Ja, de auto “ziet” anders dat er een verlengsnoer wordt gebruikt en weigert dan te laden.Is zo’n dik snoer ook nodig als je toch maar met 5 amp of zo gaat laden, omdat het appartement niet meer aankan?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de auto “ziet” anders dat er een verlengsnoer wordt gebruikt en weigert dan te laden.Is zo’n dik snoer ook nodig als je toch maar met 5 amp of zo gaat laden, omdat het appartement niet meer aankan?
Ik heb eens een vraagje, wellicht half off topic: Op die new motion app staan erg veel laadpunten. Ik heb er eens een paar in mijn omgeving bekeken maar velen staan achter slot en grendel. Het staat op die map niet vermeld dat dit geen publiek laadpunten zijn. Nu is dit in Nederland niet zo erg maar als je op zo'n app vertrouwt als je naar het buitenland gaat en in de plaats van bestemming wilt laden dan is dat best vervelend.
ThanksNu even met de moderator-pet op: laten we elkaar iets respectvoller bejegenen, dan blijft het leuk voor iedereen en blijft het knorrigheden-draadje lekker leeg
Juist wel doen.Die ene week in het jaar ga je toch niet moeilijk zitten doen. Die andere 51 weken kan je heerlijk elektrisch rijden in je Tesla. Waarom zou je als je op vakantie gaat moeilijk doen. Met de billen bij elkaar zitten of je de bestemming nog wel haalt, mij niet gezien
reisdag 1
100% vol vertrekken vanuit Oosterhout
supercharger Machelen
supercharger Arlon
supercharger Metz
aankomst Ibis Hotel Nancy Sud (als het goed is is dit een hotel waar 8 Superchargers staan?)
dag 2
100% vol vetrekken vanuit Ibis Hotel Nancy Sud
supercharger Besancon (is deze SuC al operationeel?)
supercharger Aire du Poulet de Bresse
supercharger Aire de Lyon Saint-Priest
supercharger Grenoble-Bernin
aankomst Embrun
Dat mag je uiteraard vinden.
Ik ga alleen liever met een diesel op wintersport die ene week van het jaar.
View attachment 365964 Gaat prima als je gewoon gaat en de auto je route laat bepalen. In Embrun zelf zie ik overigens meerdere laadpunten (8 van 22kW). ChargeMap pas aanvragen en dar laden mocht het in het hotel niet lukken of te langzaam gaan. Overigens als je graag zo vol als mogelijk wilt aankomen kan je wellicht er beter voor kiezen om in Sisteron nog te laden. Is iets om, maar veel dichterbij.
En voor het laden aan een "Frans" stopcontact moet je nog even hier kijken. BTW -
- als de UMC rode lamp geeft helpt tien tegen 1 het omdraaien van de polen.
Overigens zie ik bij L'isere ook nog acht 22kW laadpunten en een CHAdeMo lader. Ik heb nog wel een adapter daarvoor te leen. Maar all-in -al - ik zou alleen die pas aanvragen en vanmiddag gewoon op weg gaan zonder je verder zorgen te maken.
De eerste keer dat ik met de Tesla naar het buitenland ging, van SuC naar SuC, was ik ook bang dat het wellicht niet goed zou komen.
Daardoor steeds langer staan te laden dan strikt noodzakelijk.
De laatste keer steeds gestopt met laden als de routeplanner in de auto aangaf dat ik met ca. 5% bij de volgende SuC.
(Hij rekent met 150km/u of de maximum snelheid plus nog wat marge.)
In de praktijk kwam ik steeds met ca. 10% feitelijk aan. Wel één keer gehad dat ik een stukje niet harder dan 130 mocht rijden van de auto om de volgende SuC te halen. Nadat ik ook een stuk met wegwerkzaamheden had waar je niet harder dan 80 mocht rijden bleek ik ineens met 15% aan te komen. Bij de SuC dicht bij de bestemming wel de auto voor meer dan 90% geladen zodat ik lokaal niet meer hoefde te laden en ook weer terug kon naar deze SuC.
Als je je gewoon houd aan de instructies van de auto en even nadenkt bij de laatste SuC komt het zonder stress helemaal goed.
Met mijn 30m verlengsnoer gaat het overigens goed, alleen niet op 30AJa, de auto “ziet” anders dat er een verlengsnoer wordt gebruikt en weigert dan te laden.
De rode in het kaartje zijn publiek, bij chargemap staan er ook vaak foto’s bijIk heb eens een vraagje, wellicht half off topic: Op die new motion app staan erg veel laadpunten. Ik heb er eens een paar in mijn omgeving bekeken maar velen staan achter slot en grendel. Het staat op die map niet vermeld dat dit geen publiek laadpunten zijn. Nu is dit in Nederland niet zo erg maar als je op zo'n app vertrouwt als je naar het buitenland gaat en in de plaats van bestemming wilt laden dan is dat best vervelend.
Sorry maar dit is toch geen argument om met een Tesla te gaan? Omdat de ice toevallig kapot gaat of niet start door verkeerd gebruik?Ik heb mijn Tesla 4 jaar. Het eerste jaar dacht ik ook; wellicht heb ik een beetje weinig range, laat ik maar niet met mijn auto op wintersport gaan. Dus met z’n vieren met een of andere Mercedes diesel hybride van een reisgenoot.
Na tweede avond uit eten in het wintersportdorp terug bij de auto: niets meer, niet starten, niets.
Oorzaak: lichten aan laten staan en auto niet afgesloten of iets dergelijks, resultaat: accu helemaal leeg.
We zijn twee uur kwijt geweest om een Mercedes servicedienst langs te laten komen.
Nooit meer.