Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Groupbuy 19" Turbine Velgen (T Sportsline)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je als Belg het Belgische btw nummer doorgeeft dan kan er 0% btw worden toegepast als dat btw nummer op de factuur komt
Dit klopt niet, BTW dien je te verleggen als er een BTW nummer uit een EU land beschikbaar is.

Edit, van de belastingdienst website:

Verlegt u btw naar een andere ondernemer? Dan brengt u geen btw in rekening, maar zet u op de factuur 'btw verlegd'. Daarnaast vermeldt u het btw-nummer van de afnemer op de factuur.
 
Formeel is dit het verleggen van de BTW naar de afnemer. Zorg er voor dat je kunt aantonen dat de goederen daadwerkelijk over de grens zijn gezet middels een vervoersbewijs. Anders kan je de fiscus achteraf alsnog BTW over deze goederen gaan betalen.

Ik heb me er (als niet fiscalist) destijds in verdiept, en de conclusie was toch echt: diensten is verleggen (dus ook geen btw vermelden op factuur, wel de vermelding btw is verlegd), goederen is 0% toepassen (en dus geen btw is verlegd vermelden), wat voor de belastingdienst daadwerkelijk anders is. Natuurlijk in alle gevallen buitenlands btw nummer vermelden en controleren....

Wat moet u doen bij een intracommunautaire dienst?



Wat moet u doen bij een intracommunautaire levering?


  • Voor de levering verstuurt u een factuur met 0% btw.
  • U geeft de levering in Nederland aan in uw btw-aangifte.
  • U geeft de levering op in uw 'Opgaaf intracommunautaire prestaties'.


Zie ook (diensten):

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...bij_diensten_aan_afnemers_in_andere_eu_landen

En (goederen):

http://www.belastingdienst.nl/wps/w..._berekenen_bij_export_goederen_naar_eu_landen

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -

Als je als Belg het Belgische btw nummer doorgeeft dan kan er 0% btw worden toegepast als dat btw nummer op de factuur komt

Dit is bij goederen van toepassing, en niet bij diensten...

Dit klopt niet, BTW dien je te verleggen als er een BTW nummer uit een EU land beschikbaar is.

Edit, van de belastingdienst website:

Verlegt u btw naar een andere ondernemer? Dan brengt u geen btw in rekening, maar zet u op de factuur 'btw verlegd'. Daarnaast vermeldt u het btw-nummer van de afnemer op de factuur.

Dit geldt bij diensten. Bij goederen is dat anders.
 
Dear Erwin,

Got your PM - Thanks a lot.

Dear all,

What is the best color for classic blue model s (silver or grey ?)
Do the TST Silver Turbine really look gloss silver (good) or rather grainy mate powder coated (not so good for silver) - in the latter case, grey might be better?
 
Gisteren zijn er 3 velgen geleverd... De dozen waren aan alle kanten toe gekleefd met Fedex tape, ze hebben het duidelijk zwaar te verduren gekregen. Nog geen tijd gehad om ze allemaal na te kijken maar degene die ik open heb gemaakt zag er ok uit, ze zijn goed beschermd. Centercap zat los in de doos.
Daarnet met Fedex gebeld waar de 4e zat, kennelijk juist op de vrachtwagen, was juist op tijd om het afleveradres te wijzigen naar de klant waar ik vandaag zit.
Iemand al getest of ze inclusief doos alle 4 in de Tesla passen voor de trip naar de bandenboer?
 
Past, 3 achter en 1 in de frunk bij een non-D. Denk dat jij je achterbank plat moet gooien:smile:
ik heb zaterdag mijn winterwielen naar de bandenboer gebracht om er de teslasensoren in te laten steken.
3 wielen in de trunk (met de zetels plat)
en één in de frunk (zit zal niet lukken met de doos er aan en ook niet indien het een "D" frunk is.)

ik heb de wielen nu weggebracht omdat ze een beetje in de weg lagen in de garage wegens het nakende huwelijk. ik ga ze volgende week pas terug halen.:biggrin:
 
Is de receptie in de wereldberoemde Tesla garage dan??
niet echt, maar daar zullen de tesla rijders zich het meeste thuis voelen denk ik.:wink:

ondertussen zijn we over moeten schakelen naar plan C+ en gaat de American Beauty ook mee in de stoet.

zo gaat de Tesla stoet er (normaal) uit zien.
blauw (voor de bruidegom), zwart, grijs, grijs, grijs, grijs, zwart, rood (voor de bruid)

- - - Updated - - -

ik heb nog steeds geen mail ontvangen?

zondag toch!