Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
  • Like
Reactions: Mars1
I.v.m. koop MS100D mijn MS75D te koop, op 27-05-2018 op kenteken gezet, dus nog 53 maanden 4% bijtelling.
BTW is verrekenbaar.
Extra opties zijn:
Zonnedak
Meisterwerk velgen en banden (2 maanden oud en factuur aanwezig)
Getinte ramen (factuur aanwezig)
Voorzien van een professionele glascoating van Clean=Clean waardoor de metalic lak extra beschermd is en de auto mooi glimt. (factuur aanwezig)
Er zit onbeperkt superchargen bij.

Interesse? Doe een serieus bod. Evt. ook beschikbaar o.b.v. scherpe financial lease voorwaarden. €811,- p.m. 1,99% rente bij DLL. Aanvang fee €6.500 met slottermijn van €27.000.
 

Attachments

  • 20190304_124208.jpg
    20190304_124208.jpg
    491.2 KB · Views: 76
  • 20190304_124244.jpg
    20190304_124244.jpg
    281.5 KB · Views: 60
  • 20190304_124246.jpg
    20190304_124246.jpg
    263.5 KB · Views: 52
  • 20190304_124400.jpg
    20190304_124400.jpg
    494 KB · Views: 55
  • Like
Reactions: job-lek and shthpnz
Bas , heb je al gekeken wat ze nu kosten?
De prijs voor een P100D is behoorlijk gezakt namelijk.
Ik hoop voor je dat het bijtelling voordeel nog wel de moeite waard is tov de prijsdaling.
Inderdaad best wel een risico.
(Wel een pracht auto)
Succes met de verkoop.
Ja ik heb gekeken wat ze nu kosten. Absurd dat dit mogelijk is maar bij tesla kan (bijna) alles... Deze geniet nog de volle 4% bijtelling. En de prijs is sterk gereduceerd t.o.v. toenmalige prijzen. Ik heb € 48.000,- waardevermindering geslikt op mijn huidige P100D van juni. Dit is nog steeds een voordelige auto t.o.v. een huidig model. Dus de koper en de verkoper delen het voordeel was mijn idee. Biedingen graag persoonlijk.
 
Ja ik heb gekeken wat ze nu kosten. Absurd dat dit mogelijk is maar bij tesla kan (bijna) alles... Deze geniet nog de volle 4% bijtelling. En de prijs is sterk gereduceerd t.o.v. toenmalige prijzen. Ik heb € 48.000,- waardevermindering geslikt op mijn huidige P100D van juni. Dit is nog steeds een voordelige auto t.o.v. een huidig model. Dus de koper en de verkoper delen het voordeel was mijn idee. Biedingen graag persoonlijk.

50k aan bijtelling proberen terug verdienen is een hoop. Ik wil je verkooppret niet drukken maar Hoe zit jouw rekensom eruit om hier nog voordeel van de koper uit te halen?

Netto bijtelling @ 52% belasting:

Bijtelling oude situ over 150k is € 6.760 pj
Bijtelling nieuwe situ over 100k is € 3.120 pj

Scheelt per saldo € 3.500 per jaar aan bijtelling, of mis ik iets ?

Ik heb dan nog niet eens de extra financieringslasten over 50k meegenomen.
 
50k aan bijtelling proberen terug verdienen is een hoop. Ik wil je verkooppret niet drukken maar Hoe zit jouw rekensom eruit om hier nog voordeel van de koper uit te halen?

Netto bijtelling @ 52% belasting:

Bijtelling oude situ over 150k is € 6.760 pj
Bijtelling nieuwe situ over 100k is € 3.120 pj

Scheelt per saldo € 3.500 per jaar aan bijtelling, of mis ik iets ?

Ik heb dan nog niet eens de extra financieringslasten over 50k meegenomen.
Zo als ik het lees heeft @Bas. er een nieuwe P100D bij gekocht die 2018 op kenteken gezet is door tesla, dus bijtelling is 4% over nieuwwaarde 2018 dus 150K+
Maar deze heeft hij gekocht voor de helft ongeveer omdat het een voorraad auto van tesla is en de nieuwe prijzen gelden.
Oftewel oude bijtelling +nieuwe prijs is extra voordeel en als dat voordeel voor de koper bv 20K is wil bas daar ook wat van meepikken.
 
Bedragen wisselde ik om maar verschil blijft hetzelfde. Bijtellingsvoordeel is 3500 per jaar netto. Dit maximaal 5 jaar is 17.500 aan maximaal voordeel. Om dit te verdelen staat niet tegen het risico over wat Bas heeft genomen ( zeker niet met de huidige pricedrop). Weet alleen niet wat Bas betaald heeft maar dat zal >100k zijn toch?
 
