TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Flitsmeister crashed boordcomputer

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Mdobro, May 24, 2018.

1. Mdobro

Mdobro Member

ik had gisteren behoorlijke problemen met de navigatie, radio, knipperlichten etc. Telkens liep het middenscherm vast. Soms zelf herstarte dit van zelf.
    Na melding bij de teslahulp, vandaag feedback ontvangen dat het mogelijk kwam door het gebruik van flitsmeister in de brouwser.
    De nieuwe site tesla.flistmeister.nl bleef inderdaad maar laden en vragen of het de locatie kon gebruiken.

Anderen vergelijkbare ervaringen? Ik rij een Classic uit 2013.

Iemand een oplossing voor een lichtere flitsmeister versie?

2. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Zeker, geen Flitsmeister gebruiken. Nog nooit gebruikt en ook niet nodig. Ik vind de maximum snelheid meestal toch al te hoog.

• Like x 3
    • Funny x 2
  3. Peters25

Peters25 Member

Heb onlangs vergelijkbare problemen gehad.
    Vastlopers en zelfs een reboot van het middenscherm tijdens het rijden waardoor oa de airco uitviel.
    De service medewerker gaf aan dat dit idd veroorzaakt kan worden door flitsmeister. Had deze volgens mij wel opgeslagen onder de favorieten maar niet actief staan in de browser die ik overigens zeer zelden gebruik.
    Maar goed. Flitsmeister verwijderd, een neutrale pagina (tesla.com) als default en nog een update van 2018.10.4 naar 2018.18 er overheen en alles liep weer gesmeerd :)

Als het moet flitsmeister gewoon draaien op je mobiel. Doe dit zelf eigenlijk steeds minder. Meestal rustig cruisend op de autopilot.

4. gelden

gelden Well-Known Member

Ik heb hem altijd aan staan op mijn mobiel. Hou ik dan met 1 oog in de gaten tijdens het rijden. maar dat lijkt me in jouw geval inderdaad geen goed idee Wim :p

• Funny x 3
    • Love x 1
  5. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Wim heeft AP ;-)

• Like x 1
    • Funny x 1
  6. Wim S.

Wim S. Supporting Member

En ook geen haast. Mijn hele leven niet gehad ook :D

• Funny x 2
  7. Mdobro

Mdobro Member

8. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

er ontbreekt een woordje : niet meer.
    :(

9. Destiny

Destiny Member

Ik heb ook een Classic en heb dezelfde problemen. Ik heb een vermoeden dat het een bug is in de gps icm de webbrowser. Ik het dezelfde problemen ook met andere websites die gps data gebruiken. (Hoewel Flitsmeister wel het ergste is)

Tegenwoordig de webbrowser maar op een neutrale pagina staan. Hoewel ik nog regelmatig hangers heb, gaat het dan wel beter.

10. is3

is3 Sander Verschuur

Ondanks een factory reset op mijn loaner MS kan ik nog steeds geen radio luisteren, geen telefoongesprek van langer dan 5 minuten omdat de MCU om de 5 minuten uitvalt en zelf reboot......zeer irritant! Ik hoop dat die warmers een beetje aanpoten dit weekend met mijn X.......

11. 75D_Beast

75D_Beast Member

Ik heb de afgelopen weken veel last gehad van vastlopers. Vorige week was het iedere 10 minuten raak en bleef ik maar resetten. Mijn S moest toch voor wat punten weg, dus dit is direct meegenomen. Servicecenter gaf heel duidelijk aan dat het Flitsmeister was, ondanks dat ik de Tesla versie had. Het schijnt dat het geheugen volledig vol loopt. Tripmeters zijn gereset en flitsmeister is er af gehaald. Sinds die werkzaamheden (dus tripmeters resetten en Flitsmeister uit de browser) geen enkel probleem meer gezien. Dus ja, ondersteund door het service center: Flitsmeister er af halen.

12. P40D

P40D New Member

Bij herhaaldelijk vast lopen is het verstandig om inderdaad te webpagina naar google.nl te zetten, trip meters te resetten en eventueel alle navi data te verwijderen (oude bestemmingen) ook is het goed om te controleren of er geen SD kaart aangesloten is waar mogelijk corrupted files op staan :)

13. Ronald_

Ronald_ Member

Zomaar wat aan het lezen op het forum en de reboot en de test heb ik 2 weken geleden ook gehad. Ook een Classic denk ik (jan 2015) en inderdaad flitsmeister op het scherm. Ik had zelf de link nog niet gemaakt. Dus bedankt!

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC