Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Regeneratie wordt deels bepaald door de temperatuur, maar in nog belangrijker mate door het laadniveau. Als de accu 90% geladen is zal ie er door afremmen op de motor (regen) maar heel weinig bij kunnen doen.
Als je bij een rangescharge naar 100% laadt, doet regen de eerste 10 km vrijwel niks. Dan rij je als het ware in een ICE.

dat wisselen van regeneratie en afremmen vindt ik best vervelend. als je de "felle regen" gewoon bent , ga je er ook op rekenen en kom je wel eens bedrogen uit en moet je soms in allerheil op zoek naar het rempedaal.

Dit is zeker het geval als je terug in een ice stapt. gaspedaal lossen, oeps! er gebeurt niks.
 
dat wisselen van regeneratie en afremmen vindt ik best vervelend. als je de "felle regen" gewoon bent , ga je er ook op rekenen en kom je wel eens bedrogen uit en moet je soms in allerheil op zoek naar het rempedaal.

Dit is zeker het geval als je terug in een ice stapt. gaspedaal lossen, oeps! er gebeurt niks.

Ik heb, na 4000 km op standaard regen gereden te hebben, zo'n 2000 km geleden de regen op low gezet. Ik ben van mening dat dit veel rustiger rijdt, vooral op de snelweg. Vond met name de regen onplezierig wanneer ik snelheid minderde na een versnelling met CC aan. Ik heb overigens het idee dat het in energieverbruik nauwelijks uit maakt. De verminderde teruggave voor een stoplicht maak ik m.i. Ruimschoots goed door op de snelweg veel constanter te rijden. En wanneer ik de groene uitschieters naar beneden tel, zijn die ( ook bij standaard regen) ten opzichte van het totale verbruik totaal te verwaarlozen. Het verschil tussen een koude en een warme accu merk ik ook niet meer (op die mooie rode heuvels op mijn energy scherm na dan...)
 
Ik heb, na 4000 km op standaard regen gereden te hebben, zo'n 2000 km geleden de regen op low gezet. Ik ben van mening dat dit veel rustiger rijdt, vooral op de snelweg. Vond met name de regen onplezierig wanneer ik snelheid minderde na een versnelling met CC aan. Ik heb overigens het idee dat het in energieverbruik nauwelijks uit maakt. De verminderde teruggave voor een stoplicht maak ik m.i. Ruimschoots goed door op de snelweg veel constanter te rijden. En wanneer ik de groene uitschieters naar beneden tel, zijn die ( ook bij standaard regen) ten opzichte van het totale verbruik totaal te verwaarlozen. Het verschil tussen een koude en een warme accu merk ik ook niet meer (op die mooie rode heuvels op mijn energy scherm na dan...)
Voor de in bebouwde kom werkt de standaard regen prima, maar als ik de snelweg opdraai zet ik hem altijd op low. Wat mij betreft zou die meer snelheidsafhankelijk mogen zijn..
 
Vandaag heb ik 440km gereden, Middelburg <> Arnhem en heb continue 110km/h aan gehouden.
Met 3 personen in de auto en climate op 19C 233Wh/km gereden. Dat viel me iets tegen, ik had zelf wel 220Wh/km verwacht.

Is soms geen peil op te trekken. Soms rij je 100 maar haal je Rated niet, maar vandaag regio Amsterdam zat ik in no-time ~190 Wh/km over 50km (Energy App). Maar mijn trip average bleef ver boven de 250 hangen, door het stuk A1 ervoor :)
 
Vandaag van Oss naar Den Haag en weer terug. Deze route rij ik normaal nooit. Range charge. Meting gedaan met continue 100 op de CC. Temp tussen de 5 en 7 graden zowel heen als terug.

Heenweg: 126 km, 90 minuten over gedaan, gemiddelde van 189 Wh/km
Terugweg: 129 km, 93 minuten over gedaan, gemiddelde van 171 Wh/km
Totaal: 255 km, gemiddelde van 180 Wh/km

Wil zeggen dat ik op een range charge 410 km haal en dan heb ik nog die 5 kW reserve. Ik vind dat Tesla dus niks teveel beloofd met die 480 km op een range charge bij een gemiddelde snelheid van 88 km/u.

2014-01-24 15.33.13.jpg
2014-01-24 17.05.50.jpg
 
Klopt, gewoon even zorgen dat je je pedaal alvast induwt voordat je de cruise uitzet...
Ben lui aangelegd. Wat ik doe op de snelweg als ik even moet inhouden, is de cc even uit en weer aan als ik kan invoegen. Gebruik daarbij de pedalen in het geheel niet bij de instelling low, maar bij standaard regen vertraagd hij te snel en moet ik dus mijn voeten gaan gebruiken. Zet de regen dus telkens op low als ik de snelweg opdraai. Zou hij meer snelheidsafhankelijk zijn, dan is dat niet meer nodig. Ja, ik blijf lui.
Daarbij is je energieverbruik lager als hij gewoon uitrolt in plaats van vertraagt door de regen en vervolgens weer moet versnellen.
 
Ben lui aangelegd. Wat ik doe op de snelweg als ik even moet inhouden, is de cc even uit en weer aan als ik kan invoegen. Gebruik daarbij de pedalen in het geheel niet bij de instelling low, maar bij standaard regen vertraagd hij te snel en moet ik dus mijn voeten gaan gebruiken. Zet de regen dus telkens op low als ik de snelweg opdraai. Zou hij meer snelheidsafhankelijk zijn, dan is dat niet meer nodig. Ja, ik blijf lui.
Daarbij is je energieverbruik lager als hij gewoon uitrolt in plaats van vertraagt door de regen en vervolgens weer moet versnellen.

En ik ben blij dat hij vol in de rem gaat en het via de pedaal te doseren is. Zo heeft ieder zijn voorkeuren en je kan ze onmogelijk allemaal gelukkig maken