Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkoop openbaar laden in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Dacht het niet. De wagen staat er geen minuut langer dan nodig is, hoogstens 2 keer per maand. Leuk geprobeerd.
Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met: "Ik heb een Lidl-laadpaal op 15 min lopen van mijn huis."
Gebruik je hem nu wel of niet tijdens het winkelen in de Lidl (want dat is, dacht ik, de bedoeling van die palen)? Zo niet, dan begrijp ik de reactie van Dutchmaccer volledig...
 
Ik kreeg een veel beter aanbod van Vattenfall, maar ik zit daar ook al wat langer. 25c hoog en 23 cent laag voor 3 jaar vast.

De prijzen veranderen momenteel behoorlijk.
Zowel aan de afname-kant als een teruglever-kant (overschot zonnepanelen).

Een maand geleden was Vattenfall bij m'n schoonouders vrij duur en zijn ze overgestapt op een andere leverancier.

Voorheen waren de kale gas-/elektraprijzen redelijk stabiel. Momenteel gaat het alle kanten op en is de situatie erg afhankelijk van inkoopbeleid energieleveranciers (eigen groene stoom / wanneer lopen contracten af / etc.)

Als teruglever-vergoedingen van overschot aan zonnestroom zo blijven dan zal dat een positieve uitwerking hebben op het aantal PV-panelen wat privé geplaatst gaat worden. Hopelijk kan het lokale net het een beetje aan, de 250 Volt is helaas snel bereikt in onze omgeving........
 
Mijn thuis contract wat deze maand afloopt was vrij gunstig dal 18.4 cent normaal 19.4. Ik gebruikte daarnaast jedlix om nog 1 cent per kilowatt korting te krijgen. Achteraf vraag ik mij af of het die ene cent per kilowatt waard was ivm connected zijn van de auto, ach het gaf een goed gevoel. Echter vanaf komende maand wordt het rond de 25 cent per kilowatt. Ik ga denk ik maar weer over met het laden op het werk, mijn meest recente laadsessie was daar aan 18.1 cent per kilowatt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hmm, op 1 januari van € 0,24 naar € 0,48 / kWh. Met dat soort prijzen zijn zelfs de publieke laadpalen in de wijk nu goedkoper (€ 0,37 / kWh).

Sinds Dusseldorf Stadtwerke geen nieuwe flat fee aanbieder gevonden. Wel een stel startende jokers die hun business idee een angelsaksisch klinkende naam hebben gegeven, maar niet begrijpen wat flat fee betekent...

 

Attachments

  • C8CD859E-3301-4B4B-A200-7A5054DB6F8A.jpeg
    C8CD859E-3301-4B4B-A200-7A5054DB6F8A.jpeg
    163.1 KB · Views: 67
Zonnepanelen op je dak, zoveel mogelijk (grens 10.000 kWh in NL wel in de gaten houden)
Voor elke kWh die je terug levert -> ca. euro 0,30 momenteel!
ROI waar een spaarrekening op dit moment de hik van krijgt....
Zonnepanelen liggen er al. Inmiddels 8 jaar, dus ik geniet al een poosje van gratis elektriciteit. Wat nog extra helpt is dat de panelen in 3 richtingen liggen, waardoor ze maximaal bijdragen aan eigenverbruik.

Over de stroomrekening van de auto maak ik me weinig zorgen: in tijden van verdubbelingen in tarieven is de rekening eenvoudig te dempen door een deel van de kWh gratis te laden aan de SuC.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D