Bedragen wisselde ik om maar verschil blijft hetzelfde. Bijtellingsvoordeel is 3500 per jaar netto. Dit maximaal 5 jaar is 17.500 aan maximaal voordeel. Om dit te verdelen staat niet tegen het risico over wat Bas heeft genomen ( zeker niet met de huidige pricedrop). Weet alleen niet wat Bas betaald heeft maar dat zal >100k zijn toch?
Dat zal ruim onder de 100K zitten lijkt me. Is namelijk een voorraad model met korting tov nieuw prijs, dus als een nieuwe 98K kost zit deze er onder lijkt me.
Kijk maar naar de post van @Mad P***y over de X P100D.
 
Bedragen wisselde ik om maar verschil blijft hetzelfde. Bijtellingsvoordeel is 3500 per jaar netto. Dit maximaal 5 jaar is 17.500 aan maximaal voordeel. Om dit te verdelen staat niet tegen het risico over wat Bas heeft genomen ( zeker niet met de huidige pricedrop). Weet alleen niet wat Bas betaald heeft maar dat zal >100k zijn toch?
Hij zal echt wel flink wat minder dan dat betaald hebben.Maar dat maakt toch niets uit voor een eventuele koper? Als die naast de uitverkoopmodellen heeft gegrepen, is dit gewoon een mooie herkansing.

En tja, doorgaans wordt er neer gekeken op ‘scalpers’ zoals @Bas. Maar het is gewoon een Handige Harrie die in het gat is gesprongen tussen de actuele marktwaardes en de uitverkoopprijzen bij Tesla, die blijkbaar geen rekening hielden met het Nederlandse bijtellingsvoordeel. Daarom wel slim dat hij even een nieuw TMC-account hiervoor heeft aangemaakt.
 
  • Like
Reactions: Tom X
I.v.m. koop MS100D mijn MS75D te koop, op 27-05-2018 op kenteken gezet, dus nog 53 maanden 4% bijtelling.
BTW is verrekenbaar.
Extra opties zijn:
Zonnedak
Meisterwerk velgen en banden (2 maanden oud en factuur aanwezig)
Getinte ramen (factuur aanwezig)
Voorzien van een professionele glascoating van Clean=Clean waardoor de metalic lak extra beschermd is en de auto mooi glimt. (factuur aanwezig)
Er zit onbeperkt superchargen bij.

Interesse? Doe een serieus bod. Evt. ook beschikbaar o.b.v. scherpe financial lease voorwaarden. €811,- p.m. 1,99% rente bij DLL. Aanvang fee €6.500 met slottermijn van €27.000.

Ter aanvulling op mijn post van gisteren, de auto kan ook op 21 inch velgen geleverd worden met Pirelli P zero zomerbanden. Om de zwarte 20 inch velgen liggen winterbanden. Zie onderstaand voor foto's.
 

Attachments

  • 20181029_082225.jpg
    20181029_082225.jpg
    393.4 KB · Views: 50
  • 20181029_082217.jpg
    20181029_082217.jpg
    401.4 KB · Views: 49
Dat zal ruim onder de 100K zitten lijkt me. Is namelijk een voorraad model met korting tov nieuw prijs, dus als een nieuwe 98K kost zit deze er onder lijkt me.
Kijk maar naar de post van @Mad P***y over de X P100D.
Ik denk toch dat je met dit soort prijzen moet rekenen: (dit staat er nu op Tesla Nederland CPO en nieuwe voorraad)

Schermafbeelding 2019-03-05 om 21.09.32.png


Hoewel ze afgelopen weekend naar mijn beleving voor lagere bedragen stonden. Als ik het mij goed herinner stond die van Bas er voor 102/104 op...
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik vraag me bij deze doorverkoop wel af of de BTW verrekenbaar is. Bij verkoop door een particulier niet. De kans op MIA is in elk geval verkeken (geldt niet voor tweedehands bedrijfsmiddelen).
Vraag het @Bas. eens, M.
Ik denk dat hij een en ander heus wel via een bedrijf laat lopen.
En MIA werkt volgens mij ook nog voor nagenoeg nieuwe voertuigen.
 
De p100d’s uit dec 2018 stonden tussen 90 en 100k te koop.

MIA/VAMIL: 'nieuwe' vervoermiddelen

Voor de MIA en de VAMIL moet een voertuig ‘nieuw’ zijn. Hierbij gebruiken we de omschrijving die de omzetbelasting gebruikt voor nieuwe vervoermiddelen. Een milieuvriendelijke auto is ‘nieuw’ als deze niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik is genomen of niet meer dan 6000 kilometer heeft gereden.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB