Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Sentry Mode aan staan toevallig?
Ja klopt die staat sinds september 2019 aan, maar 9,25% per dag heb ik nog nooit gezien zelfs niet met -5 graden Celsius buiten.
Ik verbruik met lokale ritjes gemiddeld 10% per dag(in de zomer), toch wel heel bijzonder dat met de auto rondrijden hetzelfde verbruik oplevert als de auto voor de deur laten staan.
Heb de Tesla app expres niet geopend tot vandaag (5 dagen) dus ik was nogal geschrokken van het percentage.
 
Ja klopt die staat sinds september 2019 aan, maar 9,25% per dag heb ik nog nooit gezien zelfs niet met -5 graden Celsius buiten.
Ik verbruik met lokale ritjes gemiddeld 10% per dag(in de zomer), toch wel heel bijzonder dat met de auto rondrijden hetzelfde verbruik oplevert als de auto voor de deur laten staan.
Heb de Tesla app expres niet geopend tot vandaag (5 dagen) dus ik was nogal geschrokken van het percentage.
Sentry mode uit zetten dan :)
 
Is echt een nachtmerrie bij ons, nieuwbouwwijk lijkt wel factor 10.
Ik laat de auto volgende keer wel aan de lader ondanks dat de kabel over de stoep loopt.
Huidige batterij tech zonder thuislader zou ik toch echt nog op ICE zitten..
Zoals @TM3LR al zegt, maar dan ook niet meer checken als sentry uit is gegaan, anders blijf je drain houden, zij het maar 1-2% per dag. Ik vermoed overigens, gezien het verbruik en koude weer dat je scheduled voorverwarmen aan hebt staan (wellicht zelfs zonder het te weten) en voor de andere mee-lezers: Ook het vinkje bij summon houdt je auto wakker, ondanks dat je (net als ik) summon nooit hebt gebruikt of zult gebruiken tot FSD gebruik qua wetgeving is toegestaan. Ook in het kader van milieubewustzijn; uit dat ding, tenzij je toch sentry altijd aan moet hebben, dan scheelt summon helemaal niks (Of zet het toch uit opdat je het, als je hem ooit veilg parkeert zonder sentry, niet vergeet).
Overigens zou compleet leeglopen nog geen drama zijn als je bij terugkeer zonder de auto te verplaatsen de kabel erin kunt steken, Komt-ie vanzelf weer tot leven. Wel slecht voor de batterij natuurlijk. Daarom schakelt ie voor ie echt leeg is ook helemaal uit met 2-4 kWh reststroom om vernietiging van je batterij te voorkomen.
 
Zoals @TM3LR al zegt, maar dan ook niet meer checken als sentry uit is gegaan, anders blijf je drain houden, zij het maar 1-2% per dag. Ik vermoed overigens, gezien het verbruik en koude weer dat je scheduled voorverwarmen aan hebt staan (wellicht zelfs zonder het te weten) en voor de andere mee-lezers: Ook het vinkje bij summon houdt je auto wakker, ondanks dat je (net als ik) summon nooit hebt gebruikt of zult gebruiken tot FSD gebruik qua wetgeving is toegestaan. Ook in het kader van milieubewustzijn; uit dat ding, tenzij je toch sentry altijd aan moet hebben, dan scheelt summon helemaal niks (Of zet het toch uit opdat je het, als je hem ooit veilg parkeert zonder sentry, niet vergeet).
Overigens zou compleet leeglopen nog geen drama zijn als je bij terugkeer zonder de auto te verplaatsen de kabel erin kunt steken, Komt-ie vanzelf weer tot leven. Wel slecht voor de batterij natuurlijk. Daarom schakelt ie voor ie echt leeg is ook helemaal uit met 2-4 kWh reststroom om vernietiging van je batterij te voorkomen.
Ik heb helaas sinds maart 2020 helemaal niks scheduled meer gehad.
Voor verwarmen staat niet aan en heb geen geplande events in de kalender staan maar zal wel smart summon uitzetten.

Sentry mode lijkt mij te waardevol mocht er iets gebeuren met en/of rondom je auto.

