Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

hoe krijg je meer dan 85kWh uit een batterij

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag vertrokken na SuC bezoek met 298km - slaagde er in om 364,7km te doen met een gemiddeld verbruik van 241Wh/km - concreet 87,8kWh verbruikt en nog 48km range over.....

RaRaRa...

IMG_2591 (1).jpg
 
Reset was wel gebeurd maar de FW is beginnen tilt slaan - is al de 2de keer op korte tijd - bij de 1ste bug ging mijn algemene teller voor een tijdje op 0 staan.

Gaan deze week eens proberen of ik het probleem opnieuw kan generen. - was toch wel even spannen omdat ik niet wist welke teller ik kon vertrouwen om aan een volgende Suc te geraken (op weg van Denemarken naar Duitsland)

Situatie:
> Aan het opladen aan een SuC
> Auto verlaten met sleutel in mijn jas – mijn vrouw zat nog in de wagen
> Alarm gaat af
> Ik schakel het alarm af via de keyfob
> Alarm gaat af (2de maal)
> Ik schakel het alarm af via de keyfob

> intussen heb ik 289 km in de batterij – ik koppel de SuC af
> intussen is het hoofdscherm zwart geworden en krijg ik de auto niet meer uit Power Off
> na paar minuten komt hij er toch door maar blijf paar minuten met Power Management bericht op scherm staan.
> vertrek uiteindelijk
> na bepaalde tijd begint het console terug raar te doen en zijn met meterstanden totaal niet meer juist.
> na ongeveer 100km gereden te hebben – heb ik plots volgende de computer bijna 300 km gereden.
> heb een herstart van de center console en dashboard console gedaan, maar krijg totaal verkeerd beeld van de km en batterijstatus.
> volgens de computer heb ik 364 km gereden na de laatste Suc, met een gemiddeld verbruik van 241Wh/km – en heb dus een totaal batterij verbruik gehad van 87,9kWh met een 85kWh batterij – heb volgens het system zelf nog een range van 50km over.
> heb uiteindelijk toch een andere SuC gehaald (op weg van Denemarken naar Duitsland).
> na 2x Power Off – was alles terug stabiel.
 
Suc boven op een berg? Met een vislijn achter een camion? Lange verlengkabel?

Geen kans.
Zou gewoon een heel laag verbruik gegeven hebben.

- - - Updated - - -

Reset was wel gebeurd maar de FW is beginnen tilt slaan - is al de 2de keer op korte tijd - bij de 1ste bug ging mijn algemene teller voor een tijdje op 0 staan.

Gaan deze week eens proberen of ik het probleem opnieuw kan generen. - was toch wel even spannen omdat ik niet wist welke teller ik kon vertrouwen om aan een volgende Suc te geraken (op weg van Denemarken naar Duitsland)

Situatie:
> Aan het opladen aan een SuC
> Auto verlaten met sleutel in mijn jas – mijn vrouw zat nog in de wagen
> Alarm gaat af
> Ik schakel het alarm af via de keyfob
> Alarm gaat af (2de maal)
> Ik schakel het alarm af via de keyfob

> intussen heb ik 289 km in de batterij – ik koppel de SuC af
> intussen is het hoofdscherm zwart geworden en krijg ik de auto niet meer uit Power Off
> na paar minuten komt hij er toch door maar blijf paar minuten met Power Management bericht op scherm staan.
> vertrek uiteindelijk
> na bepaalde tijd begint het console terug raar te doen en zijn met meterstanden totaal niet meer juist.
> na ongeveer 100km gereden te hebben – heb ik plots volgende de computer bijna 300 km gereden.
> heb een herstart van de center console en dashboard console gedaan, maar krijg totaal verkeerd beeld van de km en batterijstatus.
> volgens de computer heb ik 364 km gereden na de laatste Suc, met een gemiddeld verbruik van 241Wh/km – en heb dus een totaal batterij verbruik gehad van 87,9kWh met een 85kWh batterij – heb volgens het system zelf nog een range van 50km over.
> heb uiteindelijk toch een andere SuC gehaald (op weg van Denemarken naar Duitsland).
> na 2x Power Off – was alles terug stabiel.

Dan zijn de problemen met de software toch wel groter dan we tot nu toe dachten.