Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Flitsmeister crashed boordcomputer

This site may earn commission on affiliate links.
ik had gisteren behoorlijke problemen met de navigatie, radio, knipperlichten etc. Telkens liep het middenscherm vast. Soms zelf herstarte dit van zelf.
Na melding bij de teslahulp, vandaag feedback ontvangen dat het mogelijk kwam door het gebruik van flitsmeister in de brouwser.
De nieuwe site tesla.flistmeister.nl bleef inderdaad maar laden en vragen of het de locatie kon gebruiken.

Anderen vergelijkbare ervaringen? Ik rij een Classic uit 2013.

Iemand een oplossing voor een lichtere flitsmeister versie?
 
ik had gisteren behoorlijke problemen met de navigatie, radio, knipperlichten etc. Telkens liep het middenscherm vast. Soms zelf herstarte dit van zelf.
Na melding bij de teslahulp, vandaag feedback ontvangen dat het mogelijk kwam door het gebruik van flitsmeister in de brouwser.
De nieuwe site tesla.flistmeister.nl bleef inderdaad maar laden en vragen of het de locatie kon gebruiken.

Anderen vergelijkbare ervaringen? Ik rij een Classic uit 2013.

Iemand een oplossing voor een lichtere flitsmeister versie?
Zeker, geen Flitsmeister gebruiken. Nog nooit gebruikt en ook niet nodig. Ik vind de maximum snelheid meestal toch al te hoog.
 
ik had gisteren behoorlijke problemen met de navigatie, radio, knipperlichten etc. Telkens liep het middenscherm vast. Soms zelf herstarte dit van zelf.
Na melding bij de teslahulp, vandaag feedback ontvangen dat het mogelijk kwam door het gebruik van flitsmeister in de brouwser.
De nieuwe site tesla.flistmeister.nl bleef inderdaad maar laden en vragen of het de locatie kon gebruiken.

Anderen vergelijkbare ervaringen? Ik rij een Classic uit 2013.

Iemand een oplossing voor een lichtere flitsmeister versie?


Heb onlangs vergelijkbare problemen gehad.
Vastlopers en zelfs een reboot van het middenscherm tijdens het rijden waardoor oa de airco uitviel.
De service medewerker gaf aan dat dit idd veroorzaakt kan worden door flitsmeister. Had deze volgens mij wel opgeslagen onder de favorieten maar niet actief staan in de browser die ik overigens zeer zelden gebruik.
Maar goed. Flitsmeister verwijderd, een neutrale pagina (tesla.com) als default en nog een update van 2018.10.4 naar 2018.18 er overheen en alles liep weer gesmeerd :)

Als het moet flitsmeister gewoon draaien op je mobiel. Doe dit zelf eigenlijk steeds minder. Meestal rustig cruisend op de autopilot.
 
Ik heb ook een Classic en heb dezelfde problemen. Ik heb een vermoeden dat het een bug is in de gps icm de webbrowser. Ik het dezelfde problemen ook met andere websites die gps data gebruiken. (Hoewel Flitsmeister wel het ergste is)

Tegenwoordig de webbrowser maar op een neutrale pagina staan. Hoewel ik nog regelmatig hangers heb, gaat het dan wel beter.
 
Ondanks een factory reset op mijn loaner MS kan ik nog steeds geen radio luisteren, geen telefoongesprek van langer dan 5 minuten omdat de MCU om de 5 minuten uitvalt en zelf reboot......zeer irritant! Ik hoop dat die warmers een beetje aanpoten dit weekend met mijn X.......
 
Ik heb de afgelopen weken veel last gehad van vastlopers. Vorige week was het iedere 10 minuten raak en bleef ik maar resetten. Mijn S moest toch voor wat punten weg, dus dit is direct meegenomen. Servicecenter gaf heel duidelijk aan dat het Flitsmeister was, ondanks dat ik de Tesla versie had. Het schijnt dat het geheugen volledig vol loopt. Tripmeters zijn gereset en flitsmeister is er af gehaald. Sinds die werkzaamheden (dus tripmeters resetten en Flitsmeister uit de browser) geen enkel probleem meer gezien. Dus ja, ondersteund door het service center: Flitsmeister er af halen.
 
Bij herhaaldelijk vast lopen is het verstandig om inderdaad te webpagina naar google.nl te zetten, trip meters te resetten en eventueel alle navi data te verwijderen (oude bestemmingen) ook is het goed om te controleren of er geen SD kaart aangesloten is waar mogelijk corrupted files op staan :)