Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik geloof je graag. Maar mijn eigen bedrijf gaat geen 6k neer leggen voor deze optie.
Koop liever iets anders leuks voor dat geld. Daarnaast is het weg bij verkoop.
Ik snap je helemaal, maar ik ben van plan deze auto af te rijden. Misschien rij ik er over ruim 10 jaar nog mee rond ;) en tot nu toe levert die TSLA hobby alleen maar geld op :p
Volgens onderstaand draadje valt het overigens wel mee met de verkoopwaarde van FSD op de tweedehands automarkt.
What is FSD value in used car market?
 
Ik denk dat hoe duurder FSD optie wordt, hoe meer waard de auto's worden met FSD. De koper hoeft immers deze optie niet meer zelf te betalen. Dus ik denk dat iedereen die nu instapt uiteindelijk wel gedeelte terug krijgt in waarde verhoging bij verkoop over aantal jaren.
 
Wel enorm zuur weer, stel je voor dat je in de afgelopen weken net deze FSD upgrade hebt aangeschaft voor 3200 EUR?!
Yep, me. Ach, zuur.. that's life, en ik heb er toch zelf voor gekozen dat ik het voor 3200 wilde?
Enne, het is niet helemaal voor niks. Ik zie nu, zelfs op m'n MCU1, echt veel nauwkeuriger visualisaties van ander verkeer. Tegenliggers vs, verschijnen veel eerder ook, en voor mijn gevoel met iets minder lag.
 
Volgens Elon stijgt de prijs boven de $100k als FSD compleet is

Tesla to increase 'Full Self-Driving' price as Elon Musk sees value rise to >$100k - Electrek

“Musk also added that he believes the value of Tesla’s “Full Self-Driving” package will exceed $100,000 once the automaker achieves actual self-driving capability”

Leuk vooruitzicht voor de restwaarde :)
Eerlijk gezegd ben ik al blij ALS ik 5 jaar na aanschaf de in 2019 beloofde mogelijkheden kan benutten, ECHT WAAR! ;)

Nb: overigens erg blij met M3 én FSD (maar er is nog een lange weg en heel wat Elon-tijd te gaan voordat level 5 bereikt is)
 
Wat zal de prijsontwikkeling van FSD zijn, de komende jaren...
Piper Sandler analyst Alexander Potter waagt zich aan een inschattingo_O.

“We assume that the lump-sum price of the FSD software package will eventually rise to nearly $40k, up from $9k at present, with a 6-year subscription plan costing about ~125% more (in aggregate) than an up-front purchase. Thanks to the high-margin nature of the FSD package, we think that by the 2030s, Tesla could conceivably be selling vehicles at cost - or even below cost - while still achieving higher operating margins,” Potter wrote.
Tesla (TSLA) is Headed Towards Massive EPS Growth, Predicts Piper Sandler
 
Wanneer ik in het configuratiesysteem kijk voor bijvoorbeeld een Model 3, dan zie ik bij betaling de optie "Operational lease" vermeld staan. (Was mij niet eerder opgevallen).
Wanneer ik al dan niet FSD toevoeg aan de lease dan blijkt het verschil € 107 excl btw (hogere maandlease) bij 10 000 km en € 111 bij 40.000 km.
Het gaat om een lease periode van 60 maanden. Inclusief btw kom je met de € 111 op iets meer dan €8.000 uit. Het lijkt alsof het over 5 jaar grofweg wordt afgeschreven. Ik dacht dat de auto na 60 mnd weer ingeleverd moet worden ?
Misschien dat voornoemde info een duiding kan geven inzake de toekomstige FSD prijsstelling 'as a subscription service' ?
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Wanneer ik in het configuratiesysteem kijk voor bijvoorbeeld een Model 3, dan zie ik bij betaling de optie "Operational lease" vermeld staan. (Was mij niet eerder opgevallen).
Wanneer ik al dan niet FSD toevoeg aan de lease dan blijkt het verschil € 107 excl btw (hogere maandlease) bij 10 000 km en € 111 bij 40.000 km.
Het gaat om een lease periode van 60 maanden. Inclusief btw kom je met de € 111 op iets meer dan €8.000 uit. Het lijkt alsof het over 5 jaar grofweg wordt afgeschreven. Ik dacht dat de auto na 60 mnd weer ingeleverd moet worden ?
Misschien dat voornoemde info een duiding kan geven inzake de toekomstige FSD prijsstelling 'as a subscription service' ?
Dat komt dan uit op ca 10 cent per km gereden met autopilot en €10 per autopark
 
Net terug van vakantie, voor de heenweg FSD 48u trial aangezet om toch eens te proberen op een lange rit tot diep in Frankrijk.

Korte conclusie: geen haar op m’n hoofd die er aan denkt echt de 7.5K neer te leggen.

- NOA is echt wel handig op de Franse rustige snelwegen, maar zonder waterfles tussen je stuur eigenlijk net zo beperkt als normale autopilot, je moet zoveel doen om van baan te laten wisselen dat je “‘t net zo goed zelf kunt doen” (richting aangeven + druk op stuur uitoefenen en opletten of alles goed gaat).
Wel 1x 3u lang 135 laten rijden met waterfles en dat was wel de meest relaxte 3u autorijden van m’n leven, dus leuk om te zien dat de techniek echt werkt, maar met al die regelgeving in EU bijna volkomen nutteloos.

- Summon, leuke gimmick maar met EU regels 100% zinloos.
- Autopark: ik beschuldig vrouwlief wel eens als ze de auto scheef heeft ingeparkeerd en dat ik daarom FSD voor haar zou willen kopen, helaas zet Tesla hem ook gewoon scheef (zelfs in de visuele indicatie duidelijk dat ie scheef staat). Ook leuk hebbeding die je waarschijnlijk weinig in de praktijk zult gebruiken.

Ik denk dat nog steeds aandelen TSLA voor 7.5K meer oplevert dan dit...
 
Net terug van vakantie, voor de heenweg FSD 48u trial aangezet om toch eens te proberen op een lange rit tot diep in Frankrijk.

Korte conclusie: geen haar op m’n hoofd die er aan denkt echt de 7.5K neer te leggen.

- NOA is echt wel handig op de Franse rustige snelwegen, maar zonder waterfles tussen je stuur eigenlijk net zo beperkt als normale autopilot, je moet zoveel doen om van baan te laten wisselen dat je “‘t net zo goed zelf kunt doen” (richting aangeven + druk op stuur uitoefenen en opletten of alles goed gaat).
Wel 1x 3u lang 135 laten rijden met waterfles en dat was wel de meest relaxte 3u autorijden van m’n leven, dus leuk om te zien dat de techniek echt werkt, maar met al die regelgeving in EU bijna volkomen nutteloos.

- Summon, leuke gimmick maar met EU regels 100% zinloos.
- Autopark: ik beschuldig vrouwlief wel eens als ze de auto scheef heeft ingeparkeerd en dat ik daarom FSD voor haar zou willen kopen, helaas zet Tesla hem ook gewoon scheef (zelfs in de visuele indicatie duidelijk dat ie scheef staat). Ook leuk hebbeding die je waarschijnlijk weinig in de praktijk zult gebruiken.

Ik denk dat nog steeds aandelen TSLA voor 7.5K meer oplevert dan dit...
Een disagree voor je waterfles. 2000 kilo auto met 135 kilometer per uur zonder nag laten rijden, onverantwoord.
 
Elon vandaag op twitter over de voortgang van de rewrite.
https://twitter.com/elonmusk/with_replies

Onder andere :
Tweet Elon.gif
Elon tweet 2.gif
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Erik-S85