Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag dan eindelijk de gratis AP geactiveerd gekregen. Levering 7 Februari.
Veel te laat natuurlijk, maar de belofte zijn ze nagekomen. :)
Hoe had je die belofte gekregen? Per e-mail of telefoon of zo?

Bizar dat sommigen hem gewoon krijgen, en anderen te horen krijgen dat het enkel voor leveringen vanaf 1 maart is. Had ik maar zo dom niet moeten zijn om al in 2016 1000 euro te betalen, beter gewoon zonder reservatie besteld zodat ik de auto drie weken later kreeg...
 
  • Like
  • Love
Reactions: Michel3 and WouterN
Vraag nog maar eens uitgezet bij de leasemaatschappij. Eind februari besteld, eind maart opgehaald. Toezegging van gratis AP maar tot op heden is het al 2,5 maand stil. Ik weet eigenlijk niet eens of ik formeel wel op de nominatie sta voor gratis AP. Ik heb alleen de toezegging in de app vanuit de leasemaatschappij...Echt zonde dat Tesla op deze manier ambassadeurs verliest. Begrijp werkelijk niks van deze keuze. Vreemd volkje die Amerikanen...

En op de tweet aan Elon ook helaas geen reactie (had ik ook niet verwacht)

We wachten helaas maar gewoon af.
upload_2019-6-5_10-51-23.png
 
  • Like
Reactions: ThijsM3
Vraag nog maar eens uitgezet bij de leasemaatschappij. Eind februari besteld, eind maart opgehaald. Toezegging van gratis AP maar tot op heden is het al 2,5 maand stil. Ik weet eigenlijk niet eens of ik formeel wel op de nominatie sta voor gratis AP. Ik heb alleen de toezegging in de app vanuit de leasemaatschappij...Echt zonde dat Tesla op deze manier ambassadeurs verliest. Begrijp werkelijk niks van deze keuze. Vreemd volkje die Amerikanen...

View attachment 415702

Telsa heeft telefonisch aangegeven dat ik *niet* op die lijst sta. Ze claimen dat de bestelling van de LM pas na 1 maart is binnen gekomen. Gek genoeg heb ik wel de oude fiscale waarde, dus voor prijsverhoging. Die fiscale waarde zou gecorrigeerd gaan worden. De LM geeft op zijn (haar?) beurt weer aan dat ik wel op die lijst zou moeten staan, en dat de fiscale waarde juist is. Tussen die kast en muur zit ik al een maand of 2 klem.

NB: mooi werk met die tweet!
 
  • Like
Reactions: Hulser78
Telsa heeft telefonisch aangegeven dat ik *niet* op die lijst sta. Ze claimen dat de bestelling van de LM pas na 1 maart is binnen gekomen. Gek genoeg heb ik wel de oude fiscale waarde, dus voor prijsverhoging. Die fiscale waarde zou gecorrigeerd gaan worden. De LM geeft op zijn (haar?) beurt weer aan dat ik wel op die lijst zou moeten staan, en dat de fiscale waarde juist is. Tussen die kast en muur zit ik al een maand of 2 klem.

NB: mooi werk met die tweet!

Frustrerend is het. Ik snap je helemaal. Heb je met Tesla gebeld voor die info over of je al dan niet op de lijst staat?
 
Frustrerend is het. Ik snap je helemaal. Heb je met Tesla gebeld voor die info over of je al dan niet op de lijst staat?

Ik had een service afspraak voor het uitlijnen van de wielen; terplekke gevraagd of er iets aan AP kon worden gedaan (o.a. na berichtgeving op dit forum). Dat kon de beste man terplekke niet, hij verwees me terug naar het callcentrum (en ben even vergeten welke afdeling precies). Daar is toen uiteindelijk aangegeven dat men heel hard aan het werk was om de hele situatie geregeld te krijgen, maar lieten ze ook doorschemeren dat het niet goed liep. Na doorvragen werd toen gezegd dat het er op leek dat ik niet op de lijst stond, en dat mijn lease maatschappij dat zou moeten weten/regelen.
 
Wij zijn af gelopen weekend naar Praag geweest met de M3 en wat is het een fijne reisauto maar wat werkt AP slecht in combinatie met SW 2019.16.2 :-(
Laten we hopen dat dit snel beter wordt veel slechter kan het niet meer worden lijkt mij.
Komt mogelijk door de wetten in de EU die de software kapot maken, het is binnen de EU verboden voor autopilot om scherpe bochten te nemen bijvoorbeeld. Dit omdat de auto's die in Europa ontwikkeld worden dit toch nog niet kunnen.
 
Ik rij nu enkele weken met AP en ruim een week met FSD. Mijn ervaring is dat het systeem steeds beter wordt. Zeker na de laatste update naar 2019.16.3.2 is het minder schrikkerig en geeft de bermlijn overschrijding veel minder alarmmeldingen op wegen zonder middenstreep. Gaat de goede kant op dus.
Nu nog een nette afhandeling.
 
  • Like
Reactions: fvanson and Ipe
Ik had de auto gekocht met standaard AP (dus niet de EAP).
Besteld in 2016, geleverd 23 februari.
Op 1 april toezegging (via email) gekregen dat ik de EAP kon aanschaffen voor € 2.150.
Dezelfde dag nog aangegeven dat ik van dat aanbod gebruik wil maken en hoe dat geregeld kan worden.....
Daarna.....jullie raden het al, volledige radiostilte.
Ondanks verschillende reminders, geen enkele reactie.
Vandaag nog maar eens boze email gestuurd.
Kijken of ze nu reageren na de ludieke actie van de collega's eerder vandaag (waarvoor dank!)