Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
gezocht
* wintermatten voor een Model X. (liefst te huur/ te leen, midden feb., regio Almere)
* hoedenplank voor classic Model S (als inruil heb ik een licht beschadigde)
* frunk koffer (voor de “magnetron”) classic Model S.
* zwarte alloygators (ook los, 21 inch)

aangeboden
* speakers uit de A-stijl (links en rechts) classic Model S.
 
Ook hier een teveel bestelde:

Jeda Wireless Charging pad voor Tesla Model 3. Nog helemaal nieuw in de doos
Werkt echt uitstekend, draadloos je telefoon laden in portrait of landscape

Ik verkoop hem voor 100 Euro.

Je kan hem in Amerika bestellen dan kost hij 99 Dollar maar dan komen er nog verzend kosten en invoerrechten bij.
Het is dus een vaste prijs
 
Is die überhaupt toe te passen? Ik denk dat je geen ketting kwijt kunt tussen wiel en de rand van de wielkast.
Van de week heb ik Weissenfels kettingen op de voorwielen van mijn M3LR gehad. Er is weinig ruimte, maar het past wel en loopt niet aan.

Overigens zijn sneeuwkettingen bergop op een besneeuwde weg niet gauw nodig vanwege de vierwielaandrijving. Maar bergaf was ik blij ze erop te hebben.
 
Van de week heb ik Weissenfels kettingen op de voorwielen van mijn M3LR gehad. Er is weinig ruimte, maar het past wel en loopt niet aan.

Overigens zijn sneeuwkettingen bergop op een besneeuwde weg niet gauw nodig vanwege de vierwielaandrijving. Maar bergaf was ik blij ze erop te hebben.

Op de voorwielen?! Dan heb je mazzel dat je niet in de greppel bent beland.
 
Bij vierwielaandrijving is het heel normaal dat de kettingen op de voorwielen gaan. Zeker bij een afdaling werkt dat het beste. Dat bij een Tesla de wielkasten te klein zijn zal een reden kunnen zijn om ze achter te leggen. Ik ben wel benieuwd welke theorie Tesla hier hanteert.
De theorie dat je niet wil worden ingehaald door je achterwielen. Daarom leg je het beste paar banden ook achter.
 
  • Like
Reactions: Jobster
De theorie dat je niet wil worden ingehaald door je achterwielen. Daarom leg je het beste paar banden ook achter.
Daar ben ik het wel mee eens. Alleen vraag ik mij af of dit bergafwaarts goed werkt. Als de voorwielen continue in het ABS schieten en je met de achterwielen moet remmen. Overigens is er tussen het fusee en de band maar een minimale ruimte. Daar kan nooit een ketting tussen. Lijkt me ook wel wat problemen te kunnen geven bij aanvriezende sneeuw. Ik heb bij mijn Audi Quattro ook wel eens de wielkasten totaal volgereden zodat hij bijna niet meer kon sturen.
 
Daar ben ik het wel mee eens. Alleen vraag ik mij af of dit bergafwaarts goed werkt. Als de voorwielen continue in het ABS schieten en je met de achterwielen moet remmen. Overigens is er tussen het fusee en de band maar een minimale ruimte. Daar kan nooit een ketting tussen. Lijkt me ook wel wat problemen te kunnen geven bij aanvriezende sneeuw. Ik heb bij mijn Audi Quattro ook wel eens de wielkasten totaal volgereden zodat hij bijna niet meer kon sturen.
Maar is het niet zo, dat bij de Model 3 de aandrijving ook bij een AWD primair op de achterwielen is en de voorwielen alleen worden bijgeschakeld als er veel power gevraagd wordt? Misschien weet iemand of dit klopt en of er ook nog andere situaties zijn waarbij de voorwielen worden bijgeschakeld. Mocht dit zo zijn, dan kan ik nog niet beredeneren of de kettingen het beste voor of achter kunnen liggen, maar het is laat voor mij en ik ben moe. Morgen weer.
 
Maar is het niet zo, dat bij de Model 3 de aandrijving ook bij een AWD primair op de achterwielen is en de voorwielen alleen worden bijgeschakeld als er veel power gevraagd wordt? Misschien weet iemand of dit klopt en of er ook nog andere situaties zijn waarbij de voorwielen worden bijgeschakeld. Mocht dit zo zijn, dan kan ik nog niet beredeneren of de kettingen het beste voor of achter kunnen liggen, maar het is laat voor mij en ik ben moe. Morgen weer.

Volgens mij is het zo dat als je berg op rijd je de kettingen achter doet (meer druk op de achter as ivm zwarte kracht) en dit bergaf weer omwisselt naar de voorwielen.

bij tesla was hij bij de S zo dat op cruise snelheid de achterwielen niet meer aan gedreven werden omdat de motor voorin zuiniger is.. tenminste dat staat mij nog bij. (correct me if im wrong)
 
Ben op zoek naar 4x gebruikte 19 inch zomerbanden (235/40 ZR19, liefst Michelin Pilot Sport 4) aangezien ik mogelijk naar 19 inch velgen wil gaan voor mijn zomerset. Als ik 4 nieuwe moet kopen wordt het me allemaal een beetje te duur op het moment in combinatie met nieuwe velgen en TPMS sensoren. Als iemand dus nog een 19 inch set heeft liggen hoor ik het graag. :) Anders ga ik waarschijnlijk toch maar gewoon voor 18 inch velgen.

Als ik een 19 inch set kan krijgen heb ik zelf een 18 inch set over (4x 235/45 ZR18 Michelin Pilot Sport 4) waar ik zo'n 5000 km mee heb gereden als iemand interesse heeft. ;)
 
In verband met verkoop van Tesla vrijwel nieuwe 22” Tesla Model X Onyx velgen aangeboden.
Orginele fabrieksvelg, matzwart, incl wieldoppen
In juli 2019 gemonteerd met nieuwe Goodyear banden. Circa 10.000 km gebruikt, circa 6mm profiel.
Geen schade, krassen, deukjes of stoeprandschade.

Nieuwprijs in juli 2019 was 4840 euro. Verkoop op factuur is mogelijk. Prijs is exclusief BTW en niet onderhandelbaar.
 

Attachments

  • 09DC9D28-1BFC-49F5-9136-5E67A64B4104.jpeg
    09DC9D28-1BFC-49F5-9136-5E67A64B4104.jpeg
    807.9 KB · Views: 45
  • C52DB19D-4B05-42BA-9C56-CAB93BF0EC31.jpeg
    C52DB19D-4B05-42BA-9C56-CAB93BF0EC31.jpeg
    552.9 KB · Views: 45