Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Import tweedehands Tesla uit USA interessant ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vond op een US website heel interessante prijzen voor tweedehandse Tesla model S, ongeveer 45.000 US$, pak minder dan in Europa dus. Is dat alles inbegrepen zoals transport, boot, invoerrechten, eventueel keuringsproblemen interessant ?
 
BTW, invoerrechten, transport, alles in F ipv C, aanpassing aan EU wetgeving van verlichting e.d, enz.

Lijkt mij niet.

Invoerechten over BTW of vice versa, dat is al 30% erbij. Transport wil je in container en geen ro/ro, dus ook zomaar €3000 gok ik. Dan nog aanpassen voor EU, wat mij met Tesla erg lastig lijkt, want alles is computer gestuurd en de SeC zijn al niet makkelijk of snel en zullen niet zo blij zijn met een import auto. Je kan niet zoals bij een (oudere) ICE een andere head unit er in zetten of zo (ivm GPS en radio frequenties).

Dan twijfel ik ook nog over de garantie. Overigens is over dit onderwerp vaker geschreven, de zoekfunctie geeft vermoedelijk veel info.
 
Er zijn op via het forum inmiddels ook al wel heel net geprijsde Tesla's te vinden die (gecorrigeerd voor BTW / invoerrechten en andere uitdagingen / ongemakken) al zeker concurrerend zijn.
Ik denk dat 45K $ al heel snel 70K Euro is en dan heb je idd nog de uitdaging van laden bij de SuC, wat niet gaat, evt. bij chademo oplaadpunten (vaak tegen de hoofdprijs) en op overige punten maar 1 fase kunnen laden... Ik heb je via reppunten (om je niet te ontmoedigen op het forum :wink:) even een paar namen doorgegeven van forumleden waar je eens kunt informeren naar een goede auto voor een nette prijs...
Mocht daar niets uitkomen, neem dan even contact met mij op dat ik even met je meekijk (geen winstoogmerk m.u.v. het karmaklassement) ... de meesten weten me nl. inmiddels wel te vinden...
 
Auto uit de US niet aan beginnen. Betwijfel ook sterk of Tesla dit hier gaat en kan ondersteunen. Als je een auto van een actief forumlid koopt weet je precies wat er wel en niet mee aan de hand is geweest. Die van LastSigNL zou ik laten staan:rolleyes: maar de rest kun je prima kopen.