Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Home Assistant

This site may earn commission on affiliate links.
Er is dan wel een Domotica-topic waar Home Assistant nu en dan eens ter sprake komt, maar ik vond geen dedicated topic.

Ik zoek naar een manier om via de onofficiële Tesla Integratie (via HACS) een automatisatie te maken die een bericht stuurt dat ik vertrokken ben naar een andere locatie. Nu heb ik daar al Arrival Time en Destination Location Tracker gevonden, maar ik krijg dit om een of andere reden niet werkend.

Zijn er mensen die al zo'n automatisatie hebben lopen?
 
Je zou het met de shift state kunnen doen zodra deze in Drive gaat. En als je dan een timer na de actie zet kan je er voor zorgen dat hij niet elke keer een actie doet als je hem in de R en P zet kort achter elkaar.
 
Er is dan wel een Domotica-topic waar Home Assistant nu en dan eens ter sprake komt, maar ik vond geen dedicated topic.

Ik zoek naar een manier om via de onofficiële Tesla Integratie (via HACS) een automatisatie te maken die een bericht stuurt dat ik vertrokken ben naar een andere locatie. Nu heb ik daar al Arrival Time en Destination Location Tracker gevonden, maar ik krijg dit om een of andere reden niet werkend.

Zijn er mensen die al zo'n automatisatie hebben lopen?
Op zich logisch dat je op een Tesla forum geen dedicated Home Assistant topics kan vinden. Ik denk dat je vraag op het forum van Home Assistant meer antwoorden gaat geven.
 
Denk dat het makkelijkst is dat wanneer de sensor_shift_state van P naar D gaat je een bericht laat sturen.
Opgelet, dit ga je niet onmiddelijk zien, bij mij staat de scan van de tesla ingesteld op 660 seconden. Sneller kan maar dan moet je rekening houden met een veel hogere vampire drain.
 
Bedankt voor de vele reacties.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om de Destination Location Tracker aan te spreken, de route en duurtijd te berekenen en dat vervolgens in een bericht te sturen. Ik vind hier voorlopig nergens op The Interwebs iets van terug en krijg het vooralsnog niet werkend...

Welke andere Tesla > Home assistant (of omgekeerd) automatisaties hebben jullie nog lopen? :)
 
Bedankt voor de vele reacties.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn om de Destination Location Tracker aan te spreken, de route en duurtijd te berekenen en dat vervolgens in een bericht te sturen. Ik vind hier voorlopig nergens op The Interwebs iets van terug en krijg het vooralsnog niet werkend...

Welke andere Tesla > Home assistant (of omgekeerd) automatisaties hebben jullie nog lopen? :)
Dynamisch opladen obv de levering van de zonnepanelen waarbij ik verschillende standen heb gemaakt; PV only (PV doet min 5A), Eco en Fast (16A).

Nu mogen we nog salderen maar ik ben nieuwsgierig hoeveel eigen stroom ik kan gebruiken. En op deze manier gaat de spanning iets naar beneden.