ebullio
Well-Known Member
We gaan niet vloeken he Wim!Dan rij je als het ware in een ICE.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
We gaan niet vloeken he Wim!Dan rij je als het ware in een ICE.
Regeneratie wordt deels bepaald door de temperatuur, maar in nog belangrijker mate door het laadniveau. Als de accu 90% geladen is zal ie er door afremmen op de motor (regen) maar heel weinig bij kunnen doen.
Als je bij een rangescharge naar 100% laadt, doet regen de eerste 10 km vrijwel niks. Dan rij je als het ware in een ICE.
Heb je de S extra laten laden dmv een range charge? Bij een range charge treedt ook namelijk beperking van de regen op, simpelweg omdat de energie nergens heen kan omdat de accu vol is.
als je de "felle regen" gewoon bent , ga je er ook op rekenen en kom je wel eens bedrogen uit en moet je soms in allerheil op zoek naar het rempedaal.
Dit is zeker het geval als je terug in een ice stapt. gaspedaal lossen, oeps! er gebeurt niks.
dat wisselen van regeneratie en afremmen vindt ik best vervelend. als je de "felle regen" gewoon bent , ga je er ook op rekenen en kom je wel eens bedrogen uit en moet je soms in allerheil op zoek naar het rempedaal.
Dit is zeker het geval als je terug in een ice stapt. gaspedaal lossen, oeps! er gebeurt niks.
Voor de in bebouwde kom werkt de standaard regen prima, maar als ik de snelweg opdraai zet ik hem altijd op low. Wat mij betreft zou die meer snelheidsafhankelijk mogen zijn..Ik heb, na 4000 km op standaard regen gereden te hebben, zo'n 2000 km geleden de regen op low gezet. Ik ben van mening dat dit veel rustiger rijdt, vooral op de snelweg. Vond met name de regen onplezierig wanneer ik snelheid minderde na een versnelling met CC aan. Ik heb overigens het idee dat het in energieverbruik nauwelijks uit maakt. De verminderde teruggave voor een stoplicht maak ik m.i. Ruimschoots goed door op de snelweg veel constanter te rijden. En wanneer ik de groene uitschieters naar beneden tel, zijn die ( ook bij standaard regen) ten opzichte van het totale verbruik totaal te verwaarlozen. Het verschil tussen een koude en een warme accu merk ik ook niet meer (op die mooie rode heuvels op mijn energy scherm na dan...)
Vandaag heb ik 440km gereden, Middelburg <> Arnhem en heb continue 110km/h aan gehouden.
Met 3 personen in de auto en climate op 19C 233Wh/km gereden. Dat viel me iets tegen, ik had zelf wel 220Wh/km verwacht.
Voor de in bebouwde kom werkt de standaard regen prima, maar als ik de snelweg opdraai zet ik hem altijd op low. Wat mij betreft zou die meer snelheidsafhankelijk mogen zijn..
Voor de in bebouwde kom werkt de standaard regen prima, maar als ik de snelweg opdraai zet ik hem altijd op low. Wat mij betreft zou die meer snelheidsafhankelijk mogen zijn..
Knap verbruik mannen. Ik kom echt niet onder de 240/260 op lange afstanden. Morgen retourtje naar Amsterdam. Ga dan ook maar eens 100km/u op de cc proberen.
@peter: wat voor traject heb je gereden en met welke snelheid?
je kan de regen controleren met de rechtervoet. :wink:
Klopt, gewoon even zorgen dat je je pedaal alvast induwt voordat je de cruise uitzet...
zo is het.
je moet de S behandelen als een vrouw. met respect en zachtheid, en dan af en toe eens goed doorduwen. plezier verzekerd.
Ben lui aangelegd. Wat ik doe op de snelweg als ik even moet inhouden, is de cc even uit en weer aan als ik kan invoegen. Gebruik daarbij de pedalen in het geheel niet bij de instelling low, maar bij standaard regen vertraagd hij te snel en moet ik dus mijn voeten gaan gebruiken. Zet de regen dus telkens op low als ik de snelweg opdraai. Zou hij meer snelheidsafhankelijk zijn, dan is dat niet meer nodig. Ja, ik blijf lui.Klopt, gewoon even zorgen dat je je pedaal alvast induwt voordat je de cruise uitzet...
Ben lui aangelegd. Wat ik doe op de snelweg als ik even moet inhouden, is de cc even uit en weer aan als ik kan invoegen. Gebruik daarbij de pedalen in het geheel niet bij de instelling low, maar bij standaard regen vertraagd hij te snel en moet ik dus mijn voeten gaan gebruiken. Zet de regen dus telkens op low als ik de snelweg opdraai. Zou hij meer snelheidsafhankelijk zijn, dan is dat niet meer nodig. Ja, ik blijf lui.
Daarbij is je energieverbruik lager als hij gewoon uitrolt in plaats van vertraagt door de regen en vervolgens weer moet versnellen.