. Hoewel ik de Volvo nog steeds een fraaie wagen vind ben ik super tevreden met onze nieuwe aankoop. De parkeergarage voelt plots echter wel een stuk krapper van voorheen, is weer even wennen. Durfde het volledig elektrisch rijden 5 jaar geleden nog niet aan, maar ben inmiddels helemaal om. Mede dank zij dit forum al zeer veel geleerd over mijn auto, waarvoor dank aan alle actieve posters! Ga over 3 weken een road trip maken naar het meest westelijke puntje van Sicilie, en ben me al flink aan het voorbereiden op deze reis (alle stops al min of meer gepland met a better routeplanner). Wanneer mensen nog tips hebben houd ik me van harte aanbevolen.

Van harte gefeliciteerd! Ik maak in augustus dezelfde move van V60 Pih naar de S100D. Veel plezier ermee!
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Ik vind dit een nogal eens onderschat groot voordeel van Tesla tov andere EV's. Tot nu toe de enige EV-optie waarbij er end-to-end goed over is nagedacht - klassieke autobouwers blijven tot nu toe steken in het hun bekende op de verbrandingsmotor gebaseerde paradigma.

Dit is voor mij ook de belangrijkste reden geweest om niet eens te kijken naar de alternatieven (i.e. Jaguar i-Pace). Wanneer er straks een heleboel middensegment EVs met minder grote batterij capaciteit verkocht gaan worden kan het wel eens heel druk worden bij de openbare laadpalen. Goed voor FastNed en het lokale benzinestation (voor de kopjes koffie), maar ik verwacht dat de Tesla rijders voorlopig beter af zijn.
 
Mijn naam is Sander. Ik ben 42 jaar oud en werk zelfstandig als adviseur in de civiele techniek. Ik hou van golf en dat is dan ook waarom ik wel een auto wil hebben met ruimte. Ik woon alleen en heb een vriendin met twee kinderen. De jaren voor de PHEV met name BMW gereden (verschillende 1 series en een 325). Op dit moment rij ik een Outlander PHEV en aan het eind van de jaar zit de 5 jaar erop. Ik moet dus iets anders. Ik heb mij de laatste weken druk ingelezen en ik ben er nu wel uit dat er een Tesla gaat komen. Een blauwe S 75D met wit interieur, AP en zonnedak. Wel besloten om tot november de Outlander gewoon door te rijden en daarna pas over te stappen. Dat wordt dus lang wachten na het bestellen!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Mijn naam is Sander. Ik ben 42 jaar oud en werk zelfstandig als adviseur in de civiele techniek. Ik hou van golf en dat is dan ook waarom ik wel een auto wil hebben met ruimte. Ik woon alleen en heb een vriendin met twee kinderen. De jaren voor de PHEV met name BMW gereden (verschillende 1 series en een 325). Op dit moment rij ik een Outlander PHEV en aan het eind van de jaar zit de 5 jaar erop. Ik moet dus iets anders. Ik heb mij de laatste weken druk ingelezen en ik ben er nu wel uit dat er een Tesla gaat komen. Een blauwe S 75D met wit interieur, AP en zonnedak. Wel besloten om tot november de Outlander gewoon door te rijden en daarna pas over te stappen. Dat wordt dus lang wachten na het bestellen!

Let op, vanwege verandering in de bijtelling in het nieuwe jaar komt er waarschijnlijk een run op de Tesla. Op tijd bestellen dus.
 
Mijn naam is Arthur, ik ben eigenaar van een ICT bedrijf en woon in Groningen. Op basis van de verhalen bij Tesla in Groningen en hierop het forum ben ik wanneer ik in de buurt was langs de superchargers in Emmeloord en Zwolle gereden om te vragen aan de berijders hoe de beleving en het rijbereik nu echt is. Gelukkig voor de jongens in Groningen beaamde iedereen bij de Sucs het verhaal van hen en heb ik 27 mei besloten een x100d deep blue metallic 7-zit met AP te bestellen. Al met al valt het kostenplaatjes onderaan de streep als ondernemer erg mee op basis van 50k km per jaar. Nu maar hopen dat de rekensommen overeenkomen met de waarheid.

Inmiddels heb ik al een weekje een VIN nummer in mijn account staan, alleen nog geen productiedatum, iemand die daar wat zinnigs op kan zeggen? (in SEC Groningen zeggen ze alleen wat over VIN nummers die daadwerkelijk rijden :)

Verder ben ik bezig nav de tips hier op het forum om 3 * 25 A naar binnen de krijgen, de Maxem en de TWC liggen inmiddels klaar.
Nu alvast bedankt voor alle tips die ik heb gelezen!
 
Ha Allemaal,
Hier ook een aankomende Tesla bezitter...
Als gadget-freak al jaren onder de indruk van de auto en geloof ook dat de toekomst ligt in EV (en/of waterstof).
Echter nooit binnen het financieel bereik geweest als militair zorgverlener. Nu echter de swicht naar zzp en dus ook meer mogelijkheden...
Model S 100D is inmiddels geproduceerd en onderweg naar de haven in California...
Kan niet wachten om hem eind juli/augustus op te gaan halen!!
Morgen komen de wal connector en de matten (crème interieur...) dus ik ben er helemaal klaar voor!!
Al veel gelezen hier dus dank voor alle info!
 
Ha Allemaal,
Hier ook een aankomende Tesla bezitter...
Als gadget-freak al jaren onder de indruk van de auto en geloof ook dat de toekomst ligt in EV (en/of waterstof).
Echter nooit binnen het financieel bereik geweest als militair zorgverlener. Nu echter de swicht naar zzp en dus ook meer mogelijkheden...
Model S 100D is inmiddels geproduceerd en onderweg naar de haven in California...
Kan niet wachten om hem eind juli/augustus op te gaan halen!!
Morgen komen de wal connector en de matten (crème interieur...) dus ik ben er helemaal klaar voor!!
Al veel gelezen hier dus dank voor alle info!

Bijgevoegd 2 plaatjes hoe mijn zwarte matten staan op het creme tapijt. Best geslaagd vind ik zelf. De voetsteun links heb ik voorlopig bekleed met een stukje zwart rubber, vastgeplakt met dubbelzijdig tape. De aluminium voetsteun en pedalen zijn onderweg.
 

Attachments

  • A63C4D72-61F4-4FB1-9320-CA95178D8C52.jpeg
    A63C4D72-61F4-4FB1-9320-CA95178D8C52.jpeg
    274.9 KB · Views: 69
  • FD39D000-8AFC-4696-956D-268404881B37.jpeg
    FD39D000-8AFC-4696-956D-268404881B37.jpeg
    378.3 KB · Views: 52