TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

hoe krijg je meer dan 85kWh uit een batterij

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Feb 14, 2016.

1. Hans69

Hans69 Member

Vandaag vertrokken na SuC bezoek met 298km - slaagde er in om 364,7km te doen met een gemiddeld verbruik van 241Wh/km - concreet 87,8kWh verbruikt en nog 48km range over.....

RaRaRa...

IMG_2591 (1).jpg

2. FVO

FVO Active Member

Een flippende firmware allicht?

3. EnIgmA_BE

EnIgmA_BE Member

Suc boven op een berg? Met een vislijn achter een camion? Lange verlengkabel?

4. jpet

jpet Jan P.

Het laden had de vorige cijfers niet gereset dus hij is blijven optellen?

- - - Updated - - -

Dit vind ik een goeie kanshebber. Regen all the way...

5. Hans69

Hans69 Member

Reset was wel gebeurd maar de FW is beginnen tilt slaan - is al de 2de keer op korte tijd - bij de 1ste bug ging mijn algemene teller voor een tijdje op 0 staan.

Gaan deze week eens proberen of ik het probleem opnieuw kan generen. - was toch wel even spannen omdat ik niet wist welke teller ik kon vertrouwen om aan een volgende Suc te geraken (op weg van Denemarken naar Duitsland)

Situatie:
    > Aan het opladen aan een SuC
    > Auto verlaten met sleutel in mijn jas – mijn vrouw zat nog in de wagen
    > Alarm gaat af
    > Ik schakel het alarm af via de keyfob
    > Alarm gaat af (2de maal)
    > Ik schakel het alarm af via de keyfob

> intussen heb ik 289 km in de batterij – ik koppel de SuC af
    > intussen is het hoofdscherm zwart geworden en krijg ik de auto niet meer uit Power Off
    > na paar minuten komt hij er toch door maar blijf paar minuten met Power Management bericht op scherm staan.
    > vertrek uiteindelijk
    > na bepaalde tijd begint het console terug raar te doen en zijn met meterstanden totaal niet meer juist.
    > na ongeveer 100km gereden te hebben – heb ik plots volgende de computer bijna 300 km gereden.
    > heb een herstart van de center console en dashboard console gedaan, maar krijg totaal verkeerd beeld van de km en batterijstatus.
    > volgens de computer heb ik 364 km gereden na de laatste Suc, met een gemiddeld verbruik van 241Wh/km – en heb dus een totaal batterij verbruik gehad van 87,9kWh met een 85kWh batterij – heb volgens het system zelf nog een range van 50km over.
    > heb uiteindelijk toch een andere SuC gehaald (op weg van Denemarken naar Duitsland).
    > na 2x Power Off – was alles terug stabiel.

6. FVO

FVO Active Member

Geen kans.
    Zou gewoon een heel laag verbruik gegeven hebben.

- - - Updated - - -

Dan zijn de problemen met de software toch wel groter dan we tot nu toe dachten.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC