Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben gisteren avond terug gekomen van mijn trip naar Oostenrijk en terug. Op 2km geen 2400km gereden, maar heb wel in detail het verbruik bij gehouden.

Record is het laatste stuk van Wilnsdorf naar Middelburg. 392km op één lading en niet eens helemaal in Max Range geladen. Getuige deze foto: http://tesla.o.auroraobjects.eu/tesla-model-s-180wh-km.jpg

Ik heb verder alles bij gehouden in een spreadsheet en die heb ik hier online gezet: http://tesla.o.auroraobjects.eu/trips/middelburg-to-austria-usage.pdf

Over 2400km heb ik dus 208Wh/km gereden waar ik me in Duitsland zeker niet heb in gehouden.

Het feit echter dat Wilnsdorf 392km is vanaf mijn huis en dat de bestemming in Oostenrijk 350km vanaf Jettingen lag heb ik me daar wel moeten inhouden.

In de bergen kan je veel winst behalen door berg af _GEEN_ regen te gebruiken. Zodra je ziet dat de auto in de regen duikt bij 100km/h, geef dan "gas" bij zodat de kW meter rondom de 0 zit. Je gaat dan iets versnellen, maar dat levert minder verbruik op dan proberen met regen die energie terug te winnen.

Afijn, stukjes hypermilen dus en ook stukken bizar knallen over de Autobahn. 208Wh/km, een mooie score.

Mooi overzicht! Met de laadtijden erbij was hij perfect geweest.

Persoonlijk zit ik nog met het dillema om met kids (2 en 4) een lange trip te maken omdat je zo aan die laadtijden gebonden bent
 
Mooi overzicht! Met de laadtijden erbij was hij perfect geweest.

Persoonlijk zit ik nog met het dillema om met kids (2 en 4) een lange trip te maken omdat je zo aan die laadtijden gebonden bent
Als je alleen langs SC's gaat, houd rekening met zo'n 30 ~ 40 minuten voor een 80% charge.

Hoe leger je aan komt bij de SC hoe beter. Want onderin de batterij kan de SC echt hard laden. Ik heb me daarom écht niet in gehouden.

De 1200km rit duurde voor mij 14 uur. Zaterdag om 7:45 vertrokken uit Oostenrijk en was om 21:30 in Middelburg.

Vooral die 392km 100km/h rijden duurde écht lang. Ook nogal wat file en regen gehad in Duitsland.
 
na 18500 kilometer heb ik volgens mijn Tesla zo'n kleine 5000 kwh verbruikt . het vreemde is dat mijn, nieuw aangelegde, aparte stroom aansluiting inmiddels al 7000 kwh heeft geleverd volgens de meter.... (er zit alleen een laadstation op waar alleen mij Tesla aan laad)

iemand een idee hoe dit kan?
 
na 18500 kilometer heb ik volgens mijn Tesla zo'n kleine 5000 kwh verbruikt . het vreemde is dat mijn, nieuw aangelegde, aparte stroom aansluiting inmiddels al 7000 kwh heeft geleverd volgens de meter.... (er zit alleen een laadstation op waar alleen mij Tesla aan laad)

iemand een idee hoe dit kan?

Je hebt altijd verlies. Om 85 kWh in de accu te krijgen, heb je 100 kWh nodig of iets dergelijks. Bij de éne is het verlies blijkbaar groter, dan bij de ander.
Ik vind jouw verlies ook wel groot. Ik heb na 14.000 km zo'n 3000 kWh verbruikt, terwijl de meter in mijn meterkast 3450 kWh heeft verstookt. Ik heb slecht 3 keer geladen aan de supercharger, dus dat moet je eigenlijk nog van die 3000 aftrekken om een zuiver vergelijk te maken.
 
Ik ga naar de messe binnenkort, te doen vanaf zevenaar?
En hoe werkt het laden daar?
Thx!

Het was heel goed te doen vanuit Zevenaar. Ik heb wel alleen de terugweg in 1 keer gedaan, maar ik denk dat de heenweg ook wel te doen is.

Laden zou bij de Messe zelf kunnen, maar dat is mij niet gelukt. Ik had me nochtans een Duits mobiel nummer aangeschaft om de laadpaal te activeren, maar hij weigerde te laden. De paal ontgrendelde, maar het laden startte niet.

