Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn (zoveelste) UMC is overleden, laadt nog maar op 2 fasen. Heeft iemand er nog eentje liggen die ik over kan nemen? Ik ben bang dat ie nu buiten de garantie valt, auto heeft >80k gereden, ik laad er dagelijks mee en dsn gaan ze max 1,5 jaar mee

Een vraag: gebruik je die kabel buiten in de regen?

Bij mij overleden een paar geleden ook een paar UMC's, die door Tesla gratis werden vervangen onder garantie. Ik werd er na het tweede geval op gewezen dat ze niet geschikt zijn om in de regen te gebruiken, zeker niet als ze (wat bij mij het geval was) aan een laadpaal hangen waardoor regenwater langs de kabel het regelkastje in kan lopen. Hij is niet waterdicht op de plek waar de kabel overgaat in het kastje. Resultaat: kortsluiting.

Sindsdien heb ik het kastje ingepakt in een vuilniszak die ik heel goed heb dichtgetapet.
 
  • Helpful
Reactions: Michel3 and Rohodo
Een vraag: gebruik je die kabel buiten in de regen?

Bij mij overleden een paar geleden ook een paar UMC's, die door Tesla gratis werden vervangen onder garantie. Ik werd er na het tweede geval op gewezen dat ze niet geschikt zijn om in de regen te gebruiken, zeker niet als ze (wat bij mij het geval was) aan een laadpaal hangen waardoor regenwater langs de kabel het regelkastje in kan lopen. Hij is niet waterdicht op de plek waar de kabel overgaat in het kastje. Resultaat: kortsluiting.

Sindsdien heb ik het kastje ingepakt in een vuilniszak die ik heel goed heb dichtgetapet.

Je kan dan toch beter een TWC kopen? Die mag wel buiten hangen heb ik begrepen.
 
Omdat ik de twc mag indienen als kosten. Dus prima om een factuur te hebben van 400,- wat hij me koste.... Maar mag ook een 530,- zijn... Maar iedereen hier denkt direct aan zzp belasting fraude

Ja daar had ik overheen gelezen.
Ik dacht overigens niet aan fraude hoor. Maar als particulier ben je meestal niet heel erg gebrand op een factuur, zakelijk wel.
 
  • Funny
Reactions: RoderikS
Je kan dan toch beter een TWC kopen? Die mag wel buiten hangen heb ik begrepen.

Dat is op die plek (de zaak) praktisch gezien niet haalbaar. Vanwege de positie van de laadplek. Wel een laadpaal met mennekes-aansluiting nu voor een Kona van een werknemer, maar dat is het maximum wat de meterkast trekt zonder ingrijpende aanpassing van de aansluiting. We kunnen al de vaatwasser niet aanzetten als de Kona aan het laden is :D

Maar ik ga te veel off topic nu.
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Heeft er nog iemand belang bij een complete set nieuwe ongebruikte Tesla Model S 21 inch Arachnid velgen met de bijbehorende Michelin Pilot Super Sport banden, bandendruksensoren en naafkapjes? Vaste prijs: €3500,-

IMG_20190219_094939 (2).jpg
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Dat is op die plek (de zaak) praktisch gezien niet haalbaar. Vanwege de positie van de laadplek. Wel een laadpaal met mennekes-aansluiting nu voor een Kona van een werknemer, maar dat is het maximum wat de meterkast trekt zonder ingrijpende aanpassing van de aansluiting. We kunnen al de vaatwasser niet aanzetten als de Kona aan het laden is :D

Maar ik ga te veel off topic nu.
De Kona trekt op 1 fase meer(32A) dan wat de meeste Tesla’s(24A) doen.
 
Onze Model X staat ook ‘gewoon’ te koop, maar ergens voelt het als zonde. Want wij hebben een van de legendarische DLL financial leaseconstructies met 0,4% rente. En dat voordeel zou dan naar niemand meer gaan...

Dus nu ook: ter overname aangeboden: financial lease contract voor onze Model X90D van augustus 2017. Ca 83.000 km, zwart, AP 2.0, trekhaak, premium (inclusief bioweapon defense mode ;-)) 6 zits en meer.
En natuurlijk nog 4% bijtelling tot en met augustus 2022.

Graag PM als je meer wilt weten over de auto of financial lease.
 
  • Like
Reactions: Ger356
Een vraag: gebruik je die kabel buiten in de regen?

Bij mij overleden een paar geleden ook een paar UMC's, die door Tesla gratis werden vervangen onder garantie. Ik werd er na het tweede geval op gewezen dat ze niet geschikt zijn om in de regen te gebruiken, zeker niet als ze (wat bij mij het geval was) aan een laadpaal hangen waardoor regenwater langs de kabel het regelkastje in kan lopen. Hij is niet waterdicht op de plek waar de kabel overgaat in het kastje. Resultaat: kortsluiting.

Sindsdien heb ik het kastje ingepakt in een vuilniszak die ik heel goed heb dichtgetapet.

Ja, ik gebruik hem buiten, maar onder een afdak, dus hij ligt niet in de regen. Daar zou hij tegen moeten kunnen. Toch idd eens naar een twc kijken...
 
Hoi! Vrijdag ga ik mijn model 3 ophalen. Mijn model S75 van iets meer dan een jaar oud (eind 2017) en 30k op de teller gaat eruit. Prachtige auto, maar was me iets te groot. Half leren bekleding, glazen dak, luchtvering, snelle laatste serie achterwielaandrijving (0-100 4,5) perfecte staat. Kenteken: RG376J prijs: 58ex btw / 70 incl btw stuur me een PM bij interesse.
 

Attachments

  • D49E165A-502E-4787-9C85-A1A5DBCAC239.jpeg
    D49E165A-502E-4787-9C85-A1A5DBCAC239.jpeg
    650.1 KB · Views: 51