Klopt -> op dit moment doet EAP evenveel (weinig) als FSD
Bij FSD kun je in de toekomst wat meer verwachten. Maar dan zul je wel geduld moeten hebben.
Zeker als de EU regels een stok tussen de spaken steken.
FSD is alleen de nieuwe naam van EAP. Het doet niets 'meer' .
Onder FSD hebben ze wel beloofd voor einde DIT jaar NoA buiten snelweg/in bebouwde kom, en herkennen van stoplichten toe te gaan voegen.
Gezien de voortgang/stabiliteit/betrouwbaarheid van de NoA functies op de snelweg, lijkt het me voor *iedereen* beter dat ze die deadlines nog even wat uitstellen (binnen bebouwde kom) ;-)
Ik vermoed dat als ze dit uitbrengen, het ook USA only zal zijn de eerste maanden/jaren.
Overal ter wereld die functionaliteit ineens uitbrengen, dat gaat echt niet werken. Ze kennen het begrip fietsers en voetgangers in de USA heel anders als wij. En, je kan wel software maken die zich aan de regels houd, maar in nederland houd de rest van de weggebruikers (incl fietsers / voetgangers) zich nergens aan..
Dus wat krijg je dan? dat je 'vast' komt te zitten bij een zebrapad ofzo in de binnenstad, met 1 onophoudelijke stroom voetgangers/fietsers etc etc.
Net zoals je nu in de spits op snelweg met NoA binnen een paar minuten 'vast zit' achter een vrachtwagen die 90 rijd, omdat NoA hem niet ging inhalen op tijd, en er nu op de linkerbaan constant autos langsvliegen met 120-130 en de Tesla niet meer naar links lanechange durft te doen ;-)
Ik snap heel goed dat ze de software 'voorzichtig' en 'afhoudend' programmeren, als er een ongeluk gebeurd zijn de rapen helemaal gaar, alleen met die 'houding' sneeuw je in nederlands verkeer gewoon helemaal onder en kom je net zo ver als een doodsbange demente bejaarde die met zijn suzuki salto 1 x per maand de weg op gaat 'naar de kleindochter in Appelscha'.
Last edited: