Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Toch bijzonder.

Tesla.com -> model S -> snel leverbaar

Vele 2016 en 2017 model S'en
Overstap naar Model Y? (lees: inruil)
 
Meen je dit nou echt? Ik haal dat zeker! Ik heb de laatste 45.000 km (zie foto op marktplaats) gemiddeld ongeveer 175 Wh/km gereden en dit is al de derde winter dat hij dit meet. Haal jij dit dan niet? Ik zie dat je een P hebt, scheelt dat zo veel?
10km verschil tussen zomer en winter lijkt mij toch ook absurd. Zeker dat je geen typefouten gemaakt hebt en dat het eerder 250/360 moet zijn ?
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik maak geen fout.
Ik begrijp Paco zijn twijfel. Vooral als je een foto van je app. op marktplaats zet waar de oplaadlimiet op max. staat en slechts 346km geeft.
Screen Shot 2022-01-05 at 18.23.21.png
 
Ik begrijp Paco zijn twijfel. Vooral als je een foto van je app. op marktplaats zet waar de oplaadlimiet op max. staat en slechts 346km geeft.
View attachment 752252
Ik snap zijn twijfel, maar dat is omdat hij misschien vanuit zijn eigen auto redeneert. Nu staat er inderdaad 346 en als ik hem nu aan de lader leg zie ik zelfs 343 staan. Maar net voor de koude dagen in december stond hij op meer dan 355. Het is niet altijd constant merk ik. Bij jullie wel? Daarnaast rijd ik altijd de maximum snelheid wat mag, maar trek ik nooit snel op. Vandaar dat mijn verbruik relatief laag is. Mijn dagelijkse ervaring (3 x per week) bij woonwerkverkeer van 60 km merk ik altijd dat ik minder verbruik dan 60 km.
Ik houd van eerlijkheid en heb de schatting zelfs lager gezet dan wat mogelijk is als je zo rijd en de auto verwarmt zoals ik.
 
Ik snap zijn twijfel, maar dat is omdat hij misschien vanuit zijn eigen auto redeneert. Nu staat er inderdaad 346 en als ik hem nu aan de lader leg zie ik zelfs 343 staan. Maar net voor de koude dagen in december stond hij op meer dan 355. Het is niet altijd constant merk ik. Bij jullie wel? Daarnaast rijd ik altijd de maximum snelheid wat mag, maar trek ik nooit snel op. Vandaar dat mijn verbruik relatief laag is. Mijn dagelijkse ervaring (3 x per week) bij woonwerkverkeer van 60 km merk ik altijd dat ik minder verbruik dan 60 km.
Ik houd van eerlijkheid en heb de schatting zelfs lager gezet dan wat mogelijk is als je zo rijd en de auto verwarmt zoals ik.
Bij mij is het 240 km in de winter en 360 in de zomer. Zoveel verschil is het meestal. Het is niet alleen je stoelverwarming, er komt veel meer bij kijken. Accu moet warm worden, kachel ipv zuinigere airco.

Het echte verbruik (via TeslaFi gemeten) is vaak compleet anders dan je boordcomputer(houdt geen rekening met randzaken die energie verbruiken) aangeeft (net als je range). Range is altijd erg bewerkelijk, als je lange ritten doet is het gunstiger dan als je veel korte ritten doet.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Ik snap zijn twijfel, maar dat is omdat hij misschien vanuit zijn eigen auto redeneert. Nu staat er inderdaad 346 en als ik hem nu aan de lader leg zie ik zelfs 343 staan. Maar net voor de koude dagen in december stond hij op meer dan 355. Het is niet altijd constant merk ik. Bij jullie wel? Daarnaast rijd ik altijd de maximum snelheid wat mag, maar trek ik nooit snel op. Vandaar dat mijn verbruik relatief laag is. Mijn dagelijkse ervaring (3 x per week) bij woonwerkverkeer van 60 km merk ik altijd dat ik minder verbruik dan 60 km.
Ik houd van eerlijkheid en heb de schatting zelfs lager gezet dan wat mogelijk is als je zo rijd en de auto verwarmt zoals ik.
als je het over realistisch rijbereik hebt.... wie gaat er nou alleen met stoelverwarming aan de auto in.. dat noem ik voor de meesten niet realistisch.
Maar goed, een koper moet zelf onderzoeken wat realistisch is, en wat hij van de gele randen op het scherm vindt. Succes met de verkoop.
 
Bij mij is het 240 km in de winter en 360 in de zomer. Zoveel verschil is het meestal. Het is niet alleen je stoelverwarming, er komt veel meer bij kijken. Accu moet warm worden, kachel ipv zuinigere airco.

Het echte verbruik (via TeslaFi gemeten) is vaak compleet anders dan je boordcomputer(houdt geen rekening met randzaken die energie verbruiken) aangeeft (net als je range). Range is altijd erg bewerkelijk, als je lange ritten doet is het gunstiger dan als je veel korte ritten doet.
Misschien moet je even je auto in de signatuur zetten. Anders zegt je verbruik niet zo veel
 
Aangeboden: Tesla Model 3 accessoires:
  1. Opbergvak middenconsole
  2. USB hub met compartiment
  3. veren om de koffer automatisch te openen
Ik verkoop deze spullen omdat ik een Model Y gekocht heb en deze spullen er niet op passen.

Liefst op te halen regio west-vlaanderen Belgie, prijs bespreekbaar.
 

Attachments

  • tesla_usb_hub.jpeg
    tesla_usb_hub.jpeg
    59.3 KB · Views: 75
  • tesla_accessoires.jpeg
    tesla_accessoires.jpeg
    58.5 KB · Views: 37
  • tesla_opbergvak_middenconsole.jpeg
    tesla_opbergvak_middenconsole.jpeg
    50.3 KB · Views: 49
  • tesla_koffer_veren.jpeg
    tesla_koffer_veren.jpeg
    101.1 KB · Views: 42
  • tesla_usb_hub_3.jpeg
    tesla_usb_hub_3.jpeg
    42.6 KB · Views: 44
  • tesla_usb_hub_4.jpeg
    tesla_usb_hub_4.jpeg
    60 KB · Views: 34
  • tesla_usb_hub_2.jpeg
    tesla_usb_hub_2.jpeg
    43.4 KB · Views: 43
Wegens de verkoop van de S hebben wij het volgende in de aanbieding:

Sneeuwkettingen, Maggi Trak 217. Passen niet op de bandenmaat van de Y. Helaas niet te hoeven te gebruiken, want het is zo eenvoudig in het omleggen. Zie dit filmpje.

Orginele Tesla all-weather matten voor bestuurder, passagier en achterbank.

Brock B32 19" velgen (8,5*19; 5*120, ET35, 64.1) met Nokian WRA4 245/45/19" Winterbanden en inclusief TPMS sensoren. Profiel: 4,8; 4,6; 3,8; 3,5 mm. (dus wel aan vervanging toe voor winter).
 

Attachments

  • 20220109_114049.jpg
    20220109_114049.jpg
    339.9 KB · Views: 47
  • 20220109_114754.jpg
    20220109_114754.jpg
    1,019.6 KB · Views: 56
  • 20220109_114948.jpg
    20220109_114948.jpg
    493.9 KB · Views: 48
  • 20220109_115657.jpg
    20220109_115657.jpg
    755 KB · Views: 51
  • 20220109_114932.jpg
    20220109_114932.jpg
    564.5 KB · Views: 72