Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gepland vertrek

This site may earn commission on affiliate links.
De gepland vertrek instellingen zijn kennelijk aangepast in een van de afgelopen patches. De interface is anders (voor mij veel onduidelijker), met minder opties.

Zelfs als ik zie staan "Gepland opladen", met eronder "schakel om naar gepland vertrek", gaat hij toch dagelijks voor de laatst ingestelde tijd voorverwarmen. Het is mij niet duidelijk hoe je dit uitzet; in de vorige versie kon je het gewoon uit en aan zetten, en was het ook duidelijk te zien dat het uit of aan stond. De handleiding geeft ook geen info over hoe dit zou moeten werken.

Wat moet ik zien staan in de verschillende schermpjes van het laad-plannen om GEEN gepland vertrek aan te hebben staan? En hoe stel ik in dat ik wil dat hij gewoon om 23:00 gaat laden (en dus niet wacht tot halverwege de volgende dag), maar ook dat ik de volgende dag om 13:00 wil vertrekken? En waarom kan ik het niet eenmalig instellen, maar alleen voor alle dagen of weekdagen?
 
Voel helemaal met je mee. De interface is een puinhoop geworden. Geen idee met welke update deze rommel is meegekomen, vanwege Corona merkte ik pas twee weken terug (na lang zoeken!) dat gepland vertrek nu bij de klimaatinstellingen staat. Alleen al het activeren ervan vraagt een bizarre denkkronkel. Ging dus de eerste dag meteen mis. En de relatie met gepland opladen is een raadsel.

Ik heb gepland vertrek ruim een jaar gebruikt. Nu weet ik niet eens meer hoe het werkt
 
Ja, inderdaad niet erg inzichtelijk nu. Om antwoord te geven op je vraag: gemakkelijkste manier om te kijken of gepland vertrek aanstaat vind ik: klikken op climate control. Als daar het icoontje van geplant vertrek blauw is, met een tijd, staat het aan. Anders niet. Maar het is zeker niet echt geweldig geïmplementeerd zo inderdaad
Wat ik ook een groot gemis vind is: gepland vertrek via de app. Ik kijk vaak ‘s avonds hoe mijn schema er de volgende dag uit ziet en wil eigenlijk dan de boel instellen zonder eerst naar buiten te moeten.
En ook het kunnen instellen van gewoon eenmalig gepland vertrek, ipv iedere dag. Aangezien hij het ook zonder aangesloten stekker doet, ben ik al verschillende keren verrast door het aantreffen van een legere accu dan verwacht, omdat hij al een paar dagen onbedoeld aan het voorverwarmen is geweest.
Maar ja, dit forum is geen verlanglijstje natuurlijk. Is dat ergens trouwens wel (ik bedoel, een plek waar Tesla ook mee kijkt en er evt. iets mee doet)?
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Had gepland laden aangezet zodat de wagen bij vertrek 100% vol zou zitten. Kijk ik 2 uur later en dan staat die al op 100%. Lekker weer. Staat die een nacht op 100% te zweten. Weer iets dat blijkbaar niet fatsoenlijk werkt.
Volgens mij kun je voor gepland vertrek instellen wanneer de auto warm moet zijn. Bij gepland opladen kan ik alleen instellen hoe laat hij moet beginnen of binnen welke daluren.
 
Volgens mij kun je voor gepland vertrek instellen wanneer de auto warm moet zijn. Bij gepland opladen kan ik alleen instellen hoe laat hij moet beginnen of binnen welke daluren.
Klopt, en met die daluren kun je dan ook de eindtijd van het laden weer instellen. Tip: doe het in de mobiele app. Daar is het veel duidelijk geïmplementeerd dat in de UI van de auto.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Volgens mij kun je voor gepland vertrek instellen wanneer de auto warm moet zijn. Bij gepland opladen kan ik alleen instellen hoe laat hij moet beginnen of binnen welke daluren.
Het omschakelen van gepland vertrek naar gepland laden kan al maanden niet meer in mijn classic met 2020.48.37.8. Je kan het wel selecteren maar vervolgens blijft de tijdsinstelling grijs. Waardeloos dus, iemand dit ook?
 
Aha! Na wat gepiel begrijp ik nu dat je eerst 'gepland vertrek' moet uitzetten, en dan pas 'gepland laden' kan activeren en een tijd instellen. Domme ik ging er vanuit dat als je switcht naar 'gepland laden' het impliciet duidelijk is dat je 'gepland vertrek' wil uitzetten.
 
  • Informative
Reactions: job-lek