Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, ik zie nu al genoeg verschillen:
-snellere browser (nu onwerkbaar langzaam)
-zuinigere Sentry mode (minder energiegebruik tijdens sentry)
-4 camera's bij sentry ipv de huidige 3.
-letterlijk uit mijn Tesla pagina: "Summon: uw auto komt vanaf de parkeerplaats automatisch naar u toe. Echt waar."

Met bovenstaande en een mogelijk hogere restwaarde heb ik hier wel 3200 euro voor over.
-video kunnen kijken tijdens Superchargen (alleen via wifi?)
-Verkeerspion herkenning (traffic cones)

alles wat je noemt heeft met de MCU te maken, niet met hw3.0 van de fsd computer. Bovenstaande werkt allemaal met hw2.5 ook. De summon is geografisch gelocked en ook wat fsd dingen met noa (Tov usa) maar dat heeft met wetgeving te maken.
Alleen de traffic cones lijkt hw3 only, terwijl elon op Twitter zei dat dit software feature is en geen hw3 vereist lijkt t toch uit te staan op hw2.5
Maar vooralsnog weinig tot geen verschil dus met fsd hw 2.5 vs 3.0
 
  • Like
Reactions: SeBsZ and Hbrink
alles wat je noemt heeft met de MCU te maken, niet met hw3.0 van de fsd computer. Bovenstaande werkt allemaal met hw2.5 ook. De summon is geografisch gelocked en ook wat fsd dingen met noa (Tov usa) maar dat heeft met wetgeving te maken.
Alleen de traffic cones lijkt hw3 only, terwijl elon op Twitter zei dat dit software feature is en geen hw3 vereist lijkt t toch uit te staan op hw2.5
Maar vooralsnog weinig tot geen verschil dus met fsd hw 2.5 vs 3.0
#askingforafriend (maar nu echt): een vriend heeft een S uit begin 2018. Geen Netflix en Youtube in het theater, geen careoke enz. Dit zou duiden op de oude MCU toch? Hij suggereerde dat als hij de FSD upgrade doet én hw3 'gratis' krijgt, dat al zijn problemen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen.. Maar als ik jouw bericht lees is dat niet correct, klopt dat?
 
#askingforafriend (maar nu echt): een vriend heeft een S uit begin 2018. Geen Netflix en Youtube in het theater, geen careoke enz. Dit zou duiden op de oude MCU toch? Hij suggereerde dat als hij de FSD upgrade doet én hw3 'gratis' krijgt, dat al zijn problemen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen.. Maar als ik jouw bericht lees is dat niet correct, klopt dat?

Klopt dat dat niet klopt :)

De FSD upgrade heeft geen impact op het 'entertainment' system. Daarvoor moet hij (en ik) wachten op een MCU1 naar MCU2 upgrade. Die is ooit wel aangekondigd, maar nog niet te bestellen. Is ook waarschijnlijk erg duur, daar er bedrading ed in de auto moet worden vervangen. Ik heb prijzen gehoord van 6K... Dat is een hoop geld voor Netflix en een browser.
 
Klopt dat dat niet klopt :)

De FSD upgrade heeft geen impact op het 'entertainment' system. Daarvoor moet hij (en ik) wachten op een MCU1 naar MCU2 upgrade. Die is ooit wel aangekondigd, maar nog niet te bestellen. Is ook waarschijnlijk erg duur, daar er bedrading ed in de auto moet worden vervangen. Ik heb prijzen gehoord van 6K... Dat is een hoop geld voor Netflix en een browser.

Eens, maar ik erger me wel steeds meer aan de tergend langzame opbouw van navigatieschermen bij MCU1. Daarvoor zou ik een upgrade wel voor overwegen. De opname op USB van de achter camera is dan een mooie bonus.
 
Via de app een afspraak ingeplanned om de gratis update van HW2.5 naar HW3.0 via mobiele service te laten installeren. In eerste instantie werd deze afspraak bevestigd maar enkele dagen later kreeg ik een SMS met de volgende tekst Goedendag, de benodigde hardware is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar, helaas hebben wij ook nog geen verwachte release datum. Wij zullen de ingeplande afspraak om deze reden annuleren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Team Tesla Mobile Service
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
Ik heb al Enhanced Autopilot met NoA, Auto Park en Summon. Voorheen stond er geen koop optie voor FSD bij mijn S75D. Nu wel voor €6400. Dit lijkt me de prijs voor als je alleen Autopilot hebt?
Ik keek gisteren nog eens in mijn account en nu staat er wel “verbeterde autopilot” en de FSD upgrade was nu €3200. Aangezien de HW3 vervanging nu ook in Nederland lijkt te zijn begonnen heb ik het meteen maar aangeschaft.