Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik deze maand met een m3 LR rij ben ik al 2x bijna van de weggedrukt. Geen idee waarom mensen me over het hoofd zien.
Met mijn vorige ICE reed ik een stuk assertiever dan met de witte M3. Misschien is het rustige rijden voor andere een uitdaging om nog net even tussen te voegen of ga je op in de achtergrond ;)

Lang leve de dashcam. Mis alleen de beelden van de camera in de deurstijl om het beeld compleet te maken.

Ik rij ook een witte en ben ook nog aan het uitvinden hoe alles werkt, maar geen last van anderen. Hooguit een BMW X3 die me rechts inhaalt omdat het allemaal te langzaam gaat naar zijn smaak. Maar dat is standaard gedrag...

Je verzamelt nu echter wel aardig materiaal om een centje bij te verdienen door een Youtube-kanaal te beginnen ;)
 
Na ruim 15 jaar iedere dag Rotterdam - Amsterdam en vv te doen in 'burger-diesel-bakken' valt het mij ook op dat er ineens een groep autorijders is die heel bijzonder reageren op het zien van een Tesla/M3. Afsnijden, proberen rechts in te halen en hem ervoor te drukken, tot gister een droeftoeter op de A4 die echt bijna IN mijn achteruitrij camera zat (die heb ik vaak aan, zodat ik eenvoudig zie wat er achter me gebeurt). Toen ik opzij ging bleek het een 'petje' te zijn in een Golfje GTI. Die wilde blijkbaar een race-je met me doen (herhaaldelijk even gas geven en weer terugvallen). Vriendelijk weggewuifd en weer vrolijk gaan genieten van de M3. Kom ik hem later bij een afslag weer tegen voor een stoplicht.....Tja.....Toen toch maar even laten zien wie de baas is.... ;) Denk dat hij nu nog in een hoekje zacht wiegend ligt te huilen.... ;)
 
Als die auto je rechts kan inhalen, rij je dan ook niet op het verkeerde rijvak?
Dat vond ik vroeger ook, maar daar moet ik dan nu toch de kanttekening bij maken dat ik dat vroeger deed door alle goeie normen mbt veilige afstanden overboord te gooien. En ja, de enkeling die toch rechts komt voorbij gewaaid, rijdt harder dan de snelheidslimiet, nadert de voorligger op korte afstand en snijdt me af. Dus fysiek kan ie rechts voorbij, maar veilig is het niet.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Ik zie inmiddels zoveel Tesla's op de weg dat de auto niet meer opvalt tussen het overige verkeer. Ik heb daardoor ook de indruk dat niet-Tesla rijders weer 'normaal' beginnen te doen en de Model 3 beginnen te zien als een dagelijkse leasebak. Ik heb nooit rare reacties van medeweggebruikers.
 
Ik zie inmiddels zoveel Tesla's op de weg dat de auto niet meer opvalt tussen het overige verkeer. Ik heb daardoor ook de indruk dat niet-Tesla rijders weer 'normaal' beginnen te doen en de Model 3 beginnen te zien als een dagelijkse leasebak. Ik heb nooit rare reacties van medeweggebruikers.

Je kan altijd de verkeerde tegenkomen ;)

Hier ook niks opmerkelijks wat ik aan de auto zou wijten. Zeker niet gezien mijn 'gepruts' met het wennen aan alle nieuwe technologie.
Maar niet opvallen is er met de mijne niet bij: wit/wit met grote sloffen en rode logo's... :p