Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geheugenverlies MCU

This site may earn commission on affiliate links.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
11,199
10,922
Belgium
Referral Code
Gisteren reed ik de grens over en de LTE wou niet roamed. Een manuele rijdende reboot later meld een nieuwe update zich aan maar het downloaden blijft op 0% steken.

‘S avonds doe ik een paar manuele reboots in de hoop de download te starten, maar niets helpt. Ik bel Tesla en ze zeggen dat inderdaad de update is blijven steken maar ze al een nieuwe gestaged hebben.

Vandaag geen evolutie: de update staat op 0%. Ik doe nog eens een reboot.

Wat me plots ook opvalt is dat mijn kilometerteller nog altijd dezelfde waarde heeft als gisteravond. Ook is mijn historiek van opgezochte locaties in de navigatie verdwenen. Enkel adressen tot zondag zijn nog beschikbaar.

Ik kijk op Teslafi en zie dat de auto al sinds maandag telkens elke dag met hetzelfde aantal kilometers op de odometer start.

Help?
 
Wat me plots ook opvalt is dat mijn kilometerteller nog altijd dezelfde waarde heeft als gisteravond. Ook is mijn historiek van opgezochte locaties in de navigatie verdwenen. Enkel adressen tot zondag zijn nog beschikbaar.

Ik kijk op Teslafi en zie dat de auto al sinds maandag telkens elke dag met hetzelfde aantal kilometers op de odometer start.

Help?

Jouw subtekst onder je profiel foto zegt : " Nou ik heb niet te klagen over Tesla support "
Ik zou zeggen bel ze even, dan fixen ze dat gelijk voor je! ;-)

Ff zonder gein. Kilometer teller die niet doorloopt is wel een serieus dingetje, ik twijfel of dat daadwerkelijk ook zo is, of dat het alleen de weergave op dit moment is en dat als hij fatsoenlijk gereset wordt hij alsnog die kilometers vergeten is ? Ik kan me herrineren dat hij bij mij keer vastgelopen leek en toen moest ik de taal veranderen in de settings naar een taal je die kent ( klein tipje was dat ) en dan weer terugzetten naar je eigen taal want daarmee wordt specifiek de aansturing van de schermen gereset. Bij mij hielp het toen, mogelijk een lucky shot, maar is het proberen waard...
 
  • Like
Reactions: wooter
Heb net de taal veranderd en het dashboard start even op in mijn gekozen taal, dan gaan beide schermen zwart en als ze terug opkomen staat alles terug in het Nederlands.

Ook denkt ie dat ik weer thuis sta.

Het lijkt er echt op dat ie opstart vanuit een oud image.
 
Na consult met eMMC Loek de fabrieksinstellingen hersteld. Het lijkt erop dat ie de laatste gereden kilometers nu wel terug onthoudt. Ook is de grafiek van de energiemeter nu leeg, waar ie de afgelopen dagen altijd braaf 245Wh/km pleegde te beweren.
 
Last edited: