Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zojuist toch voor EUR 2100 (inc btw) de FSD gekocht voor mijn S100D. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik niet toch Vaporware aan het kopen zou zijn, maarja, dat is een gok.

Op de Tesla website staat dat later dit jaar automatisch herkennen van verkeerslichten er aan komt, wisselen van baan en ook rijden in de stad.

Het is uiteraard eerst zien, dan geloven, maar het prijsverschil met wat het later wordt is zo groot dat ik de gok nu maar genomen heb.

Metoo, achteraf weet je pas of het slim is geweest. Het feit dat de normale prijs weer zo snel ingevoerd wordt geeft volgens mij wel aan dat het iets gaat opleveren in de toekomst. De tweet van EM met de bevestiging dat het op termijn ook de HW3.0 zou bevatten heeft me ook een beetje over de streep getrokken.

Maaarrr blijft een boterzacht verhaal, de tijd zal t leren ;-)
 
  • Like
Reactions: Superendo
[..]
Ik heb het Delivery Center gebeld. Die vertelden mij dat het inderdaad voor beide gold en dat ik het meteen kon bestellen bij mijn ServiceCenter. Hij verbond mij vervolgens door maar de medewerker daar wist van niets van het direct kunnen bestellen en hij is nu weer diegene van het Delivery Center aan het bellen. De ServiceCenter-medewerker zei inderdaad ook dat ze diverse conflicterende interne mails hadden gehad en dat in de laatste werd gesproken over andere "spelregels" bij delivery voor of na 28/2. De 50% reductie gold volgens hem voor de prijzen na levering van AP (€ 4300) en FSD (€ 7400), dus AP is dan dus € 2150,- en samen is dan € 11.700 en daar de helft van is inderdaad € 5850,- incl. BTW.

Dezelfde medewerker van het ServiceCentrum had mij eerder verzekerd dat ik AP gratis zou krijgen op basis van informatie die hij toen had. Hij kon me echter geen bevestiging sturen per email. [..]
Ik heb zojuist AP besteld en FSD voor mijn Model 3 (geleverd voor 28/2). Prima ervaring met mijn SeC. De Sales-medewerker had het helemaal voor mij uitgezocht :)thumbsup:) Ik moest mijn SeC opnieuw bellen en optie 3 kiezen (Service). De medewerker daar was heel hulpvaardig en heeft ook weer alles voor mij uitgezocht :)thumbsup:). Hij heeft hij mijn een order voor AP en FSD in het systeem weten te krijgen, hetgeen niet eenvoudig scheen te zijn.
 
Last edited:
@joesgarage mooi! Heb je ook al een factuur ontvangen hiervoor?

Mijn verzoek ligt op z'n gat, de Sales-medewerker die ik heb getrokken houdt toch vast aan de mail van eerder waarin gratis Autopilot en geen (korting) werd beloofd. Het een en ander gaat wel uitgezocht worden maar dat wordt dan pas volgende week. Al met al weer enorm frustrerend, welke impact dat maandag gaat hebben durft ook niemand te zeggen.

Edit:
Kort nadat ik had gepost nog een mail gekregen van de medewerker dat ik toch gelijk had mbt. korting en dat dit recent is doorgegeven. Helaas zijn ze inmiddels gesloten natuurlijk en ga ik alsnog geen factuur ontvangen - hij verwijst me namelijk naar My Tesla voor de aanschaf. We gaan het maandag zien denk ik...
 
Last edited:
Ik heb vanmiddag ook FSD besteld en kreeg binnen een paar minuten dit te zien:
IMG_2632.jpeg
 
  • Like
Reactions: FrankNL and widodh
Ik heb zojuist AP besteld en FSD voor mijn Model 3 (geleverd voor 28/2). Prima ervaring met mijn SeC. De Sales-medewerker had het helemaal voor mij uitgezocht :)thumbsup:) Ik moest mijn SeC opnieuw bellen en optie 3 kiezen (Service). De medewerker daar was heel hulpvaardig en heeft ook weer alles voor mij uitgezocht :)thumbsup:). Hij heeft hij mijn een order voor AP en FSD in het systeem weten te krijgen, hetgeen niet eenvoudig scheen te zijn.

