Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hepa filter voor M3?

This site may earn commission on affiliate links.
Op Ali kom je al interieur filters met en zonder norit tegen voor Euro 10,-- of minder.
Hepa kom ik nog niet zo snel tegen.
Maar je vroeg om een Europese verkoper ;)

In de professionele markt wordt een Hepa filter vaak NA een voorfilter (F7 oid) geplaatst.
En/of aanzienlijk groter uitgevoerd om de standtijd acceptabel te maken.
Maar vaker verwisselen is eventueel ook een optie.
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
48FF3845-180D-4FB2-B846-D5ADAAF71E7B.png
goed idee

meteen 2 filters besteld bij taptes.com voor 2 tientjes

TAPTES Cabin Air Filter for Tesla Model 3 ( Set of 2 )
 
  • Like
Reactions: PieterH
View attachment 505223 goed idee

meteen 2 filters besteld bij taptes.com voor 2 tientjes

TAPTES Cabin Air Filter for Tesla Model 3 ( Set of 2 )
Dat is een interessante link en dito prijs, maar helaas is het geen hepafilter. En met mijn astma welk ook nu, in dit jaargetij, weer opspeelt en het feit dat ik in de regio haaglanden met haar hoogste concentratie aan fijnstof woon ben ik geinteresseerd in een hepafilter als ik toch moet verwisselen. Ik ga wel even kijken of de webwinkel ook hepa heeft.......... Helaas....! Bedankt voor de info.
 
Last edited:
Voor diegenen die graag onderzoeken:

Ik heb een paar jaar geleden voor mijn huisventilatie systeem (Vallox 150) eens een tienjarige voorraad op maat gemaakte G4 (weet niet meer hoveel, grote zak vol in elk geval) en 10x H7 HEPA filters besteld bij Filtex in Lievegem (BE). Was toen ergens tussen de €200 en €300 kwijt zonder verzendkosten. Aangezien zuslief in Gent woont is die ze op een dag gewoon gaan halen.

Zelfs met correctie voor inflatie, populariteit en elk mogelijk ander excuus voor prijsverhogingen ga je dan nog steeds niet aan die 100 $ voor een setje komen. Of ze actief kool kunnen integreren in een HEPA filter is natuurlijk een ander paar mouwen, maar vragen staat altijd vrij. Het enige wat ze verder nodig hebben zijn de afmetingen en de details zoals het lipje en aantallen.
Als iemand zich geroepen voelt om ze in grote aantallen te bestellen, doe mij ook maar een setje. :D
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
Hepa wordt vaak als algemene term gebruikt maar de filtratie is van belang voor degene die "fijnstof" willen filteren.
Dan is het verstandig om de klasse aan te geven. Voorbeeld H12 -> efficientie MPPS 99,91651%
De categorie G4, H7 zal het nodige filteren maar op het gebied van fijn filtratie zul je in feite nog wat stapjes omhoog moeten.
Al dan niet in combinatie actief kool om geurtjes weg te filteren van alle IEC voor je op de weg :).
 
  • Like
Reactions: Mergoscia
P
Ik denk dat wij mogen beamen dat net als Mercedes of bmw je gewoon onnodig veel betaald.

ander voorbeeld bremo schijven voor en achter met de remblokken voor en achter ben ik hier bij de automaterialenhandel 40% meer kwijt dan online! Online was de prijs €750,-!

Als jij nou gewoon hepa filters gaat verkopen voor 50 euro per set, dan kopen wij ze allemaal bij jou en kun jij de winst in je zak steken.

Ik ben razend benieuwd.