Ahzo Dan toch 6400 neertellen... jammeromdat ooit het enhanced autopilot pakket is bijgekocht, Dit pakket bestaat nu niet meer, het was bedoeld als 1 stapje onder fsd. Die 3200 was ongeveer het prijsverschil tussen de 2 paketten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ahzo Dan toch 6400 neertellen... jammeromdat ooit het enhanced autopilot pakket is bijgekocht, Dit pakket bestaat nu niet meer, het was bedoeld als 1 stapje onder fsd. Die 3200 was ongeveer het prijsverschil tussen de 2 paketten.
Ik twijfel ook erg, op de MS zit EAP (kan upgraden voor 3200), op de M3P FSD en op de M3 alleen AP. Na de tweet van Elon dat vanaf 1 juli FSD 1k duurder gaat worden toch aan het twijfel gezet. Op de M3 ga ik het nog wel doen denk ik maar op de MS met EAP vraag ik me echt af wat de meerwaarde is op dit moment.Wat @Janc zegt inderdaad. Op mijn wagen zit EAP – wat in feite al alles concrete zaken van FSD al borgt (Navigate on Autopilot, Smart Summon, Auto Lane Change en Autopark), het enige verschil is dat EAP niet in de stad zelfstandig kan rijden en dus ook niet acteert op verkeerslichten. Je "krijgt" dus ook geen HW3.0 upgrade.
Ben nog steeds een beetje aan het twijfelen, zelfstandig rijden in de stad lijkt me namelijk niet super nuttig (zo vaak rijd ik niet in de stad en als ik al in de stad rijd, dan doe ik dat nog steeds liever zelf).
Het enige waardoor ik nu nog aan het twijfelen ben, is de reden dat de prijs omhoog gaat en ik dus later om de een of andere reden spijt krijg, eerder aan de beurt ben voor de MCU2 upgrade (auto's met FSD krijgen voorrang) en dat ik dan die HW3.0 computer geïnstalleerd krijg.
Ik heb tijdens het prijzencircus van maart '19 een P100D van eind '18 weten te verwerven. Voorzien van EAP maar heb toch ook FSD aangeschaft (en hij is inmiddels voorzien van HW3).Ik twijfel ook erg, op de MS zit EAP (kan upgraden voor 3200), op de M3P FSD en op de M3 alleen AP. Na de tweet van Elon dat vanaf 1 juli FSD 1k duurder gaat worden toch aan het twijfel gezet. Op de M3 ga ik het nog wel doen denk ik maar op de MS met EAP vraag ik me echt af wat de meerwaarde is op dit moment.
Inderdaad, zie post 7 maart 2019 FSD €2100 incl. BTW (dit draadje 4e pag.) FSD kopenIk denk nog met regelmaat terug aan wintersport 2019 Italië toen de helft van het het forum hier voor 1800 FSD kocht met kreten als "het is een kinder suprise ei en ik zie wel wat er later uit komt". Het leek op dat moment allemaal nog toekomst muziek, ik geloofde er niet in en dacht jullie zijn allemaal gek. Boy was I wrong! Het draadje 2.5 naar 3.0 staat de afgelopen 2 maanden op rood gloeien! Voor 1800 helemaal up to date met de hardware, heb ik me goed in vergist!
Redenen pro:Ik twijfel zo enorm om FSD te kopen. Heb al honderd keer het vinkje gezet maar durf nog niet op bestellen te klikken.... toch even 6400 euro aftikken.
Wat zijn voor jou de redenen om het wel of juist niet te kopen?
das nou precies mijn ding... ik wil graag die lane change, maar 6400 is mij echt te veel (nu).. en ik weet nu al dat ik die auto over 4 jaar verkoop... en dan moet ik weer opnieuw. wellicht tzt wel aanschaffen bij nieuwe wagen.. als het geen auto of bmw gaat wordenRedenen pro:
Redenen contra:
- auto lane change
- Navigate on Autopilot
Eerlijk gezegd kan ik niet meer zonder. Ja, met tegenslag kan ik wel wennen aan een benzine slurpertje van €300 maar als het eraf kan vind ik FSD een must.
- Het is wel veel geld voor die 2 dingen
Ik was al verder dan vinkje zetten. Dacht dat er na die blauwe 'afreken' knop nog wel om een code of iets dergelijks zou worden gevraagd. Kreeg per e-mail de melding : Betaling is mislukt tijdens verwerking, omdat de creditcard niet zo hoog was ingesteld.Ik twijfel zo enorm om FSD te kopen. Heb al honderd keer het vinkje gezet maar durf nog niet op bestellen te klikken.... toch even 6400 euro aftikken.
Wat zijn voor jou de redenen om het wel of juist niet te kopen?
ik denk het ook niet. Misschien enkel nog te onthouden dat er zeer waarschijnlijk ook een maandabonnement komt. Misschien geven ze dan wel de mogelijkheid om per maand op te zeggen. Heb je tenminste de kans om het eerst te testen en terug op te zeggen indien gewenst. Ik persoonlijk zou het ook niet meer willen missen maar ben ook technisch ingesteld. Hopelijk doet Europa binnenkort eens een toegeving zodat ze de FSD wat meer mogen doorvoeren in Europa.Het gaat nooit minder zijn?
Ik ben vooral benieuwd of je nu al iets merkt van verbeterd gedrag in alledaags EAP/NoA gedrag, van het HW3.0 brein t.o.v. HW2.5 . Iemand die daar al iets over kan zeggen?
Ik zal komende week posten over mijn ervaring hiermee - mijn 12-2017 X met HW2.5 en MCU1 krijgt vandaag zijn HW3.0 computer ingebouwd. MCU2 nog altijd niet beschikbaar in Europa.
Ik vind t gewoon veel geld voor die twee opties met in het achterhoofd dat de auto ook weer eruit gaat...Het gaat nooit minder zijn?
Ik ben vooral benieuwd of je nu al iets merkt van verbeterd gedrag in alledaags EAP/NoA gedrag, van het HW3.0 brein t.o.v. HW2.5 . Iemand die daar al iets over kan zeggen?
Ik zal komende week posten over mijn ervaring hiermee - mijn 12-2017 X met HW2.5 en MCU1 krijgt vandaag zijn HW3.0 computer ingebouwd. MCU2 nog altijd niet beschikbaar in Europa.
Ik heb nog niet heel veel NoA kunnen rijden sinds ik de HW3 computer heb, maar merk inderdaad niet heel veel verschil. Op wegen binnen de bebouwde kom stuurt hij nog altijd alsof hij z'n eerste rijles heeft, als het een beetje meer dan flauwe bochten zijn, en raakt regelmatig een (gelukkige afgeschuinde) stoeprand.Bij mij is ongeveer 4 weken geleden HW3.0 ingebouwd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet heel veel verschil bemerk tussen HW2.5 en HW3.0. De auto lijkt iets soepeler te rijden, maar ik heb meer het idee dat dit door de laatste software versies komt. Het is wel heel fraai om de visualisatie preview te zien van stoplichten en pijlen/symbolen op de weg. Het geeft een beter beeld van de wat de auto allemaal ziet en (uiteindelijk) van wat de auto hier allemaal mee kan doen. Uiteindelijk zullen de verschillen tussen HW2.5 en HW3 groter gaan worden. Naar mijn idee is de capaciteit nog lang niet 'full unlocked'. Ik ben zeker blij dat ik de optie heb
Tow mode handmatig uit zetten, kan je lekker op autopilot trekken.En met de caravan erachter moest ik gisteren helaas de hele 60 km naar huis zelf sturen. Maar 't blijft leuk om af en toe met caravan en al een 'buurman' eruit te trekken