Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Verder kan je tijdens het rijden beter de stoelverwarming gebruiken en de cabine dan op 19C laten staan.

Dat de auto geen stuurverwarming heeft, vind ik nog steeds een gemis (voor een elektrische auto). Het is geen dure toevoeging, maar maakt het wel mogelijk de temperatuur een paar graden lager te zetten en dat scheelt veel in range. Ik heb hem in deze tijd van het jaar op 23 graden staan, en de blaas op 6, om nog een beetje warme handen te krijgen (toegegeven, ik heb wel snel koude handen). Hebben jullie ook het idee dat er nauwelijks lucht uit de roosters achter het stuur komt?
 
Geen last van, ik heb het met stoelverwarming op 1 en temperatuur op 19 graden al bloedheet (wel met winterjasje aan, niet dicht geritst). Wanneer mijn vrouw of kind niet meerijd zet ik temp op 18 en is het voor mij prima. Doe wel voor ik vertrek even een kwartiertje voorverwarmen (als ik er aan denk).
Stuurverwarming is meer voor motoren toch?
 
Dat de auto geen stuurverwarming heeft, vind ik nog steeds een gemis (voor een elektrische auto). Het is geen dure toevoeging, maar maakt het wel mogelijk de temperatuur een paar graden lager te zetten en dat scheelt veel in range. Ik heb hem in deze tijd van het jaar op 23 graden staan, en de blaas op 6, om nog een beetje warme handen te krijgen (toegegeven, ik heb wel snel koude handen). Hebben jullie ook het idee dat er nauwelijks lucht uit de roosters achter het stuur komt?

Ja dat idee heb ik ook. Maar ik hou nu gewoon m'n jas aan, haha.
19 is dan genoeg. Stoelverwarming op 1 of 2 is idd. zeer effectief.
 
Zit met ca. 1200km nu op 240Wh/km. Daar zitten wel relatief veel 'demo'ritjes bij, zoals zaterdag met het hockeyteam van mijn oudste zoon. Enorme Himalaya's krijg je dan in je verbruiksgrafiek :biggrin:

Verder rij ik de toegestane limiet plus 1 of 2km., gezien de zeer geringe afwijking van de teller. Verwarming nu op 19 - wordt het weer wat kouder dan op 20. Zie wel regelmatig dat de batterij onderweg wordt verwarmd.

Hoe zie je dat de batterij wordt verwarmd?
 
Hm, ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Ik zie nu regelmatig Tesli rijden, maar allemaal op de rechterbaan, ver onder de maximumsnelheid.

Ik rijd dagelijks van Tilburg naar Middelburg en terug, bijna 275 km. Maar dan wel met 150km/u op de cruisecontrol. Ik vrees dat ik dat met mijn Tesla niet meer ga halen, want mijn klant heeft geen laadpunt. Nu hoeft het niet de hele rit volle klep te gaan, maar ik zou toch wel teleurgesteld zijn als ik met mijn nieuwere/mooiere/duurdere Tesla het gemiddelde van 130km/u van mijn 175pk diesel niet zou halen....
 
Hm, ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Ik zie nu regelmatig Tesli rijden, maar allemaal op de rechterbaan, ver onder de maximumsnelheid.

Ik rijd dagelijks van Tilburg naar Middelburg en terug, bijna 275 km. Maar dan wel met 150km/u op de cruisecontrol. Ik vrees dat ik dat met mijn Tesla niet meer ga halen, want mijn klant heeft geen laadpunt. Nu hoeft het niet de hele rit volle klep te gaan, maar ik zou toch wel teleurgesteld zijn als ik met mijn nieuwere/mooiere/duurdere Tesla het gemiddelde van 130km/u van mijn 175pk diesel niet zou halen....

Op de terug weg bij Oosterhout ff aan de supercharger 20 min en weer gaan. 250 km op volle kracht moet toch lukken?
 
Hm, ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Ik zie nu regelmatig Tesli rijden, maar allemaal op de rechterbaan, ver onder de maximumsnelheid.
Ik rijd dagelijks van Tilburg naar Middelburg en terug, bijna 275 km. Maar dan wel met 150km/u op de cruisecontrol. Ik vrees dat ik dat met mijn Tesla niet meer ga halen, want mijn klant heeft geen laadpunt. Nu hoeft het niet de hele rit volle klep te gaan, maar ik zou toch wel teleurgesteld zijn als ik met mijn nieuwere/mooiere/duurdere Tesla het gemiddelde van 130km/u van mijn 175pk diesel niet zou halen....

Als je een Range Charge doet en onder de 276Wh/km blijft haal je het (nèt). Volgens mij hoef je dan niet braaf 110 te rijden, maar volcontinue 150 is wellicht een uitdaging. Probeer 't uit!
 
Slaat die na verloop van tijd automatisch uit? Ik weet van mijn vorige auto met standkachel dat hij na een cyclus van ca. 20 min uit bleef.
Anders kan het zinvol zijn de hele nacht je kachel op ~15C te laten staan bij strenge vorst :)

Volgens mij gaat de climate control weldegelijk weer uit na ( ik dacht ) 15 minuten, als je hem via de app hebt aangezet. Maar ik kan het mis hebben. Misschien morgen even testen...
 
