Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fltscamera's in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
We waren tussen Kerst en Nieuw enkele dagen in Nederland in de Hoge Veluwe.
Daar paar keer heel laat een flitspaal zien staan ( echter niks zien flitsen ) terwijl ik een ietsiepietsie te snel reed ( 53 ipv 50 )

Nu is het in België zo dat flitspalen pas getriggerd worden bij 6 km te snel rijden.
Ik vroeg me echter af of Nederland ook een tolerantie hanteert?

Iemand een idee op welke snelheid je geflitst wordt? :confused:

Xavier

Edit: de topictitel is natuurlijk FLITSCAMERA'S en niet fitscamera's... .
 
We waren tussen Kerst en Nieuw enkele dagen in Nederland in de Hoge Veluwe.
Daar paar keer heel laat een flitspaal zien staan ( echter niks zien flitsen ) terwijl ik een ietsiepietsie te snel reed ( 53 ipv 50 )

Nu is het in België zo dat flitspalen pas getriggerd worden bij 6 km te snel rijden.
Ik vroeg me echter af of Nederland ook een tolerantie hanteert?

Iemand een idee op welke snelheid je geflitst wordt? :confused:

Xavier

Meestal staan die uit, of zijn zelfs al buiten werking gezet - en hebben alleen symbolische waarde :) Maar bij 53 hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.

En als je de volgende keer naar NL komt, gewoon Flitsmeister installeren. Werkt super!
 
De correctie is bij dat soort snelheden vlgs mij 3 km/h. De flitser zal dus 56 hebben gemeten. Dat wil niet zeggen dat je ook 56 reed, want de meetonnauwkeurigheid is immers 3 km/h. De werkelijk gereden snelheid zal tussen de 53 en 59 hebben gelegen. Dus pas op: als je 53 rijdt kun je dus wel degelijk voor 53 bekeurd worden, al is de kans niet heel groot.