Net terug van vakantie, voor de heenweg FSD 48u trial aangezet om toch eens te proberen op een lange rit tot diep in Frankrijk.
Korte conclusie: geen haar op m’n hoofd die er aan denkt echt de 7.5K neer te leggen.
- NOA is echt wel handig op de Franse rustige snelwegen, maar zonder waterfles tussen je stuur eigenlijk net zo beperkt als normale autopilot, je moet zoveel doen om van baan te laten wisselen dat je “‘t net zo goed zelf kunt doen” (richting aangeven + druk op stuur uitoefenen en opletten of alles goed gaat).
Wel 1x 3u lang 135 laten rijden met waterfles en dat was wel de meest relaxte 3u autorijden van m’n leven, dus leuk om te zien dat de techniek echt werkt, maar met al die regelgeving in EU bijna volkomen nutteloos.
- Summon, leuke gimmick maar met EU regels 100% zinloos.
- Autopark: ik beschuldig vrouwlief wel eens als ze de auto scheef heeft ingeparkeerd en dat ik daarom FSD voor haar zou willen kopen, helaas zet Tesla hem ook gewoon scheef (zelfs in de visuele indicatie duidelijk dat ie scheef staat). Ook leuk hebbeding die je waarschijnlijk weinig in de praktijk zult gebruiken.
Ik denk dat nog steeds aandelen TSLA voor 7.5K meer oplevert dan dit...