Dan ben je ook de enige in NL die dit voor elkaar gekregen heeft!
 
  • Like
Reactions: joesgarage
In mijn Tesla account kon ik altijd FSD aanschaffen (voor de oude prijs). Ik stond net op het punt om het alsnog aan te schaffen omdat de prijs aanzienlijk is gezakt en alleen deze week nog geldt, maar de optie is (momenteel) niet meer zichtbaar.....Is het nu al teruggedraaid en is Tesla deze keer sneller dan aangegeven met de aanpassingen???


EDIT: Na aanpassen van de lokatie van België naar Nederland (om de een of andere reden zat ik in België) heb ik de optie weer terug kan ik alsnog overgaan tot aanschaf tegen de gereduceerde prijs.....Kennelijk is de optie niet beschikbaar in België
 
In mijn Tesla account kon ik altijd FSD aanschaffen (voor de oude prijs). Ik stond net op het punt om het alsnog aan te schaffen omdat de prijs aanzienlijk is gezakt en alleen deze week nog geldt, maar de optie is (momenteel) niet meer zichtbaar.....Is het nu al teruggedraaid en is Tesla deze keer sneller dan aangegeven met de aanpassingen???

Net 4 minuten geleden FSD aangeschaft voor 2100 euro. Hopelijk geen vaporware...
 
  • Like
Reactions: CL600 and widodh
In mijn Tesla account kon ik altijd FSD aanschaffen (voor de oude prijs). Ik stond net op het punt om het alsnog aan te schaffen omdat de prijs aanzienlijk is gezakt en alleen deze week nog geldt, maar de optie is (momenteel) niet meer zichtbaar.....Is het nu al teruggedraaid en is Tesla deze keer sneller dan aangegeven met de aanpassingen???
Ik heb het rond 18:00 nog aangeschaft voor de X
 
@joesgarage mooi! Heb je ook al een factuur ontvangen hiervoor?
Een factuur zou lastig worden, zei de service-medewerker. Ik zei dat dat geen probleem voor mij was, zolang ik maar een orderbevestiging kon krijgen met daarop de prijs. Hij heeft daarop gedurende de dag de orders ingevoerd en daarna de orderbevestiging gestuurd.
Mijn verzoek ligt op z'n gat, de Sales-medewerker die ik heb getrokken houdt toch vast aan de mail van eerder waarin gratis Autopilot en geen (korting) werd beloofd. Het een en ander gaat wel uitgezocht worden maar dat wordt dan pas volgende week. Al met al weer enorm frustrerend, welke impact dat maandag gaat hebben durft ook niemand te zeggen.
-edit-
Kort nadat ik had gepost nog een mail gekregen van de medewerker dat ik toch gelijk had mbt. korting en dat dit recent is doorgegeven. Helaas zijn ze inmiddels gesloten natuurlijk en ga ik alsnog geen factuur ontvangen - hij verwijst me namelijk naar My Tesla voor de aanschaf. We gaan het maandag zien denk ik...
Tjonge, balen dat die Sales-medewerker niet op de hoogte was. Getrokken inderdaad, ik begrijp wat je bedoelt. Die regeling van gratis AP is voor leveringen na 28/2...
 
Ik heb vanmiddag ook FSD besteld en kreeg binnen een paar minuten dit te zien:
View attachment 386701
Er wordt daarbij alleen die pop-up gedownload. Verschijnt inderdaad na 30 seconden of zo. Tesla had tevens een timer van vijftig minuten moeten downloaden opdat het je niet zou opvallen dat er niets anders is gedownload :).

Ik heb ook FSD gekocht (hoop doet leven) @3200 EUR begin deze maand, net nadat Elon aangaf dat die prijs een vergissing was (en 3000 USD eigenlijk 2000 USD moest zijn, maar dat had ik nog niet gelezen) en dat het verschil zou worden terugbetaald aan wie 3000 USD had betaald (Elon Musk on Twitter). Heb die terugbetaling zonet gevraagd aan Tesla. Mochten er anderen in deze situatie zijn: laten we elkaar op de hoogte houden van het resultaat, via dit draadje.