Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ik ga binnenkort naar een SeC. Als ik voor iemand iets kan vragen...

This site may earn commission on affiliate links.
De titel geldt niet direct voor mij, maar naar een SeC rijden is momenteel de enige mogelijkheid om snel een antwoord te krijgen ivm service. Aangezien dat voor velen nogal lastig is, kunnen we de community misschien gebruiken om de vraag te laten stellen door een medelid. Zou dit werken?
Ik kan mij niet voorstellen dat ze geen antwoord zouden geven op vragen als: “Mijn vriend wacht op onderdelen, kan je eens checken of die correct besteld zijn? Hij hoort immers al een tijdje niets meer.”

Dus als je bereid bent om een vraag te stellen voor een collega eigenaar, post dan hier de SeC waar je naar toe gaat met de datum van de afspraak.
Ik stel voor dat vragen dan via PM gesteld worden met de VIN er bij (en misschien telefoonnummer).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Is het echt zo slecht gesteld? Ik krijg altijd wel een antwoord op mijn vragen per e-mail. Vragen over kabels etc zullen ze inderdaad niet gaan beantwoorden en ik denk ook vragen over status updates over onderdelen als ze al hebben aangegeven dat je bericht krijgt zodra de onderdelen er zijn gaan ze echt niet doen. Zodra ze jouw onderdelen hebben gaan ze echt zo snel mogelijk een afspraak inplannen, hoe vervelend het ook is, je kan er 100x om gaan vragen het antwoord veranderd niet.

Waar ik wel wat voor zou voelen is een echte lijst met issues zonder overdreven zaken etc. Dus inzichtelijk krijgen wat er nu echt onder de mensen hier speelt qua service. Dan kunnen we de uitzonderingen/excessen eruit filteren en een mening gaan voeren.

Ook zal jouw oplossing, hoe goed bedoeld ook, resulteren in een antwoord vanuit het SeC dat ze gezien de GDP of interne regels dit niet mogen, Doen ze dit toch (blijven mensen die echt wel willen helpen) zal je weer hier roeptoeters krijgen dat ze het niet normaal vinden dat het zo makkelijk is om over andere auto's/personen informatie te verkrijgen.

Nee, maak een duidelijk overzicht met VIN bijvoorbeeld wie waar tegenaan loopt en stuur dat naar de BeNeLux manager, laat zien wat de onvrede is. En als je echt iets hebt waar je van vindt dat het niet kan wachten ga je zelf langs de SeC. Ik zou ook langs zijn gegaan als ze geen antwoord hadden gegeven op mijn vraag over een loshangende sensor (wat ik dacht dat het was). Als je niet de moeite wilt nemen om zelf langfs te rijden dan zal het probleem allemaal wel meevallen toch..
 
Dit lijkt me really awkward. Ook wordt meestal ‘the messenger’ geschoten dus zou ik me er niet aan branden.

Ik heb overigens prima ervaring: via chat had ik zo iemand te pakken, via mail kreeg ik na een dag antwoord (via sms) over de CSS ombouw.
 
Dan ik heb ik mij ook te veel laten ‘vangen’ door de klagers hier.
Waarschijnlijk staan die dan op een zwarte lijst of stellen ze ‘domme’ of onbeleefde vragen.
‘Geen probleem’ is natuurlijk nòg beter dan de beste oplossing.
Laat het draadje maar wegzakken.
Hoe dan ook niet slecht dat potentiële kopers ook die kant van het verhaal dan eens gehoord hebben.
Voorstel was zeker niet negatief bedoeld tav Tesla, integendeel. Ik begrijp goed hun telefoonpolicy. Maar de perceptie (enkel via het forum hier, zelf geen negatieve ervaring) was dat het ook via mail niet lukt. Goed dat dit rechtgezet is.
 
Ik weet het niet hoor, ik ervaar de service als zeer matig. Ik heb de auto 12-7 opgehaald, en zou worden terug gebeld om opleverpunten te diagnosen/verhelpen. Tot op heden nog niets gehoord... Per mail wel beloofd dat het gaat gebeuren, maar je zou toch verwachten dat je na anderhalve week wel tijd zou hebben gehad om contact op te nemen met de klant...
 
Ik bel nooit.
Ik stuur een mail en meestal krijg ik de dag erna antwoord per mail of bellen ze mij gewoon op.
Het is enkel bij Tesla dat men de medewerkers overstelpt met telefoontjes over VIN's, afleveringen, .....
Begrijpelijk dat men dan alles veel moeizamer kan opvolgen als men steeds die mensen te woord moet staan?
 
  • Like
Reactions: Danny n and Paco
Ik bel nooit.
Ik stuur een mail en meestal krijg ik de dag erna antwoord per mail of bellen ze mij gewoon op.
Het is enkel bij Tesla dat men de medewerkers overstelpt met telefoontjes over VIN's, afleveringen, .....
Begrijpelijk dat men dan alles veel moeizamer kan opvolgen als men steeds die mensen te woord moet staan?

Inderdaad. Wanneer ik zie hoe dikwijls men een comment post omdat een transportschip voor, in of voorbij het Panama kanaal is, terwijl men zelfs niet weet of hun bestelling daarmee vervoerd wordt, dan heb ik soms medelijden met de medewerkers van Tesla. Bij de bestelling van een ander merk krijg je ook enkel een schatting en wordt je pas gecontacteerd wanneer jouw wagen in de garage is of op een trailer staat onderweg naar de garage. De dienstverlening kan stukken beter, ongetwijfeld, maar het zou al veel beter gaan indien men enkel belt voor dringende zaken.
 
  • Like
Reactions: Danny n and TM3LR
Ik krijg tegenwoordig ook altijd direct antwoord op mijn e-mails. Weliswaar een automatisch gegenereerd bericht dat mijn mail niet gelezen zal worden, maar dat is ook en antwoord :(
Heel flauw.

Ja er staat een autoresponder op tegenwoordig, toegegeven dat alles er op lijkt dat ze meer richting de scheduling en chat via de app gaan doen.