Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ik ga op reis en neem mee..

This site may earn commission on affiliate links.
Zet meteen www.daglievemensen.nl/Tesla in je favorieten, kun je o.a. steeds berekenen hoeveel bereik je nodig hebt voor een trip met hoogteverschillen.
Aanvullend: als je de bestemming invoert met een enigzins ruim verbruikscijfer (dat is bijvoorbeeld de standaard ingevulde 220wH/km als je op 110-120 km/u gaat cruisen, je ontdekt vrij snel wat voor jou reëel is) en je update elke 25 km of zo je actuele positie, dan kun je steeds zien of je resterende verbruik nog ruim genoeg Is, cq of je sneller kunt of trager moet.
 
  • Informative
Reactions: DriesM and Maarten
Als je naar de Dolomieten gaat kan je hier wellicht wat mee: Passen en laden in de Dolomieten. Mijn ervaring begin vorige maand was dat het met de juiste App en pas prima te doen is in dat gebied.
In dezelfde thread staat ook wel meer info over laden rond het Gardameer.
Dat is echt een kei-handige post. Thanks!

Wat ik me nog afvroeg: ik heb onze trip ondertussen met sites zoals evtripplanner en evtripping gesimuleerd. Houden deze echter rekening met het feit dat, als je op een trip 1500m stijgt om dan 1510m te dalen, je wel eerst genoeg energie moet hebben om boven te geraken? Of loop ik het risico om ergens halverwege een bergtop stil te vallen omdat de routeplanner dacht "goh, dat is in het totaal 10m dalen, daar haal ik energiewinst uit"...
 
Dat is echt een kei-handige post. Thanks!

Wat ik me nog afvroeg: ik heb onze trip ondertussen met sites zoals evtripplanner en evtripping gesimuleerd. Houden deze echter rekening met het feit dat, als je op een trip 1500m stijgt om dan 1510m te dalen, je wel eerst genoeg energie moet hebben om boven te geraken? Of loop ik het risico om ergens halverwege een bergtop stil te vallen omdat de routeplanner dacht "goh, dat is in het totaal 10m dalen, daar haal ik energiewinst uit"...

Die weet ik niet, maar daglievemensen.nl/Tesla zeker wel, evenals de tripplanner in de auto zelf.
 
Als je echt de bergen in gaat - zoals de Stelvio pas op 2700 meter - dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen. al was het maar voor je eigen gemoedsrust... zo plannen dat je onderweg op "zekere" laadpunten bij kunt laden .. kop koffie drinken, wat eten..snelladen met een Chademo adapter waar mogelijk is dan echt wel handig... Dat is ook het omdenken zoals we dat hier vaker genoemd hebben. Laden als je toch stil staat ipv laden als de accu leeg is... Daarbij, op de SuC's kun je 100% vertrouwen, op lokale laadpunten niet,, zo is de ervaring. Ook als een app zegt dat een laadpunt beschikbaar is wil dat niet per definitieve ook het geval zijn...
 
Mijn ervaring met Tesla | Hoogte grafiek is eigenlijk andersom: de metertjes houden 'onvoldoende' rekening met tunnels die uiteraard de toppen 'afsnijden' waardoor het werkelijke verbruik lager uitvalt. Zo lijkt een route via Gotthard een flinke top in het verbruik te gaan geven, maar dat is alleen correct voor de pass (die uiteraard veel leuker is om te doen dan de tunnel, trouwens).

Maar dat doet niets af aan het advies van Edi99 voor echte bergritten.
 
Ik kan de bergpas van harte aanbevelen.
Daar komt de power van de Tesla pas echt tot zijn recht.

Fun gegarandeerd!
In de heenreis hebben we sowieso geen tijd voor omwegen of risico's. Normaal gingen we dinsdagochtend vertrekken maar aangezien Tesla pas woensdag kan leveren vertrekken we woensdagmiddag. We hebben alles dus iets strakker moeten plannen om de rest van de reis goed te krijgen. Ik kan wel nog even bekijken of we op de terugweg geen pasje kunnen nemen ipv de normale baan..
 
In de heenreis hebben we sowieso geen tijd voor omwegen of risico's. Normaal gingen we dinsdagochtend vertrekken maar aangezien Tesla pas woensdag kan leveren vertrekken we woensdagmiddag. We hebben alles dus iets strakker moeten plannen om de rest van de reis goed te krijgen. Ik kan wel nog even bekijken of we op de terugweg geen pasje kunnen nemen ipv de normale baan..

Zeker doen!
 
Ook leuk om eens een volledig groen consumption scherm te hebben...
IMG_20160726_131155.jpg
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and DriesM