Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The final cut of the 9th episode of the Tesla Motors Club Podcast, featuring Balazs Biro, of the prominent Hungarian EV channel Villanyautósok, is now available. You can watch it now on YouTube or listen to it on all major podcast networks.

Hoe best je Tesla laden

Camelroel

Active Member
Oct 21, 2018
1,466
983
Lelystad
ben benieuwd wie er allemaal een 2ehands tesla prive gekocht hebben en van plan zijn er maar een paar jaar mee te doen...die Tesla,s kosten 2ehands toch aardig wat centjes, dus koop je prive net elk jaar even een nieuwe.... of doe ik iets verkeerd?. Over accu,s hoeft niemand mij iets wijs te maken(zelfs tesla niet).
Tip: voor als je na 8 jaar ook nog wil genieten van jou Tesla(voor prive eigenaren): zo min mogelijk snel laden! en tussen de 20% en 80% blijven!
Ik. Het plan was om een X goedkoop te kopen. (Dat is gelukt) en er dan een jaartje in te rijden (bijna) en om hem dan met winst te verkopen. Dat kan best maar wil ik niet meer. :p
Ook mijn X is gewoon een auto voor het gebruik, dus gebruik ik hem. Natuurlijk hou ik er ook rekening mee maar het blijft een auto.
Zo heb ik een originele Camel Trophy Discovery gehad en ja die ging gewoon het terrein en water in. Ook de opvolger daarvan de Disco 3 van de G4 Challenge heeft best veel terrein gezien maar stond ook gewoon op een parkeerplaats bij een hotel in Oost Europa als dat nodig was.

ben benieuwd wie er allemaal een 2ehands tesla prive gekocht hebben en van plan zijn er maar een paar jaar mee te doen...die Tesla,s kosten 2ehands toch aardig wat centjes, dus koop je prive net elk jaar even een nieuwe.... of doe ik iets verkeerd?. Over accu,s hoeft niemand mij iets wijs te maken(zelfs tesla niet).
Tip: voor als je na 8 jaar ook nog wil genieten van jou Tesla(voor prive eigenaren): zo min mogelijk snel laden! en tussen de 20% en 80% blijven!
Ik heb de auto privé gekocht toen deze vier jaar oud was. Ze kunnen jou niks wijsmaken... Ik denk dat je vrij naïef reageert hier. Of de accu goed is behandeld of niet kun je enigsinds afleiden aan het aantal supercharge kwh en hoeveel de inhoud van het pack nog is. Echter zie je dit enkel als je een dongel aansluit op de auto via de Canbus.
Mocht je pack hebben in de aangekochte auto met veel Supercharge kwh en weinig capaciteit wat heeft het dan voor zijn om je krampachtig te gedragen?
Ik denk dat als je hem privé koopt en bijna de garantie eruit is dat je toch minimaal 15k op een spaarrekening moet hebben voor onderhoud aan je auto.

• Informative
Reactions: Mars2020

job-lek

Active Member
Sep 15, 2018
1,960
1,489
Hamburg- BredA
Rij nu bijna 5 jaar in eentje uit 2015. Heb er ruim 265 k op staan en reed er regelmatig 500+ km per dag mee dus ook wekelijks supercharging. En ja ik vind het een sport om bijna leeg thuis te komen. Voordat ik het vergeet: privé aangekocht en ik heb geen 15 k op spaarbank boekje. Volgens ABRP 11% degradatie maar weet niet of dat betrouwbaar is. In ieder geval voldoet onze zwarte panter nog volledig en het lijkt mij cool om te kunnen bewijzen dat evs langer mee gaan.

Ik heb de auto privé gekocht toen deze vier jaar oud was. Ze kunnen jou niks wijsmaken... Ik denk dat je vrij naïef reageert hier. Of de accu goed is behandeld of niet kun je enigsinds afleiden aan het aantal supercharge kwh en hoeveel de inhoud van het pack nog is. Echter zie je dit enkel als je een dongel aansluit op de auto via de Canbus.
Mocht je pack hebben in de aangekochte auto met veel Supercharge kwh en weinig capaciteit wat heeft het dan voor zijn om je krampachtig te gedragen?
Ik denk dat als je hem privé koopt en bijna de garantie eruit is dat je toch minimaal 15k op een spaarrekening moet hebben voor onderhoud aan je auto.
Er is meer dan DC-laden wat de degradatie in de hand werkt. Opgeladen laten staan met 100%, koud DC-laden, kapotte batterijconditionering, kapotte cellen (ja die kunnen ook random kapot gaan)…

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC