Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facturen en betalingen superchargers

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij ook geen Bekijk rekening linkje, ik kan hierdoor de facturen niet declareren. Hoe heb jij contact opgenomen met Tesla?

Ik zie voor mijn sessies op resp 4 en 15 descember in Aalst en Breda, dat ik wel een rekening kan bekijken, maar niet voor Leiderdorp op 5 december... Nogal wisselend dus.

ik heb [email protected] gemaild met het verzoek de factuur alsonog te sturen - keep u posted!
 
Wat nog erger is, bij Europese laadsessies krijg je gewoon btw doorbelast. Dit zou ook niet moeten aangezien het intracommunautaire leveringen zijn binnen de EU.

Volgens mij krijg je de elektronen toch echt in het buitenland geleverd. Bij intracommunautaire leveringen mag het 0% BTW tarief alleen worden toegepast als de levering een export naar een ander EU land betreft. Dat is hier niet het geval.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Volgens mij krijg je de elektronen toch echt in het buitenland geleverd. Bij intracommunautaire leveringen mag het 0% BTW tarief alleen worden toegepast als de levering een export naar een ander EU land betreft. Dat is hier niet het geval.
Als volstrekte leek op het gebied van buitenlands tanken (altijd prive gereden): hoe gaat dat dan met zo'n tankpas, kun je die ook in het buitenland gebruiken en kun je de BTW dan wel verrekenen?
 
Volgens mij krijg je de elektronen toch echt in het buitenland geleverd. Bij intracommunautaire leveringen mag het 0% BTW tarief alleen worden toegepast als de levering een export naar een ander EU land betreft. Dat is hier niet het geval.

Ik ben geen fiscalist, maar is de fysieke locatie van levering bepalend? Om maar een voorbeeld te noemen, als je een auto zakelijk aanschaft in DE en zelf ophaalt zijn de goederen ook geleverd in DE. Maar het is toch 0% btw verlegd.

Geen idee hoe tankpas leveranciers dit organiseren, maar als je zelf de btw in een ander EU land wilt terugvorderen moet je rekening houden met drempelbedragen. Voor mij niet de moeite..
 
Ik ben geen fiscalist, maar is de fysieke locatie van levering bepalend? Om maar een voorbeeld te noemen, als je een auto zakelijk aanschaft in DE en zelf ophaalt zijn de goederen ook geleverd in DE. Maar het is toch 0% btw verlegd.
De fysieke locatie van levering is niet bepalend, maar kan wel worden gebruikt om export aan te tonen aan de fiscus. Als je de spullen zelf op gaat halen moet je ze zelf direct exporteren om het 0% BTW tarief toegepast te krijgen. De leverancier zal daar niet op willen vertrouwen omdat hij verantwoordelijk is als het 0% BTW tarief onterecht wordt toegepast. Meestal wordt dan alsnog het hoge BTW tarief gerekend die je terugkrijgt van de leverancier als je bewijs levert dat de goederen daadwerkelijk zijn geëxporteerd.

Waar worden de goederen worden gebruikt is bepalend voor het toepasbare BTW tarief. Als je brandstof (of elektronen) tankt zal je die doorgaans al deels verbruiken voordat je de grens over bent. Dus dit kan je niet als export zien. Het hoge BTW tarief is dus gewoon van kracht. Die BTW kan je wel weer terugvragen bij de buitenlandse belastingdienst.. maar met kleine bedragen loont dat niet.
 
  • Informative
Reactions: Innovativity
Ik zie het laden in het buitenland gewoon als levering door Tesla Motors Nederland. Het enige wat ik gewoon wil hebben is een verzamelfactuur per maand/kwartaal of de mogelijkheid een selectie aan laadsessies te exporteren als een PDF overzicht vanaf de website o.i.d.

Nu kan ik er echt helemaal niks mee. Ben al bij Tesla Tilburg langsgereden, maar daar zeiden ze alleen maar dat er aan gewerkt wordt. De focus lag vorig jaar alleen maar op het leveren van de Model 3 met een grote achterstand van de rest tot gevolg.
 
