DR Danny
Member
Deze middag voor de gein de wagen eens op 25° laten voorwerwarmen (SOC 90%) gedurende 30 minuten en het viel me op dat bij 4° het verbruik erg goed zat. (70-80km => 164Wh/km maar regeneratie stond nog ver voor de "D" van Drive. Ik vermoed dat dit met de SOC had te maken. (anders zit ik bij dit weer makkelijk bij 250Wh/km)
Een echt batterij temperatuur indicatie en voorverwarming optie zou toch een welgekomen toevoeging zijn.
Accu voorverwarmen is zo inefficiënt, het kost meer energie dan je er voordeel uit haalt. Net eens een stukje geprobeerd en het stijgt direct naar 400-500wh/km.
Klein stukje voorverwarmen en het rit gemiddelde zat direct op 290wh/km
terug zonder voorverwarmen gedaan en zat ik op 180wh/km
Regenerenen gaat idd beter, maar het kost zo veel energie de accu voor te verwarmen, dat kleine beetje extra regeneratie maakt dat echt niet goed.
neem dus aan een bewuste keuze.