Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik vermoed dat de inruilgarantie op dit moment een heel luxe garantie is. Ik verwacht dat je op dit moment op de reguliere markt al snel 5k lager uit komt. Handelaren en particulieren lijken momenteel niet te staan te springen om gebruikte model s.
En ondanks dat de auto's niet vergelijkbaar zijn, kiezen bij een dergelijke prijsstelling veel mensen voor een nieuwe model 3 met garantie.
ik heb voor dezelfde configuratie met echter wel 170.000 km bij Tesla een bod gehad van 16K dus de 39 K lijkt mij een serieus degelijk bod.
 
ik heb voor dezelfde configuratie met echter wel 170.000 km bij Tesla een bod gehad van 16K dus de 39 K lijkt mij een serieus degelijk bod.
Dat is ook exact wat ik aangeef. De verkoper heeft de auto voor 44.5k te koop staan en ik denk dat dat vrij hoog zit. Ik zie overigens dat er nog altijd vrij veel gebruikte Tesla's voor hoge vraagprijzen staan op de autosites maar dat verkopen veelal uitblijven. Dus ik denk dat de 39K garantiewaarde die hij heeft bij Tesla (is overigens geen bod wat iemand nu zal krijgen bij Tesla wanneer hij zijn auto bij Tesla aanbiedt) een erg nette is. Overigens begrijp ik goed dat de verkoper eerst probeert of er meer te krijgen is bij directe verkoop.
 
  • Like
Reactions: cousin_IT
Dat is ook exact wat ik aangeef. De verkoper heeft de auto voor 44.5k te koop staan en ik denk dat dat vrij hoog zit. Ik zie overigens dat er nog altijd vrij veel gebruikte Tesla's voor hoge vraagprijzen staan op de autosites maar dat verkopen veelal uitblijven. Dus ik denk dat de 39K garantiewaarde die hij heeft bij Tesla (is overigens geen bod wat iemand nu zal krijgen bij Tesla wanneer hij zijn auto bij Tesla aanbiedt) een erg nette is. Overigens begrijp ik goed dat de verkoper eerst probeert of er meer te krijgen is bij directe verkoop.
Ik probeer er niet meer voor te krijgen. Zoals in de post aangegeven vraag ik precies wat Tesla mij zou bieden, dus de 39k garantiewaarde. Enige wat ik erboven op vraag zijn de upgrades (ontchroming/renklauwen) en extra banden/velgenset die ik ervoor heb gekocht.

Daarnaast als ik kijk naar wat Tesla tegenwoordig aanbiedt zijn deze allemaal met KM's boven de 100k voor 5k minder dan mijn vraagprijs. Met mijn huidige KM stand (60k) verwacht ik wel degelijk dat deze rond de 40k waard zou moeten zijn. Vandaar dat ik tot op heden ook nog twijfel om wel of geen gebruik te maken van de garantiewaarde. Het is een compleet auto die je eigenlijk helemaal 'op' kan rijden.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Ik probeer er niet meer voor te krijgen. Zoals in de post aangegeven vraag ik precies wat Tesla mij zou bieden, dus de 39k garantiewaarde. Enige wat ik erboven op vraag zijn de upgrades (ontchroming/renklauwen) en extra banden/velgenset die ik ervoor heb gekocht.

Daarnaast als ik kijk naar wat Tesla tegenwoordig aanbiedt zijn deze allemaal met KM's boven de 100k voor 5k minder dan mijn vraagprijs. Met mijn huidige KM stand (60k) verwacht ik wel degelijk dat deze rond de 40k waard zou moeten zijn. Vandaar dat ik tot op heden ook nog twijfel om wel of geen gebruik te maken van de garantiewaarde. Het is een compleet auto die je eigenlijk helemaal 'op' kan rijden.
Wees slim, pak de gegarandeerde restwaarde bij Tesla. Op de vrije markt heb je mazzel als je er 34k voor kan vangen.
 
Ik probeer er niet meer voor te krijgen. Zoals in de post aangegeven vraag ik precies wat Tesla mij zou bieden, dus de 39k garantiewaarde. Enige wat ik erboven op vraag zijn de upgrades (ontchroming/renklauwen) en extra banden/velgenset die ik ervoor heb gekocht.

Daarnaast als ik kijk naar wat Tesla tegenwoordig aanbiedt zijn deze allemaal met KM's boven de 100k voor 5k minder dan mijn vraagprijs. Met mijn huidige KM stand (60k) verwacht ik wel degelijk dat deze rond de 40k waard zou moeten zijn. Vandaar dat ik tot op heden ook nog twijfel om wel of geen gebruik te maken van de garantiewaarde. Het is een compleet auto die je eigenlijk helemaal 'op' kan rijden.
De garantie die iemand bij Tesla krijgt is al snel 5k waard.
 
Ik zoek een S 100D van 2018/19 in prima staat, zonder rammeltjes. Mocht je er eentje in de aanbieding hebben: [email protected]
Gratis laden word niet overgedragen op model s na 2017. Wat mensen ook zeggen trap er niet in.

"The Model S has been a part of Free Unlimited Supercharging promotions after the 2017 change, but these promotions limit Tesla’s Free Unlimited Supercharging for the Model S to a single owner (it does not transfer)."

 
Gratis laden word niet overgedragen op model s na 2017. Wat mensen ook zeggen trap er niet in.

