Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HW2.x vs HW3

This site may earn commission on affiliate links.
Sommige early FSD kopers met HW2 en 2.5 zijn niet blij met de sneak preview voor uitsluitend HW3 bezitters... Denk dat vanuit die groep steeds meer druk op Tesla ontstaat om snel de retrofit uit te rollen.
Elon Confirms that the FSD sneak peak is for car with HW3 only
Daar zal Tesla zich helaas weinig aan gelegen laten. Je ziet hetzelfde met de mcu1/2 discussie. De oudere hardware voldoet niet (browser functioneert niet, wisselen radio station, spotify, geen sentry, probeer eens een lange trip te plannen - lukt gewoon niet, etc), maar Elon Musk twittert dat een upgrade naar mcu 2 niets toevoegt en dan gebeurt het niet. Want je zal klachten van klanten eens serieus nemen. En dan willen mensen hiervoor (ik ook) nog best wel betalen.

Een “gratis” upgrade van Hw2.x naar HW3 is beloofd wanneer er (voldoende) verschillen zijn. Wanneer dat is bepaalt Tesla, en terwijl er op dit moment toch echt al objectieve verschillen zijn -en die dus alleen maar groter worden, zie deze aankondiging- kan je ook wachten tot.. ja wanneer? Er zit niets anders op dan je er bij neer te leggen dat het heel, heel, lang gaat duren voor je return gaat zien voor je FSD aanknoop van jaren geleden - if at all. Ik moet het nog zien. Tesla en nakomen van beloftes (binnen enigszins een logische termijn) is een ongelukkige combinatie. Het geeft in ieder geval mij, toen ik op vertrouwend op de belofte dat de hardware voldoende zou zijn en €6.400 heb neergelegd, het gevoel een behoorlijk naïeve sukkel te zijn. En dan spreekt men van een leermomentje.
 
Dus blijkbaar voor HW2.5 ook wel een preview van de FSD features (whatever het in gaat houden, qua regelgeving enzo. ik gok dat het UI-only dingen zijn), maar later omdat Hw2.5 andere fork is en ze het niet op tijd af kregen?
Dat zou wel fijn zijn.. mag ik tenminste ook 'kijken' wat over een paar jaar misschien naar europa gaat komen...... Maakt het iets minder zuur dat ik 6400 euro heb uitgeven op een HW2.5 auto (goedgelovig dat HW3.0 *ooit* nog gaat komen), maar tis wel doodziek dat autos die maar paar weken jonger zijn dan de mijne bijna allemaal hw3.0 af fabriek hebben...
 
Als ik dit bericht mag geloven, ziet de hardware upgrade op zowel 2.0 als 2.5 versies. Maar goed, beiden kunnen wat nu gaat komen (of konden eigenlijk al niet -denk aan herkenning van cones-) het niet meer bijbenen. Ik begreep van het US form echter dat als er een hardware retro-fit geweest is dit nog niet de winnende combinatie van MCU1/HP2.0 was. Misschien nu wel. Of niet.