Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Dit weekend een retourtje Amsterdam gereden. De auto voornamelijk strak 100 op de CC gereden. Geen files gehad dus stabiel kunnen rijden. Gemiddeld verbruik van 230 Wh/km. Gereden met een volle accu. In combinatie met 2 korte ritjes (ook rustig gereden) haalde ik in totaal zo'n 320 kilometer. Maar dan dus alleen 100 gereden. Zowel op de heen als terugweg een metingen gedaan over een traject van 10km met een constante snelheid van 100Km/u. Dit resulteerde in een gemiddeld verbruik van 199Wh/km.

Vanochtend een ritje van ca. 13 kilometer gereden. Vooral 50 en 80 wegen met stoplichten. Vebruik piekte op een gegeven moment naar (geschat want de grafiek geeft het niet weer) ruim boven de 800Wh/km. De rit begonnen met een halfvolle accu. Niet bijgeladen vannacht en ook niet voorverwarmd. Bijgaande een plaatje van de route in Google Maps en de verbruiksgrafiek over de laatste 10Km.

Rijgedrag was gericht op besparen dus geen sprietjes of hoge snelheden.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

IMG_1057.jpg
IMG_1058.jpg
 
Dit weekend een retourtje Amsterdam gereden. De auto voornamelijk strak 100 op de CC gereden. Geen files gehad dus stabiel kunnen rijden. Gemiddeld verbruik van 230 Wh/km. Gereden met een volle accu. In combinatie met 2 korte ritjes (ook rustig gereden) haalde ik in totaal zo'n 320 kilometer. Maar dan dus alleen 100 gereden. Zowel op de heen als terugweg een metingen gedaan over een traject van 10km met een constante snelheid van 100Km/u. Dit resulteerde in een gemiddeld verbruik van 199Wh/km.

Vanochtend een ritje van ca. 13 kilometer gereden. Vooral 50 en 80 wegen met stoplichten. Vebruik piekte op een gegeven moment naar (geschat want de grafiek geeft het niet weer) ruim boven de 800Wh/km. De rit begonnen met een halfvolle accu. Niet bijgeladen vannacht en ook niet voorverwarmd. Bijgaande een plaatje van de route in Google Maps en de verbruiksgrafiek over de laatste 10Km.

Rijgedrag was gericht op besparen dus geen sprietjes of hoge snelheden.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?



Lijkt me vrij normaal met een koude auto en een korte rit.
Probeer eens een kort ritje met de kachel uit, dan zie je gelijk het effect.
Als je regelmatig lange stukken rijdt, is het hoge verbruik van een paar korte ritjes verwaarloosbaar t.o.v. het totaalverbruik.
Ik zou me er dan niet al te druk over maken.
 
Lijkt me vrij normaal met een koude auto en een korte rit.
Probeer eens een kort ritje met de kachel uit, dan zie je gelijk het effect.
Als je regelmatig lange stukken rijdt, is het hoge verbruik van een paar korte ritjes verwaarloosbaar t.o.v. het totaalverbruik.
Ik zou me er dan niet al te druk over maken.

Ik vind dit verbruik heel hoog. De eerste keer even naar 400 Wh/km heb ik ook. Na deze piek zakt het verbruik snel naar normale waarden. Vooral de piek rond 5 km van waarschijnlijk meer dan 800 Wh/km heb ik nog nooit gezien. Een gemiddeld verbruik van 380 Wh/km over 10 km, heb ik, zelfs met flink raggen, ook nooit gezien.
 
Ik vind dit verbruik heel hoog. De eerste keer even naar 400 Wh/km heb ik ook. Na deze piek zakt het verbruik snel naar normale waarden. Vooral de piek rond 5 km van waarschijnlijk meer dan 800 Wh/km heb ik nog nooit gezien. Een gemiddeld verbruik van 380 Wh/km over 10 km, heb ik, zelfs met flink raggen, ook nooit gezien.

