Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vanochtend een bug gevonden.
Vraag is of ik dit alleen heb (dus incidenteel op mijn auto) of dat er meerdere last hiervan hebben?

De bug : Zodra ik boven de 135km/u rijd, en ik laat het acceleratiepedaal los (dus maximaal afremmen) dan gaan de remlichten niet branden.
Zodra ik onder de 135Km/u kom, dan springen plots de lichten aan.

Althans, de lichten op het display. Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om echt fysiek de achterkant te laten controleren.

Bij classic Model S remlichten niet actief boven de 136 km/u bij regen remmen
 
En bij de AP modellen gaan de remlichten wel aan boven de 136 km/u dus ik vermoed dat het een bug is.

Mits ik me vergis, maar alle AP modellen hebben dual motor. Dus ik vermoed dat deze sterkere afremming hebben (meer m/s vertraging) en dus gaan daar de lichten wel aan.
Blijft in mijn ogen een bug. Zorgt voor gevaarlijke situaties, zeker met die snelheden.
 
Mits ik me vergis, maar alle AP modellen hebben dual motor. Dus ik vermoed dat deze sterkere afremming hebben (meer m/s vertraging) en dus gaan daar de lichten wel aan. Blijft in mijn ogen een bug. Zorgt voor gevaarlijke situaties, zeker met die snelheden.

Het is echter niet zo dat het aantal kW van de regen verschillend is tussen een dual motor en een classic Model S dus ik weet niet of de afremming verschillend is.
Dit moeten we bij gelegenheid eens testen door met 2 naast mekaar te rijden en dan de regen zijn werk te laten doen.
 
Schakelauto's remmen toch ook sterk af op de motor bij hogere snelheden zonder dat remlichten aangaan?
Ik ben er in ieder geval blij mee dat de remlichten (nu ik dat sinds v7 kan zien) niet te vaak aangaan en zeker niet bij hogere snelheden. Het is namelijk irritant voor mede weggebruikers en veroorzaakt file.
 
Schakelauto's remmen toch ook sterk af op de motor bij hogere snelheden zonder dat remlichten aangaan?
Ik ben er in ieder geval blij mee dat de remlichten (nu ik dat sinds v7 kan zien) niet te vaak aangaan en zeker niet bij hogere snelheden. Het is namelijk irritant voor mede weggebruikers en veroorzaakt file.

+1, ik vind ook dat remlichten niet te snel aan moeten gaan. Zorgt alleen maar voor onrust bij al die menselijk chauffeurs. Ik kan niet wachten op volledig zelfrijdende auto's!
 
nog niks gekregen hier ;-)

zit jij op WIFI ?

Ja, M'n Airport Express was net enkele uren geplaatst in de garage als ik de update melding kreeg via sms.

- - - Updated - - -

Nee hoor. AP is gelijktijdig geintroduceerd als de Dual Motor optie. Maar je kunt heel goed een AP auto hebben zonder D.. Zoals ik heb.
Geen idee wat de remlichten doen overigens.

Klopt, mijne is een RWD S85 met AP
 
Voorheen kon ik naar de auto lopen.. twee keer op het dak van de fob en de kabel werd unlocked...
Nu werkt het alleen via het schermen de auto.

(Heel in het begin - daarvoor - moest ik overigens eerst nog een deur open doen -;)\

Ik ben om 7 uur s'ochtends ook helemaal niet meer aan het laden - de accu is dan al lang 90%..


Doet hij het ook niet als je eerst 2 keer op het "dak" van de keyfob drukt zodat je zeker bent dat de wagen niet in het slot zit?

- - - Updated - - -

nee, volgens mij niet..
waarom zou ik dubbelklikken om te ontgrendelen ? dat gaat toch vanzelf als je bij de auto komt ?
en eerst een deur open doen.. das was in het begin inderdaad get geval.. maar al heel lang niet meer..

door eerste keer dubbel klikken op het dak ontgrendeld de deur
je moet daarna eerst een deur open doen en dan dubbel klikken op het dak... anders kan je per ongeluk het laden stoppen.
 
waarom zou ik dubbelklikken om te ontgrendelen ? dat gaat toch vanzelf als je bij de auto komt ?

Het gebeurt dat hij een slechte nacht heeft gehad en als je bij de auto komt deze niet vanzelf ontgrendelt. In dat geval kan je ook de laadkabel niet vlot ontkoppelen. Als zijn servo's dus niet in actie komen als ik in zijn buurt kom, dubbelklik ik op het dak van de keyfob. Dan is hij weer helemaal wakker en loopt alles vlot.