Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb misschien een aparte vraag...maar wanneer ik mijn laadsessie op 100% volladen zet, komt de batterij tot 497 km. Ik heb een M3 AWD LR.
Is het normaal dat 100% laden niet boven de 500 km komt?

Ja, volgens mij komt iedereen uit op 497/498/499 en nog niemand op 500 of hoger.
Tesla toont in de auto niet de (te rooskleurige) WLTP range, maar een eigen meer realistische range gebaseerd op een verbruik van circa 155 Wh/km.
 
  • Helpful
Reactions: Nienke
M3p kom ik niet verder als 450

Klopt dit wel ?

Gr Eric
68F9CDE8-6265-4E8B-B02C-852BC915022B.jpeg
 
Een Short Range M3P dan.....

Nee dit lijkt me niet te kloppen.
Kan een calibratie issue zijn.

Ik zou zeggen, rij hem eens zo goed als leeg <10km en dan weer helemaal vol laden.

Er zat nog 2% in voor ie aan de suc ging en alles ging al uit dus was leeg en dit was het eind resultaat.

Eerst was 90% 414 thuis nu max 390

Hij staat bin tesla en men gaat het onderzoeken

Ben wel benieuwd
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
  • Like
Reactions: Philippe 3pd+
Nog zo scherp op 1 uur snachts :)? Misschien is plezier, in de snelweg situatie, niet het juiste woord. Wat ik bedoel is dat rijden functioneel moet blijven, geen paranoïde spelletje waarbij ik constant de kWh cijfertjes in de gaten houd, vrachtwagens slipstream en zwetende billetjes krijg als ik inhaal omdat er dan ineens 2KM van de range af gaat.
 
Nog zo scherp op 1 uur snachts :)? Misschien is plezier, in de snelweg situatie, niet het juiste woord. Wat ik bedoel is dat rijden functioneel moet blijven, geen paranoïde spelletje waarbij ik constant de kWh cijfertjes in de gaten houd, vrachtwagens slipstream en zwetende billetjes krijg als ik inhaal omdat er dan ineens 2KM van de range af gaat.

Mijn gemiddeld verbruik is ook wat lager dan dat van jou. Ik check af en toe mijn overall gemiddeld verbruik maar wat jij beschrijft is zeker niet hoe ik rijd, en Jooop denk ik ook niet.
Gewoon lekker rijden, wel bewust dat je in een EV zit en dus goed anticiperen maar zeker ook regelmatig sprintjes of even doortrappen en dan af en toe zien dat je verbruik gewoon prima is. Maar idd, wel lager dan de meeste hier. Waar dat aan ligt? Geen idee, kan vanalles zijn.