Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Wow! Ik twijfel er dus ook over, maar ik ga het niet nemen denk ik. Wel EAP op mijn nieuwe 100D (Hopelijk 130D? ;) ), maar FSD geloof ik (nog) niet in en koop ik dan ook niet.

De beloftes zijn imho iets té riant en veel te weinig waar gemaakt.

Level 5 is uiteraard heel ver weg.

Maar alles wat er nu nog meer aan zal komen zoals verkeerslichten detectie en wellicht gewoon minder nag time bij meer autonomie valt onder FSD verbeterigen. Ik heb het wel, verwacht dat het nog lang zal duren maar dat ik er in ieder geval een meerdere jaren profijt van zal hebben binnen de minimaal 7 jaren die ik van plan ben de auto te rijden.

Betere FSD om N wegen zou een verademing zijn als ook wellicht rotonde support. Als ze dat kunnen combineren met navigate on autopilot en dat hopelijk ooit goedgekeurd wordt door de EU maakt mij een heel blije Tesla eigenaar :)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb FSD op mijn X, maar vanavond tijdens het tijden in de regen dacht ik: Als Tesla de automatische regensensor niet eens goed aan het werk kan krijgen in het donker (overdag is het ook niet geweldig maar nog redelijk acceptabel), denk je nou echt dat ze wel de auto zelfrijdend kunnen maken? Dit is een issue die al jaren speelt inmiddels.

Ik heb er weinig vertrouwen in.

Sinds 2013 ben ik een Tesla rijder maar na alle loze beloften ben ik nogal teleurgesteld in Tesla.
 
  • Like
Reactions: Herbie65
Ik heb er weinig vertrouwen in.

Sinds 2013 ben ik een Tesla rijder maar na alle loze beloften ben ik nogal teleurgesteld in Tesla.

Begrijpelijk. Het is inderdaad jammer dat, voor zo ver ik het kan inschatten, relatief eenvoudige zaken als een regensensor (maar ook Spotify Ed) niet worden opgelost, maar wel (mijn frustratie) scheet kussens worden geimplementeerd.

Toch... Maakt Tesla stappen vooruit. Phantom Braking is sinds 2018.50.6 bij mij nu minimaal. In de USA werkt NoA en Summon al. Dus er kan al veel.

Maar eens dat er nog flinke stappen gezet moeten worden. Ook vraag ik me af of de verkeersdrukte icm de ongedisciplineerdheid in Europa niet voor afwijkend gedrag zorgt. Parijs, Amsterdam op de grachten, dat is echt stukken erger dan NY in de spits. En landelijk USA is met zijn brede wegen helemaal een eitje....

Maar goed: ik ben een gelovige :rolleyes: en Musk is de profeet ;)
 
Mag toch aannemen dat onderstaand schema ook voor de bestaande FSD eigenaren geldt??


IMG_4585.JPG
 
Waarom hernoemen ze autopilot niet gewoon naar adaptive cruisecontrol + lane assist want dat is wat er over blijft. Noem navigate on autopilot Dan autopilot en de rest dus FSD features.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de beloftes destijds naar HW3 want daar heb ik nog niks over gehoord.
 
Waarom hernoemen ze autopilot niet gewoon naar adaptive cruisecontrol + lane assist want dat is wat er over blijft. Noem navigate on autopilot Dan autopilot en de rest dus FSD features.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de beloftes destijds naar HW3 want daar heb ik nog niks over gehoord.

Elon Musk on Twitter

Upgraden naar FSD betekent dan ook HW3 wanneer die beschikbaar is volgens dit bericht denk ik.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Inderdaad, ik krijg dit op mijn Tesla account te zien:

Als ze MCU2 upgrade leveren icm FSD, dan ben ik helemaal blij.

Zover ik heb begrepen staat MCU compleet los van (E)AP/FSD rijden, dat wordt via HW versies geregeld. Ik heb ergens in het verleden een bedrag van 4K gezien voor een upgrade van MCU1 naar MCU2. Volgens vrienden van mij die zowel een MCU1 als MCU2 auto hebben, is de upgrade dat niet waard.

Ik hoop op een combi deal dat als FSD gratis (conform belofte) naar upgrade naar HW3 krijgt er tegen een redelijke meerprijs meteen MCU2 ingezet kan worden. Met redelijk denk ik eerder aan 1K dan aan 4K....
 
Naar mijn weten is de MCU een ander ding. De MCU is geintegreerd met het scherm volgens mij. De AP hardware is volgens mij een ding wat achter je je handschoenenkastje zit.

Maar dan nog, ik zou wachten met de MCU upgrade. Grote kans dat daar vast ooit nog wel een nieuwe verse van uit :) voor de nieuwe FSD hardware. Tenzij over 3 maanden een nieuwe S/X wordt gepresenteerd met een heel ander MCU design.
 
Het kan nog dalen naar 2K blijkbaar? Zou ook voor model S gelden.
Elon Musk on Twitter
Ik heb gisteren net FSD gekocht @3.200 EUR, zonder eerst dit draadje door te nemen, idioot die ik ben :). Kan iemand hier posten als de prijs inderdaad voor NL/BE daalt (ik kan dat per hypothese zelf niet meer zien), want dan kan ik Tesla eventueel vragen om de tweet van Musk te honoreren, als ze het zelf al niet voorstellen (in dat laatste heb ik weinig hoop, niet omdat Tesla te kwader trouw zou zijn maar gewoon gelet op hun totale desorganisatie inzake communicatie en klantenbeheer).
Dank aan @Remog voor de insteek.
Elon Musk on Twitter
Upgraden naar FSD betekent dan ook HW3 wanneer die beschikbaar is volgens dit bericht denk ik.
Het kan ook zijn dat je pas HW3 krijgt wanneer de bijkomende functies van FSD, die van tijd tot tijd zullen uitgerold worden, niet langer behoorlijk werken met HW2.x. Dat kan eventueel een paar jaar later zijn dan wanneer HW3 beschikbaar is op nieuwe modellen. Ik hoop natuurlijk van niet, maar het lijkt me niet onlogisch.