Bij ons ook de nodige stress in de auto gehad met een retourtje den haag - Zwolle, zo'n 340 km afstand. 500 km range op de teller bij vertrek, 100 km laden ergens bij Zwolle en 40 km bij hotel Breukelen op de terugweg naar Den Haag. Met snelheid van 100 km/uur waar je 120 mag voel je je toch lullig. Met nog 35 km op de teller thuis aangekomen. Pffffff, was niet geheel prettig om met slapend kind achterin nog te laden bij Vd Valk .
 
Hm, ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Ik zie nu regelmatig Tesli rijden, maar allemaal op de rechterbaan, ver onder de maximumsnelheid.

Ik rijd dagelijks van Tilburg naar Middelburg en terug, bijna 275 km. Maar dan wel met 150km/u op de cruisecontrol. Ik vrees dat ik dat met mijn Tesla niet meer ga halen, want mijn klant heeft geen laadpunt. Nu hoeft het niet de hele rit volle klep te gaan, maar ik zou toch wel teleurgesteld zijn als ik met mijn nieuwere/mooiere/duurdere Tesla het gemiddelde van 130km/u van mijn 175pk diesel niet zou halen....

150 kan je vergeten. Dat had je denk ik zelf ook wel geweten.

Boven de 100 neemt de luchtweerstand hard toe (natuurkunde!), zelfs 130 vs 120 is een mega verschil.

Weet niet waar je in Middelburg moet zijn? Want er zijn hier best wat palen.

Maar niemand reed hier toch ook zijn tank tot de laatste druppel leeg? Alleen niemand lette op verbruik omdat tanken zo makkelijk is.
 
150 kan je vergeten. Dat had je denk ik zelf ook wel geweten.
Ik had inderdaad niet verwacht dat dat zou kunnen. Maar ik had wel verwacht dat ik het zou halen zonder onder de maximum snelheid te hoeven rijden en naar wat ik nu lees en zie lijkt zelfs dat niet te kunnen. Ik vind het een beetje triest om zo'n mooie snelle dure auto onder de maximumsnelheid op de rechterbaan te zien.
Boven de 100 neemt de luchtweerstand hard toe (natuurkunde!), zelfs 130 vs 120 is een mega verschil.
Jaja; Een half rho V kwadraat.
Weet niet waar je in Middelburg moet zijn? Want er zijn hier best wat palen.
Midden op het industrieterrein. En zullen best laadgelegenheden onderweg of ter plaatse zijn, maar voor dagelijks gebruik is dat niet erg praktisch; Ik zie mezelf niet de auto in het centrum bij een laadpaal stallen om vervolgens met het OV/taxi/fiets naar het industrieterrein te rijden. Onderweg bijladen is misschien wel het meest praktische, maar dagelijks mijn 2,5 uur in de auto uitbreiden met 0,5..1 uur bijladen vind ik ook weer wat ver gaan.

Ik ben bang dat gewoon een beetje rustig rijden de meest praktische oplossing is. Dat is misschien ook wel beter voor mij ;-). Zoals anderen ook al aangaven; Ik ga het gewoon proberen. Rustig heenrijden en kijken hoeveel ik over heb op de terugweg. En desnoods bijladen in Oosterhout.

Maar niemand reed hier toch ook zijn tank tot de laatste druppel leeg? Alleen niemand lette op verbruik omdat tanken zo makkelijk is.
Eh :redface:, mijn huidige auto geeft een tankwaarschuwing vanaf een actieradius van 100km of minder. Dus ik weet dat ik daar geen volle Middelburg-Tilburg uit haal, maar voor de helft of net wat meer schrik ik niet terug. Vorige week mijn tank-record nog verbroken: 73,3 liter (in een 60 liter tank, dus de pomp zal ook wel tegen zijn ijkdatum aan zitten).
 
Ik heb er mijn eerste 1000km op zitten na zeven dagen ;-)
7arubata.jpg

Gemiddeld 254 Wh/km, not bompa style maar eerder Gangnam Style ;-)
Vanavond roadtrip naar Parijs in bompa style...
 
Wat ik me nu afvraag is het volgende. Een ICE moet je rustig warm rijden, omdat niet alle motor onderdelen even snel uitzetten (zoals ik begrepen heb). Nu, woon ik niet al te ver van de snelweg af, en moet ik dus op dit moment nog rustig die snelweg oprijden.

Ik had in gedachten dat dit met de Tesla straks niet meer hoeft. Maar ik begrijp nu dat dit niet helemaal klopt, want als de batterij nog koud is, dan is dit
1) slecht voor de batterij?
2) slecht voor het 'verbruik'?
3) ....?

Iemand?
 
Bij ons ook de nodige stress in de auto gehad met een retourtje den haag - Zwolle, zo'n 340 km afstand. 500 km range op de teller bij vertrek, 100 km laden ergens bij Zwolle en 40 km bij hotel Breukelen op de terugweg naar Den Haag. Met snelheid van 100 km/uur waar je 120 mag voel je je toch lullig. Met nog 35 km op de teller thuis aangekomen. Pffffff, was niet geheel prettig om met slapend kind achterin nog te laden bij Vd Valk .

Die stress herken ik.
Moest even snel heen en weer naar Lille. Dacht dit via Tesla Brussel te doen om te laden. Kwam daar wat laat aan en heb maar 45 minuten kunnen laden (80 km/u). De omweg om te laden heeft dus effcetief niets opgeleverd.
De afstand was in totaal 550km. De teller stond op 0 toen ik thuiskwam.