Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gelimiteerde laadsnelheid S70D

This site may earn commission on affiliate links.
S75D van Jun 19
Dit was een upgrade 70 naar 75.
Bij mijn eerste SuC bezoeken had ik 110kW laadsnelheid
Na enkele keren SuC bezoek was dit plots 82 kW
Ik woon zeer kort bij een SuC en ik maak dus gebruik van mijn rechten op ongelimiteerd SuC gebruik ,die overigens als argumentatie bij de verkoop gebruikt wordt.
Ik heb nu 150.000km en nog altijd die 82kW
Nooit heb ik een uitleg of een bericht gehad van Tesla waarom dit gebeurd is.
Ik lees ook dat de S85 ook dit ervaren, weliswaar na een recente software update.
Wat googelen levert me als enige uitleg op dat frequent SuC gebruik de oorzaak is.
Wanneer nu recent terug ongelimiteerd SuC gebruik gepromoot wordt bij aankoop van een nieuwe S longe range, be carefull dus.
Tesla straft dit software matig af wanneer ze dit willen en dit zonder verwittiging.

Tesla recently caused a fuss with its decision to limit the Supercharging rate for vehicles that have racked up numerous DC fast-charging events. A similar stir erupted a few months ago when the company used an over-the-air update to limit the use of Launch Mode (in response to owner outcry, Tesla later removed the software limitation). In both of these cases, however, the company is not trying to spoil anyone’s fun — on the contrary, its goal in controlling Supercharger speed is “to ensure that our customers have the best experience at Superchargers and preserve as much vehicle range as possible.”

Fast charging stresses a battery, and doing it too often or at too high a rate can shorten a battery’s useful life. Tesla explained in a statement: “The peak charging rate possible in a Li-ion cell will slightly decline after a very large number of high-rate charging sessions. This is due to physical and chemical changes inside of the cells. Our fast-charge control technology is designed to keep the battery safe and to preserve the maximum amount of cell capacity (range capability) in all conditions. To maintain safety and retain maximum range, we need to slow down the charge rate when the cells are too cold, when the state of charge is nearly full, and also when the conditions of the cell change gradually with age and usage.”
 
Dat vind ik ook.
Alleen moet dit niet gebeuren zonder de klant op de hoogte te brengen.
Niemand op de SeC kon me ook een verklaring hiervoor geven. Dat bewijst dat ook zij niet op de hoogte zijn van dergelijke praktijken.
Bovendien vermindert dit de verkoopprijs want de potentiële koper kan daar niets aan veranderen.
 
Dat vind ik ook.
Alleen moet dit niet gebeuren zonder de klant op de hoogte te brengen.
Niemand op de SeC kon me ook een verklaring hiervoor geven. Dat bewijst dat ook zij niet op de hoogte zijn van dergelijke praktijken.
Bovendien vermindert dit de verkoopprijs want de potentiële koper kan daar niets aan veranderen.
Welkom in de Tesla wereld, waar de klant zelf veel moet opzoeken :p En idd forumleden weten meestal meer dan het SeC personeel.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Voor de duidelijkheid een rechtzetting. Ik heb een S75D van 2016. Niet van 2019 natuurlijk want die worden niet verkocht.
Onze S85 vrienden hebben ook dezelfde klachten maar hebben ook minder range gekregen. Dat is nog minder aanvaardbaar.
Zie thread: Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?
Wat ook de reden kan zijn en of het gerechtvaardigd is of niet, dit doet men niet zonder voorafgaande informatie of verwittiging.
Ik zou graag willen vernemen of andere frequente SuC gebruikers hier ook de dupe van geworden zijn.
Vanaf wanneer spreekt men van teveel SuC gebruik?
 
Precies, met name op vakantie kan die exacte snelheid me niet zo boeien.

Ik heb deze vakantie (met vrouw en 2 kids) al 2x m’n auto moeten verplaatsen tijdens SuC omdat hij op 90% was aangekomen en ik idle fees wilde voorkomen.

Zakenreis, alleen - dan boeit het misschien meer.
 
Das allemaal mooi maar ik zal voorlopig 2x week aan de suc moeten hangen ivm woon-werk verkeer (heen 400km en terug 400km) dit is wel met een 3, betalend dus.

Maar wat is veelvuldig ?
Iemand enig idee?

Gewoon doen zou ik zeggen. De 3 is ook veel beter voorbereid op superchargen dan de model S. Ander type batterij, dat verklaart ook de hogere snelheid die je hiermee kan halen. Ikzelf laat er mijn slaap evenwel niet voor en supercharge wanneer nodig. Probeer wel steeds tussentijds op te laden op bestemming.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Voor de duidelijkheid een rechtzetting. Ik heb een S75D van 2016. Niet van 2019 natuurlijk want die worden niet verkocht.
Onze S85 vrienden hebben ook dezelfde klachten maar hebben ook minder range gekregen. Dat is nog minder aanvaardbaar.
Zie thread: Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?
Wat ook de reden kan zijn en of het gerechtvaardigd is of niet, dit doet men niet zonder voorafgaande informatie of verwittiging.
Ik zou graag willen vernemen of andere frequente SuC gebruikers hier ook de dupe van geworden zijn.
Vanaf wanneer spreekt men van teveel SuC gebruik?

Kwam net dit tegen op tweakers: Model S-bezitter klaagt Tesla aan wegens plotselinge vermindering accucapaciteit

Klaagt men naast range reduction ook precies de trage laadsnelheid aan....nu ja, voor dagelijksgebruik denk ik nu niet dat het allemaal zoveel zal maken maar soit ... het is en blijft de US ;)
 
Hier ook al vanaf een km stand 85.000 een max van 94 kW. Ik vraag me af wat dat laden met 250 kW gaat betekenen voor je batterij. Het zou me niet verbazen dat je snel ook gelimiteerd wordt als je dat te vaak doet, terwijl niemand weet hoeveel te vaak is.

Zit er zelf niet mee, ik laad vaak maar ook heel kort, max een halfuur. Alles beter dan aan een stinkende pomp te staan.