Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Als tegemoetkoming voor prijsdalingen kunnen we nu FSD aanschaffen voor de helft van de prijs. Ik vraag me af of de hardware in mijn huidige X (8-2017) met verbeterde autopilot (2.0) dit wel aankan. Denk het niet, dus zou je voor die €3200,- ook een hw upgrade "krijgen" ? Zo ja dan vind ik het de overweging waard, als het in de lucht blijft hangen en tikken niet natuurlijk.

Zijn er "lotgenoten" die deze aanschaf overwegen?

Tesla een mail gestuurd maar die hebben wel iets anders aan hun hoofd momenteel denk ik... Als ik iets hoor laat ik het weten natuurlijk.
 
Tesla NL verteld idd : "FSD kost nu maar 3.700,-". De blog van 1 maart zegt echter iets anders!

Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000).​

Zie Upgrading to Autopilot and Full Self-Driving Capability
 
zou zelfs nog goedkoper worden
Twitter

In dat twitter draadje heeft hij het dus wel over een HW3 upgrade long term...
tweet.JPG
 
Eerlijk gezegd voel ik me gepiepeld. In 2016 als één van de eersten de M3 ge-preordered en in december definitief de M3 besteld (zonder AP). Op 16 feb op mogen halen en dan ineens diezelfde M3 2wkn later €3.500 goedkoper zien worden. Als goedmaker zou je dan voor een paar duizend euro alsnog FSD/AP mogen aanschaffen wat voor Tesla natuurlijk een schijntje aan kosten is. Ik kan niet andere concluderen dan dat dit vanuit een psychologisch oogpunt commercieel goed uitgedacht is. Iets wat je niet wilde, neig je toch aan te schaffen, omdat het nu ineens goedkoper zou zijn en dat terwijl het nog niet eens bruikbaar is. En dat, omdat je je tekort gedaan voelt...

Als Tesla-adept (ook X-rijder, met EAP) kan ik hierin Musk echt niet waarderen...
 
Ik vind FSD voor 2100 toch een onweerstaanbare aanbieding. Een soort verrassings-ei voor jezelf kopen. Nu betalen en later weet je wat er in zit.Ik hoop stiekem op iets heel leuks en ga nu mijn creditcard zoeken:D

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Helemaal als er ook een hardware upgrade aanhangt in de toekomst. Iedereen weet dat volledig autonoom rijden er voorlopig nog niet inzit in NL. Maar als je de aanbieding niet neemt en over twee jaar 5K moet bij betalen voor een beschikbare HW upgrade.
 
Tesla NL verteld idd : "FSD kost nu maar 3.700,-". De blog van 1 maart zegt echter iets anders!

Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000 (those who previously purchased Enhanced Autopilot and want to upgrade to Full-Self Driving capability only pay $2,000).​

Zie Upgrading to Autopilot and Full Self-Driving Capability
-->"Customers who previously purchased Full Self-Driving will receive an invitation to Tesla’s Early Access Program (EAP). EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers."

Oh geweldig! Ik heb al FSD en heb dus EUR 1200 'teveel' betaald. Nu hopen dat EAP ook in Nederland toegankelijk wordt gemaakt. We lopen toch een beetje achter op de USA releases waar Navigate on Autopilot en Sentry Mode al lang werken.
 
Dus voor Model3 met meebestelde nieuwe uitgeklede autopilot, zal het nog steeds wel *veel* duurder zijn ;-/
  1. Autopilot
    1. Features: Autosteer, Traffic-Aware Cruise Control
    2. Pricing: 3,200 EUR pre-delivery, 4,300 EUR after delivery
  2. Full Self Driving
    1. Features: Navigate on Autopilot, Summon, Auto Lane Change, Autopark and Full Self-Driving features in the future
    2. Pricing: 5,300 EUR pre-delivery, 7,400 EUR after delivery