Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HW2.x vs HW3

This site may earn commission on affiliate links.

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
11,232
10,971
Belgium
Referral Code
Sommige mensen in de VS krijgen nu de hardware-update voor FSD, en een vrij bekende tesla-twitteraar heeft recent zo een upgrade gekregen in zijn Model 3

Steve Jobs Ghost on Twitter

Op hetzelfde traject zie je dat de HW3-computer veel duidelijkere beelden wegschrijft naar de USB stick voor z'n Sentry Mode. Duidelijkere beelden maken het makkelijker om beter objecten te herkennen.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
In de HW2 video staat de zon lager en wordt zelfs grotendeels tegen de zon in gefilmd. Daar krijg je minder goed beeld van.

Desondanks denk ik dat HW3 inderdaad betere kwaliteit video kan opslaan, maar dat is dankzij H.265 video codec, versus H.264 in HW2.

Verder denk ik dat alle camera"s vervangen zullen moeten worden voordat het Robotaxi network überhaupt realiteit kan worden.
Maar dat is wellicht iets voor een toekomstig topic (HW4.X vs HW5 :D
)
 
Er is nagenoeg geen kwaliteitsverschil tussen h.264 en h.265, beide compressie en de H.265 is gewoon compacter.
Hw2 en Hw3 kunnen beide gewoon h.265 verwerken. Software zet het schijnbaar om naar h.264 (de cam's hebben h.265 streams, maar ook die kun je in H.264 zetten, dus ook dat kan nog).
 
Je kunt altijd nog FSD nemen. Ik heb het ook achteraf bijbesteld en blijk nu HW2.5 te hebben Ik heb al een mailtje naar Tesla gestuurd met de vraag wanneer mijn HW vervangen kan worden.
Ja dat klopt, maar ik wil eigenlijk geen FSD. Ik word erg snel wagenziek als een ander rijdt. De TACC/AP is al erg genoeg wat dat betreft. Vooral het nerveuze gedrag van het stroompedaal als je achter een andere auto hangt is slecht voor mijn evenwichtsorganen. Ook het soms nogal abrupte stuurgedrag om weer in het midden van de rijstrook te komen is niet fijn.

Ik wou dat ik minder last had van bewegingsziekte.....
 
Op het Engelstalige deel van het forum Anyone got HW3 retrofit yet? vermeldt Knightshade (post 56):
There's an argument that's been made that one of the reasons they made the specific promises sold with FSD so much narrower back in Feb of this year is to avoid having to give a lot more people free HW upgrades in the future to meet those promises.

(Under this theory those who bought "old" FSD which promised ~L5 driving would still get those upgrades free if needed but everyone who bought after that would not if HW3 could meet the narrower post-feb promises)


In het draadje Installing HW3 unit! geeft iemand (onder post 9) aan:
Mine was manufactured in August of 2018 - I didn't get FSD until it went on sale earlier this year. I snatched it up for the $2k price they had. The guy at the service center said, " you must have bought the upgrade early". And again I didn't take it in for the HW3 unit. That was just purely a nice perk!

Het doet mij afvragen of met nu alsnog FSD aanschaffen het wel 100% zeker is dat er t.z.t. een retrofit naar HW3 komt. Heeft iemand (een linkje naar) de gewijzigde FSD voorwaarden? Zou het bewust vlak voor dat scherpe FSD aanbod van 2K zijn gedaan?
 
Dan zal de mijne wel later gebouwd zijn : 4681## ?
Ja, waarschijnlijk wel. Ik weet niet of ze die nummers in batches toewijzen aan bv. een productielijn, of dat ze echt sequentieel worden toegekend aan wat er van de band rolt (lijkt me onpraktisch).
Maar ik denk inderdaad dat je jouwe wat nieuwer is. Meteen last van FOMO en de neiging naar huis te fietsen en onder het dashboardkastje te kruipen :D
 
  • Like
Reactions: MoManTai
Ja, waarschijnlijk wel. Ik weet niet of ze die nummers in batches toewijzen aan bv. een productielijn, of dat ze echt sequentieel worden toegekend aan wat er van de band rolt (lijkt me onpraktisch).
Maar ik denk inderdaad dat je jouwe wat nieuwer is. Meteen last van FOMO en de neiging naar huis te fietsen en onder het dashboardkastje te kruipen :D

GEEN PANIEK !
Gezien de aantallen die ze per dag maken zit er misschien nog geen week tussen. Kom maar onder dat dashboard uit en geniet van je in vele opzichten toch splinternieuwe karretje :)
 
Als je FSD hebt gekocht: rustig afwachten en geen FOMO nodig. Als je persé HW3 wilde zonder FSD had je het beste kunnen wachten tot er zeker geen HW 2.5. meer van de band rolt of nog in voorraad staat. (Zou kunnen zijn dat er de laatste tijd wat HW2.5 voorraad zal zijn "aangehouden" om te voorkomen dat die met zekerheid vervangen moet worden (om die te leveren aan klanten die geen FSD (kunnen) bestellen))
 
Als je FSD hebt gekocht: rustig afwachten en geen FOMO nodig. Als je persé HW3 wilde zonder FSD had je het beste kunnen wachten tot er zeker geen HW 2.5. meer van de band rolt of nog in voorraad staat. (Zou kunnen zijn dat er de laatste tijd wat HW2.5 voorraad zal zijn "aangehouden" om te voorkomen dat die met zekerheid vervangen moet worden (om die te leveren aan klanten die geen FSD (kunnen) bestellen))
Haha ja. Maar als ik dan moet kiezen geef ik toch de voorkeur aan HW2.5, 4% bijtelling en een wat dikkere afschrijving omdat ik mijn accountant met droge ogen kan vertellen dat het ding echt al volstrekt verouderd is, boven HW3, 8% en waardevaster in de boeken ;)
 
Haha ja. Maar als ik dan moet kiezen geef ik toch de voorkeur aan HW2.5, 4% bijtelling en een wat dikkere afschrijving omdat ik mijn accountant met droge ogen kan vertellen dat het ding echt al volstrekt verouderd is, boven HW3, 8% en waardevaster in de boeken ;)
Kan niet meer editen dus dan maar een reply :) het openen van het paneel achter het handschoenenkastje is super simpel. Je kunt het na verwijderen van 4 clips (eerst steeds midden er uit trekken) een stukje naar beneden klappen en voorzichtig naar je toe schuiven, dan valt het er helemaal uit. Pas op met de kabels voor het lichtje en de speaker, maar bij mij zijn die lang genoeg om het paneel neer te leggen.

Maak dan een foto van de labels die je ziet; als je HW3 (in EUR) hebt staat er (P)1462554-... op één van de stickers, naast de paarse en groene hf-pluggen. De ingestanste nummers kun je vergeten, dat gaat alleen over de bracket denk ik.

De options code die je bv. in TeslaFi kunt bekijken is niet betrouwbaar (gaf bij mij APH3, wat zou betekenen Autopilot 2.5 Hardware maar dat klopt dus niet).

Blij om niks :D maar wellicht in de toekomst relevanter dan alleen pionnen zien.
 
Last edited:
3 weken geleden een tesla mobile service bezoek gehad en die persoon zij dat het normaal een jaar duurt voor ze er hier gaan aan beginnen...
Dus denk niet dat we er voor de komende zomer op moeten hopen.


Wel zou er een verhoging van de laadsnelheid aankomen.
Ik ga zelf nooit naar Superchargers dus geen idee of het voor de bestaande is of V3.
Ik dacht dat hij sprak van 180 kw en dan naar 200.
Dus leek mij de bestaande chargers te zijn.
Wat is het nu eigenlijk? Nog steeds 150kw?

Heb M3P. Dus veronderstel dat hij het dan ook over dit model had.

De release van de 2019.40 had hij wel juist.