Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Begrijp ik. Ik bedoelde dit als eventuele tijdelijke oplossing.
Tja, misschien ben ik wel wat neurotischer dan gemiddeld aangelegd, maar het eerste punt is weegt echt het zwaarst voor mij. Het gehannes met een vouwfiets vind ik niks, maar een stukje lopen zou tijdelijk geen probleem zijn.

Maar begrijp me niet verkeerd; Ik vind het nog steeds een fantastische auto en ik ben er trots op er eentje te bezitten, maar ik woon gewoon te ver van mijn klant. Ik heb me vooraf laten informeren of dat een probleem was en Tesla heeft me verkeerd voorgelicht. Ik neem ze dat kwalijk en ik wil dat ze met een oplossing komen, in de meest creatieve zin van het woord.
 
Tja, misschien ben ik wel wat neurotischer dan gemiddeld aangelegd, maar het eerste punt is weegt echt het zwaarst voor mij. Het gehannes met een vouwfiets vind ik niks, maar een stukje lopen zou tijdelijk geen probleem zijn.

Maar begrijp me niet verkeerd; Ik vind het nog steeds een fantastische auto en ik ben er trots op er eentje te bezitten, maar ik woon gewoon te ver van mijn klant. Ik heb me vooraf laten informeren of dat een probleem was en Tesla heeft me verkeerd voorgelicht. Ik neem ze dat kwalijk en ik wil dat ze met een oplossing komen, in de meest creatieve zin van het woord.

Segway met kettingslot, deze 's avonds vastzetten aan de laadpaal en overdag opladen bij de werkgever. Rijden met segway zeker zo leuk als rijden met MS! Denk dat een segway eventueel zelfs achterin kan.
 
Blijft allemaal onbetrouwbare statistiek, maar voor wat het waard is:

Ik rij na 17.000km nog net onder 250 Wh/km. Was in het begin veel beter. Daarna werd het hoger (kou,winterbanden, toch weer wat sneller rijden), toen weer minder (werd weer minder koud).
Maar ik de laatste weken lijk ik echt structureel hoger te zitten in gebruik (bij snelheden 120/130). Nu hebben we aardig wat wind gehad, maar dat zou toch een beetje uit moeten middelen (heen en terugweg, zelfde traject).
Mijn indruk nu is dat het aan mijn motor ligt. Ik heb een paar weken terug mijn derde (nu stille) motor gekregen. Heb nu sterk het idee dat die gewoon minder zuinig is.

Nogmaals erg lastige statistiek. Er zijn nog wel een paar anderen die van motor gewisseld zijn, dus wellicht zien die iets soortgelijks (of denken dat te zien).?
Zou me niet verbazen als er prestatieverschil zit in de motor/inverter combinaties.

Ik rij vanaf 25 november met de MS. Gemiddeld 250 Wh/km met heel veel korte boodschappenritjes.
Bij de test met de dakkoffer bleek dat ik, zonder dakkoffer, bij 130 km/u 254 Wh/km verbruik, bij 120 km/u is dit 235 Wh/km. Standaard 85 kW MS met 21" zomerbanden en 7 graden Celsius.
Wat zijn jouw waarden bij deze snelheden?
 
Ik heb vandaag ook weer een Test gedaan op traject Rotterdam - Breda. Met 120 km/uur op de cruise control zat ik op 290 Wh (model s 85 met 21"). Bij 100 km/uur zat ik op 235 Wh. Zelfde traject, zelfde richting.

Dat zijn hoge waarden maar met een storm van Bft 8 die dwars van rechts inkomt, is dat ook niet zo gek.
Relevante metingen moeten in elk geval in twee richtingen over hetzelfde traject worden gedaan. Metingen boven Bft 5 geven altijd extreme waarden aan.
 
Ik was één van de deelnemers aan de verbruikstestrit en had het hoogste verbruik. Voor zover wij konden concluderen leek dit vooral aan mijn winterbanden met een F-label te liggen, Bridgestone Blizzak LM02. Zeer goede eigenschappen behalve op t gebied van verbruik. Zit de afgelopen 4.000km op 273kwh gemiddeld. Misschien morgen de 21" maar weer monteren...
 
Deze week zat ik aan mijn eerste 10.000 km met de Model S sinds 18 Nov 2013 (75 dagen). Avg. Energy 247 Wh/km. Dat wil zeggen dat ik dit jaar 20.000 km meer ga doen met mijn Model S dan mijn gemiddelde 30.000 km/jaar met mijn ICE. Over reverse range anxiety gesproken ;-)
Ik gebruik de cruise control regelmatig op de snelweg @120-130km/u
gezyteze.jpg
 
Ik heb er geen foto van, maar eerder deze week: 54km, 477Wh/km gemiddeld. Zo'n 25kwh verbruikt voor 54km.

Moet zeggen, het was een leuk ritje. Eventjes een asociaal rondje Zeeland gedaan. "Zuipen" kan hij echt wel als je hem op zijn donder geeft. Al zie je dan de limiter bij de 160kW er vaak in komen zetten.
 
Ik heb er geen foto van, maar eerder deze week: 54km, 477Wh/km gemiddeld. Zo'n 25kwh verbruikt voor 54km.

Moet zeggen, het was een leuk ritje. Eventjes een asociaal rondje Zeeland gedaan. "Zuipen" kan hij echt wel als je hem op zijn donder geeft. Al zie je dan de limiter bij de 160kW er vaak in komen zetten.

Foei Wido! Morgen naar de fysio om de kramp bij de kaken van de constante grijs wat weg te werken? :smile:
 
LOL weet precies wat je bedoelt.
Als ik het goed mag inschatten zou voor jou bijladen op locatie voldoende oplossing bieden om in alle gemak naar huis te kunnen rijden.

Binnenkort wilt de vriendin weer naar de fair gaan in Utrecht en daar is natuurlijk geen laadpaal in de buurt. Dus wordt het omrijden via de SC. Wat voorheen een rijstijd had van 2 uur, wordt nu 2.5 uur. Aangezien het voor mij een uitzondering is, vind ik het helemaal niet erg en kijk ik er nog best naar uit om bij de SC wat mede tesla-eigenaren tegen te komen. Dit dagelijks doen is nou niet echt een oplossing.
Ikzelf zou er gewoon druk achter zetten om te kunnen laden op locatie...

Welke fair? De Jaarbeurs heeft 11kw palen.
 
Nu dik 9000 op de teller 219 gemiddeld. En dan rij ik echt niet als een pussy. Regelmatig ritjes van 360 km. Cruise op 115 en als het koud is (<4 graden) dan 110. Kachel/airco op range mode. Ik zorg bij lange ritten altijd dat de ie voorverwarmd is en precies vol is als ik wil vertrekken. Heeft iemands de afstand Bad Rappenau -Lully al een keer op 1 charge? Wil ik wel eens proberen!
 
Door de 10.000 km grens heen. Verbruik valt me niks tegen, ondanks dat ik bij elk stoplicht stevig accelereer en een dertigtal 'kijk-eens-wat-deze-auto-allemaal-kan'-proefritjes heb gehad. Airco heb ik zelden aanstaan, als die op 'Auto' staat ben ik gemiddeld 30Wh meer kwijt, heb ik gemerkt. Dan zou ik dus dicht bij de 250 Wh zitten.

Nog geen noemenswaardige problemen gehad. Paar kleintjes, die via een reset te verhelpen waren. Ook twee keer dat alle ramen openstonden (gelukkig bij droog weer). Ach ja!
Maar het laden gaat perfect, range is prima, accelereren is hemels. Voor mij is dit een droomauto!!

10k.jpg