380 Wh/km ? Sorry, ik had dit voor 300 Wh/km aangezien (plaatje is wat onscherp). 380 Wh/kmis idd. behoorlijk fors over de eerste 10 km. Ik zit dan doorgaans op 300-320 Wh/km met de verwarming op 19 graden. Mogelijk is die piek de accuverwarming maar dan zou je een mededeling in het scherm moeten zien.
Ik zal er de komende dagen eens op letten.
Ik heb wel de kachel op de zuinige stand (range mode geloof ik) staan, dat maakt wellicht ook nog een verschil.
 
Gister zijn wij naar een tuinbouw beurs in essen geweest! Vooraf eerst zitten twijfelen of het gingen halen maar toch de gok genomen!

De totale afstand van mijn woonplaats naar essen is 245 kilometer, aangezien we langs de supercharger in zevenaar reden was daar heen geen probleem! maar omdat in essen geen laadpaal was moesten we een afstand van ( 105 x2 ) overbruggen! wij hebben een 60 kw versie dus wisten niet hoe hard we moesten rijden om veilig heen en weer te kunnen. nu het gemiddelde

over de heen reis reden gemiddeld 231 wh/km, gemiddelde snelheid was toen ongeveer 100 tot 120 (ook in Duitsland ja)
terugweg reden we gemiddeld 245 wh/km, gemiddelde snelheid was ruim 120 met uitschieters naar 130 tot 140 )

totaal gemiddeld was dus bijna 500 kilometer gereden met een verbruik van 238 wh/km ! dat viel mijn alles mee! weer was goed: geen regen, windstil en 5 graden!
 
Ik snap er helemaal niets meer van!! Normaal rij ik rustig, maar vanmorgen had ik bij 1 graden celsius eens zin om het pedaal flink in te trappen. Van Oss naar Eindhoven High Tech Campus over de A50 continue op de linkerbaan. Heb een heel stuk mee opgereden met een collega Tesla rijder. Een keer of 4 doorgetrokken tot 155. Verder veel 120 tot 130 gereden. Ook wat stukken tussen de 90 en 110 met verkeer voor me. Laatste stukje randweg Eindhoven zo'n 7 km de cc op 85 gezet (max snelheid is daar 80). Heb ik een gemiddeld verbruik van 198 Wh/km!!! Ik ga eens klagen bij Tesla dat ie veel te zuinig is. ;)
 
Ik snap er helemaal niets meer van!! Normaal rij ik rustig, maar vanmorgen had ik bij 1 graden celsius eens zin om het pedaal flink in te trappen. Van Oss naar Eindhoven High Tech Campus over de A50 continue op de linkerbaan. Heb een heel stuk mee opgereden met een collega Tesla rijder. Een keer of 4 doorgetrokken tot 155. Verder veel 120 tot 130 gereden. Ook wat stukken tussen de 90 en 110 met verkeer voor me. Laatste stukje randweg Eindhoven zo'n 7 km de cc op 85 gezet (max snelheid is daar 80). Heb ik een gemiddeld verbruik van 198 Wh/km!!! Ik ga eens klagen bij Tesla dat ie veel te zuinig is. ;)
Ik had zoiets gisteren. Breda -> Middelburg met 4 volwassenen in de auto.

150 ~ 160 gereden en vaak geen CC en kom aan met 261Wh/KM in Middelburg. Dat vond ik ook best zuinig.
 
Ik had zoiets gisteren. Breda -> Middelburg met 4 volwassenen in de auto.

150 ~ 160 gereden en vaak geen CC en kom aan met 261Wh/KM in Middelburg. Dat vond ik ook best zuinig.

Dat is inderdaad bizar zuinig. Met vier volwassenen!!
Net als jij grijp ik alles aan om de accu in optimale staat te houden. Ben daar heel bewust mee bezig. Wellicht dat het toch zijn vruchten begint af te werpen. ;)