Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facturen en betalingen superchargers

This site may earn commission on affiliate links.
@Hesiod Shell Recharge stuurt jullie 0% BTW facturen voor het laden in het buitenland? Als Nederlandse zakelijke klant van Shell Recharge krijg ik gewoon facturen met buitenlandse BTW erop. :confused: Vreemd dat ze dat niet standaard overal goed doen. Het gaat voor mij om enkele tientjes per jaar, dus niet de moeite om achteraan te gaan.
meeste van die laadpasproviders zijn in hetzelfde bedje ziek, al tientallen jaren de EU markt en om correcte facturen als zakelijke rijder te krijgen zonder buitenlandse BTW moet je hemel en aarde bewegen of het is gewoon niet mogelijk
 
Ik zie inderdaad op de site van Leaseplan NL dat er naar verwezen wordt. In België niets van terug te vinden.
Ik zal eens een mail inschieten Le
Ik zie inderdaad op de site van Leaseplan NL dat er naar verwezen wordt. In België niets van terug te vinden.
Ik zal eens een mail inschieten.
Na contact met LeasePlan België was er volgens hen niets mogelijk om bij de Superchargers te laden. Heb dan ook een oplossing via mijn werkgever rechtstreeks gevonden.
 
Maar laadpaalproviders die daar 20 jaar ervaring mee hebben zullen dun bezaaid zijn.
dit is niet het punt, of je nu laadpassen verkoopt of iets anders, het concept van de EU, de eengemaakte markt en intra communautaire facturen is niet iets van gisteren. Als je dan vraagt naar een correcte intra communautaire factuur is het alsof ze het horen donderen in Keulen. De ironie is dat de EV rijder in veel gevallen een zakelijk rijder is dus je zou ten minste verwachten dat ze die dienst kunnen leveren aan hun voornaamste doelpubliek.
 
dit is niet het punt, of je nu laadpassen verkoopt of iets anders, het concept van de EU, de eengemaakte markt en intra communautaire facturen is niet iets van gisteren. Als je dan vraagt naar een correcte intra communautaire factuur is het alsof ze het horen donderen in Keulen. De ironie is dat de EV rijder in veel gevallen een zakelijk rijder is dus je zou ten minste verwachten dat ze die dienst kunnen leveren aan hun voornaamste doelpubliek.
Ik kreeg als Belg in januari van 3 providers 3 verschillende btw tarieven voor laden in Nederland. 1 keer 21%, 1 keer 9% en 1 keer 0% (verlegd).
 
Maar laadpaalproviders die daar 20 jaar ervaring mee hebben zullen dun bezaaid zijn.
het concept van intra communautaire facturen bestaat al 20+ jaar. Het feit dat veel bedrijven, oud en nieuw dat concept nog altijd niet begrijpen is puur amateurisme.

j
het concept van intra communautaire facturen bestaat al 20+ jaar. Het feit dat veel bedrijven, oud en nieuw dat concept nog altijd niet begrijpen is puur amateurisme.

zeker dat elektriciteit intracommunautair mag gefactureerd worden, voor diesel mag dit alvast niet.
het concept van intra communautaire facturen bestaat al 20+ jaar. Het feit dat veel bedrijven, oud en nieuw dat concept nog altijd niet begrijpen is puur amateurisme.
Ben je zeker dat elektriciteit intracommunaitair mag gefactureerd worden, diesel alvast niet, wordt altijd met btw verrekend en de btw kan je via refund terugvorderen.
 
Ben je zeker dat elektriciteit intracommunaitair mag gefactureerd worden, diesel alvast niet, wordt altijd met btw verrekend en de btw kan je via refund terugvorderen.
Sowieso mag je slechts 50% van de vtw aftrekken dacht ik.
Ik dacht begrepen te hebben dat een intracommunautaire factuur niet verkeerd kan zijn. Het is aan de boekhouder om dit te corrigeren indien nodig.
 
  • Like
Reactions: freegeeks