Ik zie het laden in het buitenland gewoon als levering door Tesla Motors Nederland.
Ik ook, maar formeel mag dit alleen als je een factuur hebt met het BTW nummer van Tesla Nederland er op. De accounts die wel een PDF kunnen downloaden kunnen zien dat er per land een ander (buitenlands) BTW nummer op staat. Die BTW kan je niet zomaar aftrekken als voorbelasting.
 
Ik heb de afgelopen maand een rit naar Oostenrijk en Parijs gehad met alle benodigde supercharges, maar ik krijg de melding
"Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw." als ik de rekening wil bekijken. De betalingen zijn wel gelukt.
Binnenlandse charges werkten nog wel.
Ik heb [email protected] een week geleden een mail gestuurd, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Kent iemand dit probleem?
 
Ik heb de afgelopen maand een rit naar Oostenrijk en Parijs gehad met alle benodigde supercharges, maar ik krijg de melding
"Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw." als ik de rekening wil bekijken. De betalingen zijn wel gelukt.
Binnenlandse charges werkten nog wel.
Ik heb [email protected] een week geleden een mail gestuurd, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Kent iemand dit probleem?
Ik ben in Januari ook naar Oostenrijk geweest en heb precies hetzelfde probleem. Nederlandse chargersessie kan ik wel downloaden, die in Duitsland niet. Een week geleden ook een mail gestuurd naar Tesla, en ook nog geen antwoord.....
 
Ik heb in mijn account een SEPA machtiging gegeven voor incasseren.

Na een tochtje Duitsland-Noorwegen-Zweden-Denemarken en weer naar huis zijn de Duitse sessies netjes afgeschreven. De Noorse en Zweedse staan echter nog als niet betaald, en de Deense staan er helemaal niet bij. Iemand anders hier ervaring mee?

Kijk uit nieuwsgerigheid eens hoe dit bij ons de afgelopen 12 maanden is gegaan. We hebben de afgelopen 12 maanden geSuC-ed ! in Nl, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Slovenië, Oostenrijk, Italië en Denemarken ( dit is een willekeurige volgorde... :cool: ) .
Van de periode ½ Feb - ½ Juni ( Nl en Be, slechts 3x vrij kort geSuC-ed om eens te proberen ) niks terug te vinden.
Daarna bij bijna alles, op Italie en Zw na, overal in ons Account bij Geschiedenis via een Bekijk rekening link een mooi pdf factuurtje. Italië SuC-en is nog steeds ( zoals bekend ) gratis voor alle Tesla rijders, bij Zw is niet-Eu wellicht de reden.
Van een korte SuC-stop gister in Leiderdorp is de Bekijk rekening link er wel maar nog niet gevuld met een pdf.
Wij betalen via creditcard machtiging en rijden privé.

Kompleet en op volgorde de laatste 7 maanden dus. Daarvoor... ? toen had ik ook het Account Geschiedenis linkje nog niet in de gaten denk ik.... :(
 
Last edited:
Ik krijg ook de fout bij het downloaden van de facturen van de sessies van gisteren (de 23e), maar die van de 19e downloaden wel. Wellicht gaan er een paar dagen overheen voordat ze te downloaden zijn ofzo. Ik zal het later nog maar eens proberen.
 
Stel -> de Supercharger wordt normaal gesproken altijd zakelijk afgeschreven via automatische betaling. Maar tijdens vakanties moet de medewerker de laadsessies in het buitenland volgens protocol zelf betalen. Kun je dan eenvoudig via account de bankrekening (of creditcard) wijzigen vlak voor de vakantie? En daarna uiteraard weer terugzetten op de zaak ;)

Theoretisch zou het zo moeten werken toch? (maar ik lees in dit draadje nog wel eens wat strubbelingen met naamgeving....)
Of zijn er andere/betere opties?
 
Theoretisch zou het zo moeten werken toch?
Lijkt me wel..

Ik ben vorige week naar London geweest met de auto, en de SuC sessies in Belgie en Frankrijk (in euro's) zijn netjes afgeschreven, maar die in de UK (in ponden) niet. Er staat "failed" bij. Er staat nu een grote rode knop op mijn geschiedenis pagina om GBP32.14 af te rekenen. Maar als ik daar op klik werkt de betaling via SEPA (weer) niet. Ik laat het lekker zo staan tot ik van Tesla een factuur krijg. Want die heb ik nog steeds niet voor geen een van mijn SuC sessies..