You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
…bij AP2Op snelwegen is de verkeersbordenherkenning niet actief.
Klopt, maar de Model 3 en Y hebben nooit AP1 gehad.…bij AP2
Ik vermoed dat het te maken heeft met dat borden niet altijd correct zijn, en niet altijd correct worden ingelezen. Je wil niet dat je auto plots de parachute uittrekt omdat ie dacht ergens 30 km/u gelezen te hebben.Is daar een reden voor @wooter?
Thnx.Ik vermoed dat het te maken heeft met dat borden niet altijd correct zijn, en niet altijd correct worden ingelezen. Je wil niet dat je auto plots de parachute uittrekt omdat ie dacht ergens 30 km/u gelezen te hebben.
Maar anderzijds denk ik ook wel dat het ooit er wel van zal komen.
Dit is geen reden om ze niet te tonen. Hij kan ze tonen, zonder actie te ondernemen (zoals bij AP1 op de autoweg). Tonen en reageren zijn twee verschillende stappen.Ik vermoed dat het te maken heeft met dat borden niet altijd correct zijn, en niet altijd correct worden ingelezen. Je wil niet dat je auto plots de parachute uittrekt omdat ie dacht ergens 30 km/u gelezen te hebben.
Maar anderzijds denk ik ook wel dat het ooit er wel van zal komen.
Nou, ik zou een kwaaie brief naar meneer Tesla schrijven dan. Kan toch niet dat ze jouw idee niet uitvoeren! /sDit is geen reden om ze niet te tonen. Hij kan ze tonen, zonder actie te ondernemen (zoals bij AP1 op de autoweg). Tonen en reageren zijn twee verschillende stappen.
Ik heb de behoefte niet. En er zijn nog tig andere ideeën voor mij die veel prangender zijn.Nou, ik zou een kwaaie brief naar meneer Tesla schrijven dan. Kan toch niet dat ze jouw idee niet uitvoeren! /s
Het jammere is dat mijn vorige Duitse wagen dit wel deed. De technologie is aldus wel matuur.
Niet allen VW hoor, ook Opel doet het niet goedMijn buurman heeft een Volkswagen ID 4. Hij klaagt dat als de VW een snelheidsbord ziet naast de snelweg (zoals bijvoorbeeld bij een tankstation aan de A28 bij knooppunt Hoevelaken), dat dan de VW vol in de remmen gaat op de snelweg. Dan heb ik liever een Tesla die snelheidsborden op de snelweg negeert.
View attachment 736495
Mijn buurman heeft een Volkswagen ID 4. Hij klaagt dat als de VW een snelheidsbord ziet naast de snelweg (zoals bijvoorbeeld bij een tankstation aan de A28 bij knooppunt Hoevelaken), dat dan de VW vol in de remmen gaat op de snelweg. Dan heb ik liever een Tesla die snelheidsborden op de snelweg negeert.
View attachment 736495
In mijn ervaringen komen de foute snelheidslimieten altijd van fout ingelezen snelheidsborden. Een bord 50 km/u op een parallelle weg, een bord verboden voor +3,5t dat ie interpreteert als 30 km/u, een bord dat trots aankondigt dat in de gemeente je maximum 70-50-30 mag, ...Dit is al vaker besproken hier, maar het probleem is (ook) dat Tesla juist automatisch naar de snelheid gaat die hij denkt dat je mag rijden. Dus ook al leest de Model 3 geen snelheidsborden, dan nog gaat hij soms remmen of juist versnellen omdat hij denkt dat er een andere limiet geldt terwijl dat helemaal niet het geval is.
Het effect van de Model 3 is uiteindelijk hetzelfde als bij de VW ID4: een foutieve automatische aanpassing van de gereden snelheid.
In mijn ervaringen komen de foute snelheidslimieten altijd van fout ingelezen snelheidsborden. Een bord 50 km/u op een parallelle weg, een bord verboden voor +3,5t dat ie interpreteert als 30 km/u, een bord dat trots aankondigt dat in de gemeente je maximum 70-50-30 mag, ...
Idd ik heb ook een plek van Bergambacht naar Gouda waar ineens met een update voor een bepaald stuk hij niet harder dan 50 wil.Vlak bij huis dagelijks 50 km/u halverwege een provinciale weg waar 80 km/u is toegestaan. Er is nergens een bord, afslag oid te ontdekken, ook geen parallelweg. Kwam plotseling samen met een kaartupdate -> ik vermoed een samenhang met kaartinformatie (iig buiten snelwegen).