Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe heet jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model Y heet nazgûl.

1676464717181.png

Dat is een wezen uit de verhalen van Tolkien.
Een zwarte ringgeest waar een enorme dreiging vanuit gaat.

1676465292155.png
 
Last edited:
Marie-Jeanne II
Mijn M3 was Marie-Jeanne I. Marie-Jeanne staat altijd tot jouw beschikking, komt vliegensvlug af wanneer je haar roept en is de perfecte PA. Vlamingen gaan dit beter begrijpen dan Nederlanders vermoed ik. :)
Als (Noord-)Nederlander heb ik het moeten opzoeken. Het "Vlaams woordenboek" bracht uitkomst ;) :

Marie-Jeanne (uitroep)

Imitatie van de manier waarop Willy Naessens uit het tv-programma Sky is the Limit op zijn vrouw roept.
Geraakt in het algemeen taalgebruik ingeburgerd wanneer men op iemand om hulp of bijstand roept.

Dju, mijn hoofdlettertoets zit geblokeerd. Marie-Jeanne!
 
  • Like
Reactions: Paco
In 2019 had mijn zoon, die toen nog een puber was, de auto alvast "Pussy Destroyer" genoemd.
Ik had er weinig aandacht voor weet ik nog, teveel andere dingen om aan te wennen. Er waren wat puntjes die mij na de oplevering waren opgevallen en was terug gereden naar Groningen voor een check. Ik had er intussen niet aan gedacht de naam te wijzigen
Een medewerker kwam mij met een grote glimlach halen uit de wachtruimte met de mededeling: "meneer uw Pussy Destroyer is klaar"!
Ik was niet de enige die toen opkeek en kon alleen maar "fijn, hartelijk dank" uitbrengen. Elke uitleg was teveel geweest denk ik.
Thuis hebben we er hartelijk om gelachen en heb maar besloten om de naam te houden...

Het volgende(model Y LR in bestelling) zal ik een andere naam geven.
De niet performance laat de passagiers toch net iets comfortabeler reizen
 
Ik dacht, ik doe ook modern en vraag aan ChatGPT om een fraaie naam te verzinnen voor een witte M3P, met als randvoorwaarde dat het geen star-wars reference mocht hebben (sorry @nons). Het antwoord van ChatGPT: 'network error'. Lijkt me wel geschikt!

View attachment 922582

Leuk experiment.
Heb het ook even geprobeerd met de vraag: "What is a nice nickname for Tesla Model 3P?"
Antwoord dat ik kreeg: Thunderbolt
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Ik weet nog dat in de begintijd van het forum het idee was om je auto je forumnaam te geven(heb ik gedaan), omdat we in de toekomst wellicht in de navigatie andere Tesla's zouden kunnen zien rijden met hun auto/forum naam boven hun icoon. Wat een naïviteit was dat, het hele scherm zou zwart zien Tesla icoontjes in NL/BE.
wel interessant lijkt me dat je via de app een groep zou kunnen maken die je eventueel tijdelijk op je scherm kan zien. ideaal voor roadtrips met een aantal tesla's
 
Ik weet nog dat in de begintijd van het forum het idee was om je auto je forumnaam te geven(heb ik gedaan), omdat we in de toekomst wellicht in de navigatie andere Tesla's zouden kunnen zien rijden met hun auto/forum naam boven hun icoon. Wat een naïviteit was dat, het hele scherm zou zwart zien Tesla icoontjes in NL/BE.

Waarom naief? Zou nog steeds super vet zijn om ala Formule 1 in de FSD visualisatie een naam boven de auto te zien :cool: