Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje, het zal vast ergens op het forum staan maar vind het niet zo snel.

Ik zou graag een link hebben naar een betrouwbaar rapport over de milieu-impact van BEV versus ICE, cradle to cracle incl milieubelasting door batterij-productie.
Iets van een betrouwbare en kritische bron.
Dit om een collega om de oren te slaan, die mij aanviel over de milieubelastende batterijen van mijn Tesla (en zelf rustig doorstampt in z'n duitse sjoemeldiesel totdat er interessante waterstofauto's zijn).

Ik heb er een blog over geschreven gebaseerd op onderzoek van o.a. TNO. Bronnen zijn uiteraard vermeld/gelinkt in blog. CO2 emissions electric cars
Hopelijk helpt dit.
 
Hopelijk helpt dit.
@JP68 : het enige dat helpt is een weekendje van auto ruilen met je collega, en vooral niet lullen over groen en vervuiling maar over hoe fijn het is om 100% koppel bij 0 toeren te hebben, of om met 1 pedaal te kunnen remmen en rijden, of hoe goed het is om zo'n laag zwaartepunt in de auto te hebben door het accupakket.
(Om vervolgens terloops de 4% bijtelling te noemen waardoor je een veel duurdere auto kunt rijden dan je normaal zou doen.)

De meeste mensen zijn onderhand helemaal murw geslagen met het compleet uitgewoonde woord 'duurzaam' en vinden het hele 'kijk mij eens groen zijn, dat zou jij ook moeten zijn' hypocriet en snobistisch.
Het moet dus ook gaan over echte autodingen, niet over geitenwollen sokken gevoel.
 
Vraagje, het zal vast ergens op het forum staan maar vind het niet zo snel.

Ik zou graag een link hebben naar een betrouwbaar rapport over de milieu-impact van BEV versus ICE, cradle to cracle incl milieubelasting door batterij-productie.
Iets van een betrouwbare en kritische bron.
Dit om een collega om de oren te slaan, die mij aanviel over de milieubelastende batterijen van mijn Tesla (en zelf rustig doorstampt in z'n duitse sjoemeldiesel totdat er interessante waterstofauto's zijn).

Daar hadden we toch een heel draadje voor:
De eeuwige verdediging tegen fossiel....(argumenten gezocht)
 
Vraagje, het zal vast ergens op het forum staan maar vind het niet zo snel.

Ik zou graag een link hebben naar een betrouwbaar rapport over de milieu-impact van BEV versus ICE, cradle to cracle incl milieubelasting door batterij-productie.
Iets van een betrouwbare en kritische bron.
Dit om een collega om de oren te slaan, die mij aanviel over de milieubelastende batterijen van mijn Tesla (en zelf rustig doorstampt in z'n duitse sjoemeldiesel totdat er interessante waterstofauto's zijn).
Hier dan:
Waarom de elektrische auto nu al groener rijdt (maar er betere argumenten zijn om over te stappen)
 
Porsche betrekt alle diesels van Audi.
Dus het volgende bericht zal van Audi moeten komen en de inhoud laat zich raden! :eek:

Nu ook Audi onder het vergrootglas, maar Audi geeft nog geen commentaar:
Prosecutors raid former Audi board members in diesel probe

De Macan Diesel is uit de Porsche showroom verdwenen:
Macan Overzicht - Modellen - Porsche Nederland - Officiële Website - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

Maar diezelfde dieselmotor is nog wel bij Audi te koop. Hoe lang kunnen ze dat nog volhouden ?
Audi Q5 | motoren | Audi Nederland > Audi Q5 | Audi Nederland > Home > Audi Nederland
 
Iedereen heef het eufemistisch over sjoemelsoftware, maar het is natuurlijk gewoon fraude dat hier plaatsvindt. Op grote schaal, georchestreerd. Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat deze bedrijven niet veel steviger juridisch worden aangepakt - met name in Europa. Is de macht van de autoindustrie echt zo groot dat ze zelfs dat tegen kunnen houden?
 
Iedereen heef het eufemistisch over sjoemelsoftware, maar het is natuurlijk gewoon fraude dat hier plaatsvindt. Op grote schaal, georchestreerd. Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat deze bedrijven niet veel steviger juridisch worden aangepakt - met name in Europa. Is de macht van de autoindustrie echt zo groot dat ze zelfs dat tegen kunnen houden?
In totaal bood de Duitse auto-industrie in 2014 werk aan 775.000 mensen. In datzelfde jaar rolden in Duitsland ruim 5,6 miljoen voertuigen van de band, waarmee het land met een totale omzet van 384 miljard euro na China, Japan en de Verenigde Staten de grootste autoproducent ter wereld was.
Deze industrie is met grote afstand de grootste werkgever in Duitsland. Als de overheid deze gezamenlijke fraude, want dat is het inderdaad, echt zou aanpakken dan wordt dat voor de Duitse economie rampzalig.
Het blijft, met dank aan een extreme lobby in Europa, dus nog wel een aantal jaren pappen en nathouden tot de Duitsers de volledige transitie naar EV's hebben gemaakt.
 
Protectionisme draait op termijn altijd negatief uit.

Als de Duiters niet heel snel de omslag maken, dan zullen ze straks niet veel meer voorstellen.

In de biersector hebben de Duitsers ook koppig vastgehouden aan hun eigen groot gelijk. En nu zijn het de ABInbevs, Heinekens en andere Carlsbergs die de maat slaan.
 
  • Love
Reactions: FVO
Protectionisme draait op termijn altijd negatief uit.

Als de Duiters niet heel snel de omslag maken, dan zullen ze straks niet veel meer voorstellen.

In de biersector hebben de Duitsers ook koppig vastgehouden aan hun eigen groot gelijk. En nu zijn het de ABInbevs, Heinekens en andere Carlsbergs die de maat slaan.

Het beroemde "Reinheitsgebot" komt zo wel in een heel bijzonder daglicht te staan :)
 
https://m.hln.be/auto/opmerkelijk-v...van-klant-omruilen-voor-nieuwe-auto~a0f48cbc/

De arrondissementsrechtbank van het Duitse Hamburg heeft een Volkswagendealer in Hamburg veroordeeld tot het terugnemen van een dieselauto met gemanipuleerde uitlaatemissies. De klant heeft volgens de uitspraak recht op een nieuwe auto.

Ergens hoop ik dat dit navolging krijgt. Ze kunnen niet genoeg gestraft worden.

Dat wordt ongetwijfeld een hoger beroep.
Het is jurisprudentie die VW zal willen tegenhouden en op zijn minst maximaal gaat proberen te vertragen.
De financiële implicaties van zo'n uitspraak zijn simpelweg véél te groot.
 
Screenshot_20180518-142902.png