Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Frunk Model 3 opent spontaan

This site may earn commission on affiliate links.
Als alleen de frunk weg zou zijn, dan zou de schade op zich nog wel meevallen, maar er zal veel meer schade en wellicht een gevaarlijke situatie ontstaan vrees ik.

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar dat is wel een vervelend probleem.
Zou een software bug kunnen zijn, maar misschien ook een hardware probleem.
Heb je niet toevallig nog iemand die de app gebruikt en op afstand aan iemand wil laten zien hoe de frunk open gaat?
 
Kijk eens hoe vol je frunk is, en of niets het lampje/knopje voorin kan indrukken.
De constructie van de motortjes die de frunk openen maakt het eigenlijk onmogelijk om dat spontaan te laten gebeuren.
 
Ik heb het één keer gehad, doordat de stekker van mijn laadkabel tegen het knopje aan de binnenkant kwam tijdens een rem actie.

Wellicht iets in de frunk liggen wat kan schuiven?
Dat knopje mag enkel werken als de auto in P staat. En als de frunk open staat krijg je de versnelling niet ingeschakeld. Als de auto deze criteria negeert zou ik direct naar een SeC rijden. Met een stuk ducttape op de kap.
 
Heb het ook eens gehad tijdens het rijden, gelukkig aan heel lage snelheid. Toen leek het alsof de frunk misschien niet voldoende in het slot was gedrukt bij sluiten vorige keer. Ik kon de frunk trouwens niet verder open trekken, er zat nog een beveiliging op.
 
Ik ben de enige die de app op de telefoon heeft. Het gebeurt tijdens het rijden maar ook in stilstand. Het alarm gaat dan ook af. Als ik niet tijd tenminste. Verder ligt er niets in de frunk. Morgen een afspraak. Ik hoop dat ze het direct kunnen verhelpen. Bedankt voor de reacties.
 
Dat knopje mag enkel werken als de auto in P staat. En als de frunk open staat krijg je de versnelling niet ingeschakeld. Als de auto deze criteria negeert zou ik direct naar een SeC rijden. Met een stuk ducttape op de kap.

Duct tape gaat niet houden...
Beter 2 gaatjes boren in frunk en bumper en er 'n typrap-je doorheen halen ;)
 
Afgelopen zondag had ik dat ook nadat ik met de Tesla door de wasstraat heb gereden. Direct na de wasbeurt parkeerde ik de auto bij de stofzuigerstraat. Daar ging die vanzelf open. Direct daarna geparkeerd ik om de luchtdruk te checken. Daar ging die ook vanzelf open.
Mogelijk iets met vocht/water? Iets met de nieuwe update? 8.3?
 
Afgelopen zondag had ik dat ook nadat ik met de Tesla door de wasstraat heb gereden. Direct na de wasbeurt parkeerde ik de auto bij de stofzuigerstraat. Daar ging die vanzelf open. Direct daarna geparkeerd ik om de luchtdruk te checken. Daar ging die ook vanzelf open.
Mogelijk iets met vocht/water? Iets met de nieuwe update? 8.3?
Zal idd vocht wezen.