Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuw op dit forum. Tesla nu 2 jaar nu als 1e auto.

Jaren Duits en diesel gereden en op hun fora altijd heel veel informatie kunnen vinden en reports over problemen en fixes verslagen gemaakt. 20 jaar BMW 5 gereden en er een stuk of 10 langer of korter gehad. Een paar keer Italiaanse import gehaald. Een enkele keer tussendoor een 3 serie. Na toenemen en niet onder controle krijgen van de problemen met hun ratelende kettingen in de 2.0d motoren 3 jaar gelden overgestapt op de 2.1 van Mercedes. Behalve wat motormangement en sensoren gedoe in C en E. Liefst handbak voor regionaal rijden met een paardentrailer. Voelt tov de Tesla steeds meer ofjecht in het verleden instapt.

Nu bijna 2 jaar een Tesla 3 AWD Long Range voor dagelijks gebruik en daar kan (en mag) ik niets zelf aan doen. Prima bak en zeer tevreden. Hooguit een beetje bilkkerig hier en daar. Stilaan is alles wat er ten opzichte van de germans nog niet goed was is langzaam softwarematig inmiddels wel opgelost. Zoals de routeplanning nu eindelijk wel met meerdere tussenstops & de aanvankelijk primitieve telefoon interface tov van het toestenbordje in de merc dat ik gewend ben.
 
Offtopic: Na de bandenwissel voren (exact hetzelfde merk en dezelfde maat) loopt het linkerwiel bij scherp uitdraaien een beetje aan. Zijn er meer mensen die dit wel eens ervaren hebben? De wielkastbekleding zit in de linker kas ook iets dichter op de band dan aan de andere kant.

Dit heb ik ook met mijn S100D. Super irritant dat schrapende geluid maar volgens mij heb ik het enkel in een bepaalde hoogte met de luchtvering.
 
Lijkt mij wel zo goed als moderatoren ook wat discipline tonen m.b.t. wat ze in draadjes schrijven.
Het is nu een beetje als een onderwijzer voor de klas die met de voeten op zijn bureau propjes aan het schieten is.
Of als een politieagent die zijn politieauto foutief parkeert en in burger bij het Kruidvat tandpasta haalt, omdat het in de aanbieding is.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Lijkt mij wel zo goed als moderatoren ook wat discipline tonen m.b.t. wat ze in draadjes schrijven.
Het is nu een beetje als een onderwijzer voor de klas die met de voeten op zijn bureau propjes aan het schieten is.
Of als een politieagent die zijn politieauto foutief parkeert en in burger bij het Kruidvat tandpasta haalt, omdat het in de aanbieding is.

Terechte kritiek... ik denk dat je doelde op m'n offtopic conversatie m.b.t. degratie van een nieuwelink. Ik heb deze posts verplaatst.

Misschien de volgende keer de betreffende posts reporten zodat ik (of een andere moderator) er ook bewust van ben en deze gewoon verplaatst. Ik ben ook maar een mens :). Nog beter, reporten met het topic waar heb beter past.
 
Zo, ook even voorstellen.
Sinds september 2019 een Model 3 LR RWD, daar komt nu een Model Y LR bij. Levering staat gepland in mei, maar hopelijk iets eerder aangezien we begin april de VW ID.4 gaan inleveren die totaal niet bevalt. De Model 3 direct op all-weatherbanden gezet en dat gaan we met de Model Y ook doen, bevalt prima.
We mogen veronderstellen dat "NIEK" uw naam is ;)
 
  • Like
Reactions: Niek_
Hallo iedereen, ik zal mijzelf even voorstellen.
Ik ben Jeroen en sinds een aantal maanden wederom in het bezit van een Tesla, ditmaal een Model X met Life time free supercharge.
Hiervoor reed ik een slurpende v8 (SQ7), dus dit is met de huidige brandstofprijzen echt een verademing.
Ik heb het uiterlijk van de auto iets aan laten pakken, zie hier een video van mijn huidige TMX:
 
Zo blij eindelijk bij de club te mogen horen. Mijn naam is Emile, ik rij nu 9 jaar elektrisch (Renault Zoe Intens 22 kWh, Nissan Leaf 37 kWh) en heb vorige week mijn Model Y Long Range in stormtrooper kleuren met 21" turbine wheels en wit interieur mogen ontvangen (2 maanden verwachte levering bleek 2 weken). Ik hoop binnen een maand m'n trekhaak ook te mogen hebben, want wil er half mei met een andere Model X mee richting Spanje om met 6 motoren op trailers daar lokaal te gaan rijden. Heul erg happy als all-in long-time Tesla-fanboy.

_VIS1667.jpg


Emile
www.visualapproach.nl
 
Goedenavond,

De naam is Mattie. Een Tesla staat (lees stond ;)) al jarenlang op mijn bucketlist. Tot dit jaar behoorde het nog niet tot de mogelijkheden.

Dit jaar kwam het wel binnen bereik en heb ik uitvoerig gebruik gemaakt van de kennis in dit forum. Dat heeft mij zeker geholpen in de voorbereiding en uiteindelijk de besluitvorming.

Mijn Model Y Long Range wordt in mei naar verwachting geleverd!

(Wie weet kan ik in de toekomst ook inhoudelijk een bijdrage leveren binnen dit forum)
 
Laat ik mij ook maar even voorstellen alsvorens het forum te overstelpen met vragen.
Ik ben Nick, 58 jaar oud, woon in Zeeland en ik word hopelijk binnenkort eigenaar van een Model 3 Performance.
Ik ben nog aan het rondkijken welke het wordt. Het is bijna zeker dat het een Duitse import wordt, want de prijzen in NL en B liggen toch aanzienlijk hoger.
Momenteel rij ik in een Lexus GS 450h uit 2013 maar met de huidge benzineprijzen scheelt een Model 3 mij bijna €500 per maand en dat geld steek ik dan liever in een nieuwe auto.
 
Laat ik mij ook maar even voorstellen alsvorens het forum te overstelpen met vragen.
Ik ben Nick, 58 jaar oud, woon in Zeeland en ik word hopelijk binnenkort eigenaar van een Model 3 Performance.
Ik ben nog aan het rondkijken welke het wordt. Het is bijna zeker dat het een Duitse import wordt, want de prijzen in NL en B liggen toch aanzienlijk hoger.
Momenteel rij ik in een Lexus GS 450h uit 2013 maar met de huidge benzineprijzen scheelt een Model 3 mij bijna €500 per maand en dat geld steek ik dan liever in een nieuwe auto.
Gisteren een facelift Model 3 Performance van december 2020 gekocht en hopelijk volgende week ophalen. :)