Ik heb dan maar bij TUV Nord eStation geladen.
eSTATION in Hannover - Electromobility | TV NORD

Daar kan je zowel met je rode stekker aan 11kW, als aan een paal met Type 2, DC Combo en CHAdeMO opladen.
Er staan ook nog enkele gewone type 2 palen, maar daar stonden TUV wagentjes aan.

Je bent op 5 minuten met de tram op de Messe. Parking daar is gratis, net als het opladen. De tram kost 5 euro voor een dagticket.
 
Vanmorgen goed doorgeplankt. Paar flinke sprintjes. A50 van Oss naar Eindhoven (High Tech Campus). Snelheid tussen de 90 en 155. Laatste 7 km (ring Eindhoven) de max snelheid gerespecteerd en de cruise op 83 gezet. Gemiddeld verbruik over 57 km was 206Wh/km. Gisteren gewoon normaal gedaan en dan haal ik met gemak 190Wh/km met deze temperaturen. Geen klachten hierover.
 
Ik vind het maar raar.. Hoe minder ik let op het verbruik, des te beter is het.
Normaal rond de 238wh/km en vanmorgen had ik geen zin om uberhaupt ergens op te letten en ik eindig op een 212wh/km verbruik.

Ben benieuwd wat het verbruik kan zijn met mijn nieuwe bandenset (20")... Heb de vredestijn gepakt met 68dB en E verbruik in plaats van de Pirelli met C verbruik en 71dB..
 
Ik vind het maar raar.. Hoe minder ik let op het verbruik, des te beter is het.
Normaal rond de 238wh/km en vanmorgen had ik geen zin om uberhaupt ergens op te letten en ik eindig op een 212wh/km verbruik.

Ben benieuwd wat het verbruik kan zijn met mijn nieuwe bandenset (20")... Heb de vredestijn gepakt met 68dB en E verbruik in plaats van de Pirelli met C verbruik en 71dB..
Mijn collega is nu met mijn S naar Utrecht. Rijd 120 ~ 130km/h en zit na 100km nu op de 218Wh/km (over de A58!!).

Of het aan mijn nieuwe Nankang (label B) ligt weet ik niet, maar dat vind ik wel een mooie score met die snelheid.
 
Het is ook het weer van vandaag. Ik heb een rondje Breda, den Haag, Utrecht er op zitten met een verbruik onder de 200Wh/km. Altijd vMax+10%, behalve bij de trajectcontrole bij Rotterdam.
Dat is me nog nooit gebeurt. Mijn zware voet levert een tot nu toe een gemiddeld verbruik op van 252, over 14k.
 
Het is ook het weer van vandaag. Ik heb een rondje Breda, den Haag, Utrecht er op zitten met een verbruik onder de 200Wh/km. Altijd vMax+10%, behalve bij de trajectcontrole bij Rotterdam.
Dat is me nog nooit gebeurt. Mijn zware voet levert een tot nu toe een gemiddeld verbruik op van 252, over 14k.

hier iets hoger 259 op 7300km.....en ja ligt echt aan mij.
 
Vandaag echt insane laag verbruik:

image.jpg


Op mijn dagelijkse rit Den Haag - Amsterdam een verbruik van 169 Wh/km! Wind mee en 16 graden, dat wel.
En overal boven de maximum snelheid gereden. De lichte bult bij circa 20 km is de A4 voor Schiphol met 135 tot 140 km/h.
Op de terugweg 180 Wh/km, maar dat kwam vooral door het drukke verkeer dus lagere snelheid.
 
Vandaag echt insane laag verbruik:

View attachment 45422

Op mijn dagelijkse rit Den Haag - Amsterdam een verbruik van 169 Wh/km! Wind mee en 16 graden, dat wel.
En overal boven de maximum snelheid gereden. De lichte bult bij circa 20 km is de A4 voor Schiphol met 135 tot 140 km/h.
Op de terugweg 180 Wh/km, maar dat kwam vooral door het drukke verkeer dus lagere snelheid.


en dat is met 19 of 21inch (of custom)?
 
zit nu op 238 gemiddeld over 16k kilometer, gewoon met 21". betrap me er elke keer weer op dat ik de eerste 200 kilometer op een dag rustig rijd om te bewijzen dat het zuiniger kan, wat ook lukt. 218 e.d. En dan begint t te kriebelen, en trap ik hem weer door het verkeer heen haha... als er genoeg superchargers staan boeit die hele 10% niet, waar blijft het nieuws tesla???