"The Model S has been a part of Free Unlimited Supercharging promotions after the 2017 change, but these promotions limit Tesla’s Free Unlimited Supercharging for the Model S to a single owner (it does not transfer)."

https://www.findmyelectric.com/blog...ng-transfer-when-you-sell-your-tesla/[/QUOTE]
Ik heb van juni 2017 met free Supercharging en het is SC01. Beter kun je vragen als het SC01 (free supercharging op auto) of SC05 (free supercharging voor alleen eerste eigenaar).
sell-your-tesla/[/URL]
 
Gratis laden word niet overgedragen op model s na 2017. Wat mensen ook zeggen trap er niet in.

"The Model S has been a part of Free Unlimited Supercharging promotions after the 2017 change, but these promotions limit Tesla’s Free Unlimited Supercharging for the Model S to a single owner (it does not transfer)."

Ik heb van juni 2017 met free Supercharging en het is SC01. Beter kun je vragen als het SC01 (free supercharging op auto) of SC05 (free supercharging voor alleen eerste eigenaar).
 
Filosofische vraag: wat zou SC01 (free supercharging op auto) waard zijn? Er is nu een 'promotie' waarbij je tot eind december je SC01 kan overzetten naar je nieuwe wagen (maar dan wel als SC05 - free supercharging voor alleen eerste eigenaar), wat dan natuurlijk wel betekent dat de wagen die je verkoopt geen gratis supercharging meer heeft (laat staan SC01). Iemand hier ervaring mee? Verkoop/inruil van bijvoorbeeld een 2016 MS met of zonder SCO1?
 
Filosofische vraag: wat zou SC01 (free supercharging op auto) waard zijn? Er is nu een 'promotie' waarbij je tot eind december je SC01 kan overzetten naar je nieuwe wagen (maar dan wel als SC05 - free supercharging voor alleen eerste eigenaar), wat dan natuurlijk wel betekent dat de wagen die je verkoopt geen gratis supercharging meer heeft (laat staan SC01). Iemand hier ervaring mee? Verkoop/inruil van bijvoorbeeld een 2016 MS met of zonder SCO1?
Mijn antwoord is niet filosofisch. There is no such thing as a free meal.
Is afhankelijk van de km die je plant te doen.
Bereken eens aan de hand van je laadhistoriek, die je in de app kan downoaden, wat het jou waard is op voor de geplande levensduur van jouw volgende wagen en bied de koper de 2 opties aan. Verkoop zonder free SuC en met (= prijs zonder + jouw berekende kost+ wat marge). De koper kan dan dezelfde rekening maken. Als hij veel meer km doet, zal hij profijt doen met free SuC. Indien minder, zal hij de free SuC aan jou laten.
 
Filosofische vraag: wat zou SC01 (free supercharging op auto) waard zijn? Er is nu een 'promotie' waarbij je tot eind december je SC01 kan overzetten naar je nieuwe wagen (maar dan wel als SC05 - free supercharging voor alleen eerste eigenaar), wat dan natuurlijk wel betekent dat de wagen die je verkoopt geen gratis supercharging meer heeft (laat staan SC01). Iemand hier ervaring mee? Verkoop/inruil van bijvoorbeeld een 2016 MS met of zonder SCO1?
Vorig jaar (met extreem oplopende energieprijzen) was het verschil ca. 5-10k. Ik heb het idee dat de verschillen ondertussen flink afnemen ivm de leeftijd (en einde garantie) van de SC05 modellen. De vraag/populariteit van MS/MX neemt iets af en het aanbod neemt toe. Niet voor niets de meest geëxporteerde auto van 2023......

Als je zelf frequent gebruik maakt van SUC zou ik het zeker overzetten naar een nieuwe Tesla. (en de oude zonder verkopen)
Of voor 5k (extra) zonnepanelen op je dak plaatsen en daarvan de komende 25 jaar gratis laden ;)
 
  • Like
Reactions: Redsjo
Laatst ging het in het MX/MS refresh topic over de waarde van gratis SeC. Het hangt enorm af van hoe je je auto gebruikt. Voor mij persoonlijk was de waarde vrij klein. Anderen beweerde dat het duizenden euros heeft bespaard..

Ik ben meer tevreden met de 7.5K besparing omdat ik FSD heb kunnen meenemen.
 
Laatst ging het in het MX/MS refresh topic over de waarde van gratis SeC. Het hangt enorm af van hoe je je auto gebruikt. Voor mij persoonlijk was de waarde vrij klein. Anderen beweerde dat het duizenden euros heeft bespaard..

Ik ben meer tevreden met de 7.5K besparing omdat ik FSD heb kunnen meenemen.
Mij heeft het op 6 jaar 8000€ opgebracht. 200000km, 50% SuC. Gerekend aan 0,35€/kWh (het gemiddeld tarief dat ik thuis betaalde)
 
Wat is free superchargen waard? Goede vraag, hoe lang ga je hem rijden en hoeveel ga je superchargen. Ik heb in de 2 jaar en 10 maanden voor €944,- euro bij Suc's geladen en ik denk dat ik meer dan gemiddeld lange afstanden rij en dus relatief vaker aan een SUC hang.

Als ik free SUC had gehad was dat wel iets meer geweest.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
free SuC is veel waard als je er veel tijd voor over hebt.
met de twee vorige S-en 774 laadbeurten en 151316 gratis km geladen.
Nu bijna een jaar geen free SuC meer, en heb bijna niet meer aan de SuC gestaan. Enkel nog bij roadtrips.
ik heb wel nog een 12000 gratis km staan op mijn account.