In dit geval wacht ik de melding even af dat sentry mode uitgeschakeld wordt. Hoef ik in de tussentijd de app ook niet meer te checken..
 
Mijn gevoel is dat Sentry-verbruik heel sterk kan schommelen, afhankelijk van hoe vaak hij activiteit waarneemt. Soms 1-2% 's nachts, maar als er heel de tijd bv voetgangers passeren gaat het vlot naar +/- 8%. Je kan dus ook proberen hem op een rustigere plaats te zetten ipv naast een doorgang naar een parking ofzo.
 
  • Like
Reactions: Roden787
Deze week ervaren dat mijn M3SR+ langdurig onder de 110Wh/km kan doen op de snelweg als je op de rechterbaan met de truckers meerijdt op 82km/u. Ik had niet verwacht dat het kon maar zelfs de 406km range uit de folder is dan haalbaar op de SR+ batterij van 50kWh.

Ik moet bekennen dat ik normaal op de linkerbaan woon met een opvallend zware rechtervoet waarmee het lifetime verbruik van mijn auto op 175Wh/km zit.
 
Je bedoeld SMART summon.

Klein foutje.. Smart summon standby kun je maar beter uitzetten. Zinloze feature in Nederland gezien de 20 meter en het feit dat je naast je auto moet staan :)

Summon gebruik ik nog regelmatig ook al heeft dat veel beperkingen.
Waar , onder welk tabblad vind in Smart summon standby’ ? Ik zie alleen onder Autopilot een knop ‘ Summon (beta)’ of bedoel je die?
 
Mijn gevoel is dat Sentry-verbruik heel sterk kan schommelen, afhankelijk van hoe vaak hij activiteit waarneemt. Soms 1-2% 's nachts, maar als er heel de tijd bv voetgangers passeren gaat het vlot naar +/- 8%. Je kan dus ook proberen hem op een rustigere plaats te zetten ipv naast een doorgang naar een parking ofzo.
8% is toch erg veel. Dat is ongeveer de helft van wat een gezin thuis per dag gemiddeld verbruikt met verlichting, TV, computers en dan nog de zware verbruikers voor koken, wassen en plassen en dat voor een camera en wat connectie???
 
Bij mij stond automatisch voorverwarmen niet aan (en geen teslafi e.d.). Die 8% is een ruwe schatting, nooit de moeite gedaan om het wat grondiger te meten. Maar nu toch 5% weg op een tiental uur tijd. Niet al te milieuvriendelijk, maar toch wat zekerheid als de wagen op de weg staat. Thuis is het niet actief, dus al bij al staat het niet vaak aan.
 
Misschien een paar kabelgoot tegels in de stoep plaatsen ?
Ik heb daar over nagedacht maar heb nu geen conflict met de buren/buurt en/of de gemeente dus ik wil niks aanwakkeren.
Nog niet officieel bevestigd maar heb begrepen dat de kabel over de stoep nu ook niet meer mag in mijn gemeente.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Absoluut maar ik kan met redelijke zekerheid zeggen dat het uitstaat.
Heb trouwens nu met sentry mode off maar 1% verloren in 24 uur.
niet meer op je app kijken (want het helpt toch niet) en dan wordt het verbruik nog minder naar 0%. Hoe dieper in slaap hoe beter.
Trouwens .... ik heb zelf nu ineens ook een verschrikkelijke drain sinds 0:00 uur (dacht even e.e.a. te checken i.v.m. deze post) ongekend...
Auto continu online.. even checken of er een deur openstaat of zo.. mmmm.. van 1 deur was de klink iets ingedrukt en verder is er iets mis met een usb drive niet meer leesbaar, dus ik denk dat het aan een USB-drive ligt (alhoewel dat ding niks te doen had). Blijkt mijn Teslacam-drive te zijn (long filename).
Maar eens kijken of na herstel (zal 'm meteen maar even formatteren) het probleem niet meer optreedt.
Schermafbeelding 2021-08-20 om 14.05.47.png
Schermafbeelding 2021-08-20 om 14.21.48.png
Schermafbeelding 2021-08-20 om 14.24.58.png