Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facturen en betalingen superchargers

This site may earn commission on affiliate links.
Krijgt iemand de facturen voor laadsessies ook via e-mail? Ik vind namelijk de optie niet in mijn Tesla account om zoiets te activeren. Het zou handig zijn om die dan automatisch te laten verwerken door Billtobox...
 
Krijgt iemand de facturen voor laadsessies ook via e-mail? Ik vind namelijk de optie niet in mijn Tesla account om zoiets te activeren. Het zou handig zijn om die dan automatisch te laten verwerken door Billtobox...
Nee jammer genoeg niet.
En met Tesla vele anderen die dit ook niet gewoon kunnen / willen doen helaas.
Waardoor je steeds zelf je factuur uit een of andere portal mag halen. Erger ik me al jaren aan. :mad:
 
  • Like
Reactions: m0rph
Nee jammer genoeg niet.
En met Tesla vele anderen die dit ook niet gewoon kunnen / willen doen helaas.
Waardoor je steeds zelf je factuur uit een of andere portal mag halen. Erger ik me al jaren aan. :mad:
Inderdaad, zeer irritant. Alles is hier quasi geautomatiseerd en komt rechtstreeks terecht in onze boekhoudsoftware, maar 1% van de leveranciers kan dit na jaren 'zagen' nog steeds niet, en het zijn dan leveranciers die zich net als Tesla als modern & technologisch 'profileren'.

Wat ik vreemd vind is wij als Belgische klant van Shell Recharge en Plugsurfing WEL intracommunautaire facturen ontvangen, dus BTW 0% maar dan wel de 21% BTW in België zelf verrekenen, maar Tesla Nederland dan weer GEEN intracommunautaire opmaakt. Dit betekend dat we bij iedere laadbeurt voor professionele verplaatsingen de BTW niet kunnen terugvorderen, tenzij via een aangifte bij onze eigen belastingdienst, wat het dus omslachtig maakt.


Dat is dus +/- €85 BTW per maand die we verliezen, en dus €1020 per jaar per Tesla, in feite maar €510 per Tesla per jaar als we de Belgische 50% BTW regelgeving volgen voor personenwagens.
 
@Hesiod Shell Recharge stuurt jullie 0% BTW facturen voor het laden in het buitenland? Als Nederlandse zakelijke klant van Shell Recharge krijg ik gewoon facturen met buitenlandse BTW erop. :confused: Vreemd dat ze dat niet standaard overal goed doen. Het gaat voor mij om enkele tientjes per jaar, dus niet de moeite om achteraan te gaan.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Net terug van vakantie in Italië. Ben mijn laad facturen aan het verwerken, maar loop tegen het probleem aan dat van alle sessies Italië geen pdf beschikbaar is. Maar krijg daarvoor een één of andere xml melding (Er stonden waarden in de verschillende regels, maar die heb ik verwijderd omdat ik niet weet of deze persoonlijke data bevatten). Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een oplossing door een aanpassing van de url ofzo?

This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<Testata>
<StatoRicevuto>RicevutaConsegna</StatoRicevuto>
<IdentificativoSdl></IdentificativoSdl>
<NomeFile></NomeFile>
<Hash></Hash>
<DataOraRicezione></DataOraRicezione>
<DataOraConsegna></DataOraConsegna>
<MessageId></MessageId>
<CodiceDestinatario></CodiceDestinatario>
<GatewayFile></GatewayFile>
<GatewayDate>2022-08-03T09:50:41</GatewayDate>
<GatewaySource></GatewaySource>
<GatewayDestination></GatewayDestination>
<InvoiceProgressivoInvio></InvoiceProgressivoInvio>
<InvoiceHashInt></InvoiceHashInt>
<InvoiceNumber></InvoiceNumber>
</Testata>
 
Same here! Heb het echter alleen met facturen van 2 en 4 augustus in Italië. Alles daarna in Italië kan ik wel downloaden. Heb al een support bericht gestuurd naar Tesla maar dat zal wel even op zich laten wachten.
 
Net terug van vakantie in Italië. Ben mijn laad facturen aan het verwerken, maar loop tegen het probleem aan dat van alle sessies Italië geen pdf beschikbaar is. Maar krijg daarvoor een één of andere xml melding (Er stonden waarden in de verschillende regels, maar die heb ik verwijderd omdat ik niet weet of deze persoonlijke data bevatten). Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een oplossing door een aanpassing van de url ofzo?
Ter info: heb op 8 augustus een support bericht gestuurd. Vanmiddag bericht terug gehad met als bijlagen de "missende" facturen als pdf bijgevoegd. In mijn Tesla account staan ze nog steeds niet goed.
 
ook ik zie geen laadfacturen in m'n tesla account (noch pc, noch app). Bij Opladen wel een overzicht van alle maanden, en daarachter een CSV icoontje en het woord Donwnladen. Als ik daarop klik krijg ik CSV net alle SUC sessies. Het lukt mij wel om die om te zetten in een XLSX, maar ja, dat zijn geen facturen die ik kan indienen bij MultiTankCard. 😕 In die data staat echter wel url met daarin het woord invoice. Copy paste in browser en voila een factuur per sessie. Maar ja, dat is een mijl op zeven.
Ik lees bovenstaand dat sommigen wèl een pdf invoice knopje hebben? Bij bestelgeschiedenis alleen het usb-kabeltje dat ik ooit bestelde. Leaseauto, als werknemer, eigen credi card als betaalmiddel.
 
Is dit nieuw? Zal een grote vooruitgang zijn voor bedrijfsfleets
BB789AC9-CAE3-4F8F-9B95-40F8718DB26B.jpeg
 
Voorzover ik van Arval heb begrepen, is er voor leasemaatschappijen (althans Arval) een automatische koppeling.
Wij hebben een fleet card van Shell (recharge) uitgegeven door de LM. Mijn CC is gekoppeld voor eventuele SUC bezoekjes indien het niet anders kan en om services aan te kopen. (Premium connectivity)

Als ik mij niet vergis, hebben wij ook het secondary account dus achterliggend zou m’n iets met het primary account moeten kunnen doen. (SUC use = prim acc. ?)

IK ga eens horen bij de LM