Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ik heb mijn binnencamera op dit moment wel/niet afgeplakt

Op dit moment heb ik mijn binnencamera afgeplakt

  • Ja

    Votes: 35 30.2%
  • Nee

    Votes: 81 69.8%

  • Total voters
    116
This site may earn commission on affiliate links.
Als je tijdens het autorijden met andere dingen bezig bent dan autorijden, ben je niet veiliger bezig (voor wie mocht twijfelen).
Ik zou geen duel willen aangaan met AP. Ik weet alleen dat ik mij met AP veiliger voel.
Ik ben ook nog niet elke situatie van de oneindig mogelijke situaties tegen gekomen om te garanderen dat AP elke situatie aan kan. Er zal wel 1 op een triloen kans zijn dat AP een situatie verkeerd inschat. En iemand komt die situatie ooit wel eens tegen. Als die dan op de weg kijkt, kan hij nog ingrijpen.
Bij mijzelf is de kans groter, durf ik eerlijk toegeven. Maar het kan Tesla minder schelen als ik er zelf voor verantwoordelijk ben.
 
Puur juridisch wellicht geen bewijs, maar 1 van de elementen die mee spelen in het onderzoek en de rechercheurs (en de verzekering) al in een richting doen denken.
Hoe vaak moet jij gecorrigeerd worden door mensen die wel kennis van zaken hebben voordat het kwartje (of frankske) gaat vallen?

Je vergissen kan. Maar inmiddels ben je bewust onwaarheden aan het herhalen. En daarmee doe je de informatieve functie van dit forum geweld aan.

Als feitenvrij geleuter je ding is, dan is Facebook voor jou een Walhalla.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Er bekruipt mij een gevoel dat er hier een hoop moraalridders onder ons zijn. Als beroepsmatig autorijder zie ik op rustige snelwegen zo gruwelijk veel mensen op mobieltjes of wat dan ook achter het stuur zitten, juist bij tesla rijders!

Niemand is roomser dan de paus.

Ergens is het natuurlijk ook lastig om je volle concentratie op de weg te houden wanneer de autopilot het zo goed doet. Zeker op snelwegen die erg rustig zijn en ook nog eens overzichtelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik keur het niet goed of moedig onwettelijk gedrag ook niet aan. Het is slechts een constatering waar het afdekken van de interieur camera wel bij helpt.

Het is juist heel goed om op momenten even de focus te laten gaan. Dan blijf je uitgerust.

AP maakt voor mij dan ook bij lange ritten een heel groot verschil. Ik schakel zelf tussen meer en minder focus naar gelang de situatie daarom vraagt.

Uiteindelijk heeft dat van mij ook iemand gemaakt die op de snelweg zich volledig aan de snelheid houdt en bij voorkeur rechts rijdt. Veel rustiger waardoor je uitgerust aankomt.

Overigens is minder focus niet hetzelfde als niet kijken wat er gebeurt, voordat er iemand denkt dat ik pleit om tussendoor ook even een kruiswoordpuzzel te gaan doen ofzo.
 
  • Like
Reactions: Michiels
Je vergissen kan. Maar inmiddels ben je bewust onwaarheden aan het herhalen.

Is dat in een rechtszaak ook zo niet? Er is altijd een winnende advocaat en een verliezende. Eén van de twee was dus bewust onwaarheden aan het vertellen (of gewoon de titel advocaat niet waardig) 😀
Dit maar even tussendoor omdat mijn ervaring met advocaten niet altijd even goed was (een fietser die op een fietssuggestiestrook van de weg wordt gemaaid de schuld in de schoenen schuiven dat hij op deze strook een stilstaand voertuig niet rechts mag inhalen. Je moet het maar uitleggen...)
 
  • Like
Reactions: JuanF1 and Phil V
Het is juist heel goed om op momenten even de focus te laten gaan. Dan blijf je uitgerust.
Daar heb je een punt.
Maar ik wil de afweging niet maken of dat opweegt tegen focus afdwingen.
Geldt in ieder geval niet voor 99% van de ritten die we maken omdat daarbij de tijd kort genoeg is om te kunnen blijven focussen. Sowieso stoppen we met een EV op een lange rit ook om de 3 uur maximum om te laden, wat voor mij voldoende is om genoeg focus te houden.
 
Is dat in een rechtszaak ook zo niet? Er is altijd een winnende advocaat en een verliezende. Eén van de twee was dus bewust onwaarheden aan het vertellen (of gewoon de titel advocaat niet waardig) 😀
Dit maar even tussendoor omdat mijn ervaring met advocaten niet altijd even goed was (een fietser die op een fietssuggestiestrook van de weg wordt gemaaid de schuld in de schoenen schuiven dat hij op deze strook een stilstaand voertuig niet rechts mag inhalen. Je moet het maar uitleggen...)
Klinkt als een schiet maar raak voor een knaak strategie. Toevoeging wellicht (zeer slecht betaald omdat Teeven rechtsbescherming van verdachten niet zo belangrijk vond en waarschijnlijk vindt, waardoor de kwaliteit vaak erbarmelijk is). Maar ik snap dat iemand die aan de andere kant staat daar weinig mee op heeft.