You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En ik ben blij dat hij vol in de rem gaat en het via de pedaal te doseren is. Zo heeft ieder zijn voorkeuren en je kan ze onmogelijk allemaal gelukkig maken
Ben ook blij met de volle regen op de snelweg. Ik doseer zelf wel met de rechter voet.
Zei de DS bij aflevering ook "my kind of guy" toen je de stuurbediening op sport zette?
Ik had exact dezelfde ervaring vandaag. Breda-Arnhem v.v. Zowel veel hogere pieken bij de start al een hoger gemiddeld verbruik over de "vlakke" km's.Vandaag was het verbruik opeens wel heel hoog, normaal kom ik na deze vaste rit van 240km met 80-100 in de accu thuis, vandaag met maar 25 ... Waaide wel fors, en toch wat kouder dan de afgelopen weken.
Dit weekend een retourtje Amsterdam gereden. De auto voornamelijk strak 100 op de CC gereden. Geen files gehad dus stabiel kunnen rijden. Gemiddeld verbruik van 230 Wh/km. Gereden met een volle accu. In combinatie met 2 korte ritjes (ook rustig gereden) haalde ik in totaal zo'n 320 kilometer. Maar dan dus alleen 100 gereden. Zowel op de heen als terugweg een metingen gedaan over een traject van 10km met een constante snelheid van 100Km/u. Dit resulteerde in een gemiddeld verbruik van 199Wh/km.
Vanochtend een ritje van ca. 13 kilometer gereden. Vooral 50 en 80 wegen met stoplichten. Vebruik piekte op een gegeven moment naar (geschat want de grafiek geeft het niet weer) ruim boven de 800Wh/km. De rit begonnen met een halfvolle accu. Niet bijgeladen vannacht en ook niet voorverwarmd. Bijgaande een plaatje van de route in Google Maps en de verbruiksgrafiek over de laatste 10Km.
Rijgedrag was gericht op besparen dus geen sprietjes of hoge snelheden.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
Lijkt me vrij normaal met een koude auto en een korte rit.
Probeer eens een kort ritje met de kachel uit, dan zie je gelijk het effect.
Als je regelmatig lange stukken rijdt, is het hoge verbruik van een paar korte ritjes verwaarloosbaar t.o.v. het totaalverbruik.
Ik zou me er dan niet al te druk over maken.
Ik vind dit verbruik heel hoog. De eerste keer even naar 400 Wh/km heb ik ook. Na deze piek zakt het verbruik snel naar normale waarden. Vooral de piek rond 5 km van waarschijnlijk meer dan 800 Wh/km heb ik nog nooit gezien. Een gemiddeld verbruik van 380 Wh/km over 10 km, heb ik, zelfs met flink raggen, ook nooit gezien.
geen regen, windstil en 5 graden!
veel of weinig regen, kan je zelf in het menu instellen natuurlijk:biggrin:
Ik had zoiets gisteren. Breda -> Middelburg met 4 volwassenen in de auto.Ik snap er helemaal niets meer van!! Normaal rij ik rustig, maar vanmorgen had ik bij 1 graden celsius eens zin om het pedaal flink in te trappen. Van Oss naar Eindhoven High Tech Campus over de A50 continue op de linkerbaan. Heb een heel stuk mee opgereden met een collega Tesla rijder. Een keer of 4 doorgetrokken tot 155. Verder veel 120 tot 130 gereden. Ook wat stukken tussen de 90 en 110 met verkeer voor me. Laatste stukje randweg Eindhoven zo'n 7 km de cc op 85 gezet (max snelheid is daar 80). Heb ik een gemiddeld verbruik van 198 Wh/km!!! Ik ga eens klagen bij Tesla dat ie veel te zuinig is.
Ik had zoiets gisteren. Breda -> Middelburg met 4 volwassenen in de auto.
150 ~ 160 gereden en vaak geen CC en kom aan met 261Wh/KM in Middelburg. Dat vond ik ook best zuinig.
Vandaag 15.000 met gemiddelde van 239Wh/km.Nu 10.000km en een gemiddelde van 236Wh/km.